معاون اجرایی شورای شهر تهران گفت: دیوان عدالت اداری و چند ساختمان اطراف پارک شهر به دلیل تجمیع ساختمان های شهرداری خریداری شده است ولی شورای چهارم در این باره مجوزی صادر نکرده.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ولی الله شجاع پوریان در حاشیه رونمایی از تارنمای پرتال شورای شهر چهارم گفت: شهرداری تهران ساختمان دیوان عدالت اداری را خریداری کرده است. به گفته علیرضا شجاع پوریان، در حال حاضر شهرداری تهران برای این کار خود، مصوبه ای از شورای چهارم اخذ نکرده و در شورای سوم نیز چنین اختیار به شهرداری داده نشده و مصوبه ای برای خرید این ساختمان، وجود ندارد.

معاون اجرایی شورای شهر تهران دراین باره چنین توضیح داد: "شهرداری تهران به دلیل نیاز به تجمیع ساختمانهای خود و کنار هم قرار دادن مجموعه های خدماتی و ارتباطی این نهاد، قصد دارد تعداد زیادی از ساختمان های نزدیک شهرداری مرکزی را خریداری کند و زیرمجموعه های خود را به این ساختمانها انتقال دهد، به همین دلیل، ساختمان دیوان عدالت اداری را خریداری کرده است ولی تاکنون برای این کار، اجازه ای از شورای شهر نگرفته است.

شجاع پوریان همچنین گفت: مرکز پژوهشهای شورای شهر تهران راه اندازی می شود. معاون اجرایی شورای شهر تهران در نشست خبری امروز خود گفت: به زودی مرکز پژوهشهای شورای شهر تهران راه اندازی می شود.

این عضو شورای شهر چهارم در این باره توضیح داد: نیاز شورای شهر تهران به داشتن این مرکز از ابتدا احساس می شد و در دوره چهارم، در ساختار اداری شورا، احداث این مرکز را پیش بینی کردیم و طرح آن، تقدیم رییس شورا شده است و امیدواریم در سال جدید، این مرکز، راه اندازی شود.

او همچنین درباره عملکرد معاونت اجرایی در طول دوره چهارم نیز توضیح داد و گفت: "در سال جدید، رای گیری الکترونیک از اعضای شورای شهر انجام خواهد شد و سیستم رای گیری به صورت دستی، دیگر وجود ندارد. همچنین قرار است ساختمان جدید پارلمان شهری با وسعت بیشتری پذیرای نشستهای علنی شورای شهر تهران باشد. "

در این نشست خبری، پرتال جدید شورای شهر تهران هم رونمایی شد.در این پورتال، امکانات مختلفی از جمله سامانه ارتباط مردمی و امکان بارگزاری اخبار توسط اعضای شورای شهر نیز در نظر گرفته شده است.

در این نشست خبری، احمد مسجدجامعی نیز درباره نقش خبرنگاران و رسانه ها در حل مشکلات شهر تهران، سخن گفت.

رئیس شورای شهر در این نشست گفت: تهران شهر پر مشکل و پر مسئله ای است و ما نیز در شورا این مشکلات را می دانیم. دانایی گاهی اسباب زحمت می شود و وقتی در شهر این ناروایی ها و نارسایی ها را می بینیم فکر می کنیم در جایگاه نظارت و قانونگذاری، باید این وضع را بهبود دهیم. بهترین اهرم اطلاع رسانی درباره مشکلات شهر نیز رسانه ها هستند که ما همیشه در شورای شهر، از این اهرم برای اطلاع رسانی بهتر به مردم استفاده کرده ایم."

رئیس دوره چهارم شورای شهر تهران همچنین درباره تهرانگردی های خود در روز جمعه توضیح داد. احمد مسجدجامعی گفت: "گاهی به اندازه ای مشکلات و مسایل شهر زیاد است که برای اطلاع از مشکلات مردم و بازدید از محلات مختلف هم باید روزهای تعطیل نیز کار کنیم. حجم زیاد کار گاهی آنقدر می شود که مجبوریم پنجشنبه و جمعه و اوقات فراغت و استراحت را نیز برای انجام کارها اختصاص دهیم، چون باید به داد شهر رسید."

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =