تسنیم گفت:

مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور از صدور ۲ میلیون و ۱۲۳ هزار جلد شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای ۱۵ سال در یازده ماهه سال جاری خبر داد.

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، محسن اسماعیلی با بیان مطلب فوق گفت: افراد 15 سال تمام، کسانی که شناسنامه آنها مفقود شده و همچنین کسانی که اصلاح مشخصات سجلی دارند در اولویت دریافت شناسنامه مکانیزه هستند.
اوگفت: برای تعویض شناسنامه‌های قدیمی هیچ فراخوانی داده نشده است و شناسنامه‌های قدیمی جلد قرمز، همچنان دارای اعتبار هستند.

مدیرکل اسناد هویتی گفت: در 64 بیمارستان و زایشگاه و 13 آرامستان بزرگ در کشور، مامورین ثبت احوال مستقر هستند که به صورت الکترونیکی ولادت و وفات را در مهلت قانونی ثبت می‌کنند.

اسماعیلی گفت: در سایر بیمارستانها، زایشگاهها و آرامستانهایی که در روز کمتر از 15 واقعه ولادت و فوت داشته باشند مامورین ثبت احوال به صورت سیار، مدارک مورد نیاز را جمع آوری کرده و نتایج حاصله را در ادارات ثبت احوال و در مهلت قانونی ثبت می‌کنند.

او با بیان اینکه در سال 92 برای درصد ثبت ولادت در مهلت قانونی96.5 درصد و برای وفات 95.5 درصد در نظر گرفته شده بود گفت: با اقدامات و فعالیتهای انجام شده توسط همکاران پرتلاش و خدوم سراسر کشور در سال جاری 97درصد ولادتها و 96درصد وفاتها در مهلت قانونی ثبت شده اند.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =