فارس نوشت:

رویترز بر اساس اطلاعات عبور و مرور نفتکش‌ها نوشت، شرکت پالایشگاهی عصار در ماه فوریه 122 هزار و 300 بشکه نفت از ایران وارد کرده است که تقریبا دو برابر مدت مشابه سال پیش از آن است.
به نقل از رویترز، بر اساس آمار مربوط به عبور و مرور نفتکش‌ها، شرکت پالایشگاهی عصار اویل، در ماه فوریه روزانه 122 هزار و 300 بشکه نفت از ایران وارد کرده است که تقریبا دو برابر حجم وارداتی در مدت مشابه سال گذشته است.

منابع دولتی هند اوایل این هفته اعلام کرده بودند که گروه عصار که مدیریت کارخانه‌های فولاد در کانادا و آمریکا را نیز برعهده دارد، ممکن است، در سال مالی کنونی، 30 درصد بیشتر از حجم روزانه 80 هزار بشکه‌‌ای ذکر شده در قرارداد خود با ایران، از این کشور نفت وارد کند.
بر اساس این گزارش، مجموع واردات این شرکت از ایران در 11 ماه نخست قرارداد سالانه آن که از ابتدای آوریل 2013 آغاز شده است، 94 هزار 100 بشکه بوده است که نسبت به سال پیش از آن کمتر است.همچنین، عصار در ماه فوریه نسبت به ماه پیش از آن، 13.8 درصد نفت کمتری از ایران وارد کرده است.

واردات نفت هند دومین واردکننده نفت ایران پس از چین، در ماه فوریه نسبت به ماه ژانویه 36 درصد کاهش داشته است. آمریکا از دهلی‌نو خواسته بود، تا واردات نفت خود از ایران را کاهش دهد و در مدت 6 ماه توافق ژنو در به طور متوسط در سطح 195 هزار بشکه در روز نگاه دارد.
پالایشگاه عصار در مجموع در ماه فوریه با واردات 377 هزار و 200 بشکه نفت در روز، 26 درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته نفت خریداری کرده است.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =