نمایش نسخه بی‌کیفیت فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست‌داشتنی» به کارگردانی محسن امیریوسفی در سازمان سینمایی اعتراض این فیلمساز را به همراه داشت که این اعتراض با واکنش مسئولان دولتی سینما مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اعتراض امیریوسفی به نمایش فیلمش در سالن سازمان سینمایی در تاریخ بیست و سوم اسفندماه به این موضوع برمی‌گشت که نسخه‌ای بی‌کیفیت از فیلم به نمایش درآمده بود و اهالی مطبوعات و منتقدان به تماشای فیلمی نشسته بودند که کیفیت صدا و تصویر آن مورد تایید کارگردان قرار نگرفته بود.

نتیجه اعتراض امیریوسفی به این شیوه نمایش فیلم، منجر به گفت‌و‌گوی مدیر روابط سازمان سینمایی شد و او اعلام کرد امیریوسفی در جریان به نمایش درآمدن فیلمش در سالن سازمان سینمایی بوده است. نکته در اینجاست که امیریوسفی در اعتراض‌های خود اعلام کرده بود از کیفیت نمایش فیلم ناراضی است و نسبت به در جریان نبودن برای نمایش فیلم اعتراضی مطرح نکرده بود.

بعد از واکنش مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی، مشاور رسانه‌ای فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» متنی منتشر کرد به این شرح: «برخلاف اظهارات مدیر محترم روابط عمومی معاونت سینمایی، محسن امیر یوسفی به عنوان کارگردان این اثر هیچ‌گونه اعتراضی مبنی بر بی‌اطلاعی‌اش از نمایش این فیلم در سالن وزارت ارشاد نداشته است. به اذعان اخبار موجود در رسانه‌ها و خبرنگاران حاضر در آن سالن، اعتراض محسن امیریوسفی تنها بر کیفیت نسخه‌ی به نمایش درآمده‌ آن فیلم بود و حتی در بخشی از اعتراض این کارگردان آمده است که صبح مطلع شده است که فیلمش را قرار است به جای فیلم «گزارش یک جشن» اکران کنند. ولی به دلیل گرفتاری‌های آخر سالی و حضورش در آسایشگاه کهریزک نتوانست نسخه مناسب برای نمایش سالن سینما را به موقع برساند. در پایان تنها به این توضیح کوتاه اکتفاء می‌کنیم، گله‌هایمان را به خاطر بی‌حاشیه پیش رفتن این روزهای سینمای ایران به فرصتی مناسب موکول می‌کنیم تا لطمه‌ای به بدنه نحیف این سینما نخورد، باشد که مدیرروابط عمومی سازمان سینمائی توجیه شوند که فیلم‌سازان به وزارت ارشاد اعتماد دارند که نسخه‌ای ( غیرقابل نمایش در سالن سینما ) از فیلم‌شان را در آنجا می‌گذارند،  امیدواریم به این اعتماد خدشه‌ای وارد نشود.»

فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست داشتنی» از سوی دبیر جشنواره سی و دومین جشنواره فیلم فجر به عنوان آنچه مصلحت‌اندیشی برای سینمای ایران نامیده شد، برای هیئت انتخاب به نمایش درنیامد و به این ترتیب از حضور در جشنواره بازماند.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سمانه RO ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    13 4
    فیلم فوق العاده ای بود که با برنامه ریزی روابط عمومی سازمان سینمائی تونستیم اون رو ببینیم ولی واقعا کیفیت بدی داشت که البته نشون داد حرف آقای عیاری چقدر درسته که این فیلم فوق العاده علیرغم کیفیت بد چقدر جذاب و پرکشش است. آقای امیریوسفی خیلی عصبانی بودند و حق داشتند. فقط مصاحبه مدیر روابط عمومی سازمان سینمائی به نظرم بسیار زشت و دور از ادب بود که اعتراض به حق کارگردان را با ادبیات سجادپوری جواب دادند!!