ایسنا نوشت:

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برخی تیزی شمشیر را افراطی‌گری می‌خوانند گفت: جمعیتی که پیشرفت‌های خود را با مسامحه و سازش از دست بدهند در آینده موفق نخواهند بود.

آیت‌الله کاظم صدیقی، در جلسه بزرگداشت مقام و منزلت حضرت فاطمه(س) عنوان کرد: امروزه شمشیر، شعار ایمان، و مقاومت به سمت کندی حرکت کرده است؛ عدم صراحت، شفافیت و مقابله سخت با دشمن اولین قدم برای شکست یک جامعه است.

وی با بیان این‌که هوای شهادت به هوای ریاست تبدیل شده است، ادامه داد: در گذشته مسئله دین جدی بود، اما امروزه با دین و انقلاب بازی می شود.

صدیقی به اساس حکومت اسلامی اشاره کرد و افزود: در اسلام اگر عموم مردم به فردی رای دهند اما اجازه حکومت از طرف خدا به او داده نشده باشد آن حکومت غصبی محسوب می‌شود در اسلام حکومت برای پیامبر و ائمه اطهار است و در زمان غیبت آنان نیز در اختیار عالم فقیه و جامع الشرایط است.

وی با اشاره به این‌که حضرت فاطمه (س) اساس دین اسلام است، عنوان کرد: حضرت زهرا(س) افق دید پیامبر بود و اگر ایشان نبودند اسلام حیات پیدا نمی‌کرد.

صدیقی اضافه کرد: رشد دعوت پیامبر به گونه‌ای بود که همگان می‌دانستند آینده از آن پیامبر است و در واقع به طعمه آینده به سمت پیامبر رفتند و در شرایط خاص از ایشان تبعیت نکردند.

وی درخصوص خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) اظهار کرد: خطبه فدکیه ایشان از نظر بلاغت و محتوا فوق امور همه انسان‌هاست و مباحثی چون مناظره، فقه، حقوق، کلام، اخلاق و عبرت در آن جای گرفته است.

امام جمعه موقت تهران در خصوص جنگ نرم افزود: برخی کتاب‌ها شهادت را خشونت عنوان می‌کنند، عرضه می‌شود همچنین کتاب‌هایی از صادق هدایت که به خودکشی و یاس در فرد می‌انجامد، مسائل جنسی در آن بیداد می‌کند و به طور مجدد چاپ می‌شود که این امر نشان از وجود جنگ نرم دارد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    2 1
    کسی که عقلشو بده دست تیزی شمشیر خود افراطیه دیگه.
  • بی نام US ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    2 1
    بهتر نیست یه کمی با خودمون رو راست باشیم ؟ کدوم هوای شهادت ؟دوره ی احمدی نژاد چه مزیتی داشت ؟همه که دارن می نالن !فک کنم نظر مردم با شما متفاوت باشه آقای صدیقی
  • بی نام US ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    2 0
    حق با شماست ولی هوای شهادت ،از خود گذشتگی حالا بطور آشکار به چپاول و غارت بیت المال تبدیل شده و خیلی از مدعی ها به بنز هم راضی نیستند به دنبال مازروتی و پورشه هستند. باید لیستی از اموال همه کسانی که در جایگاه رانت دهی و رانت خواری بودند بطور جد خواسته شود.
  • مصطفی IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    2 1
    در گذشته مسئله دین جدی بود، اما امروزه با دین و انقلاب بازی می شود به عنوان یک ایرانی این قسمت رو اصلا نفهمیدم ، مثلا در زمان دولت دهم ، دین جدی بود ؟
  • بی نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    1 0
    آخه آقای عزیز چرا میگی تیزی شمشیر؟؟؟!!! فردا میگن اسلام دین شمشیر و کشت و کشتار هست!! آخه عزیز من قبل حرف زدن کمی سخن را مزه مزه کن توی ذهنت!!!!