فارس نوشت:

دیوارهای تهران به مناسبت پیشواز از بهار ۹۳ رنگ و روی نو به خود می‌گیرند و تا ۲۷ اسفندماه ۴۴ هزار متر نقاشی دیواری تازه در پایتخت اجرا می‌شود.

کار ساماندهی نقاشی‌های دیواری فرسوده و جایگزین کردن آن با آثار تازه‌ای از هنرمندان نقاش مدتی است که آغاز شده است. این پروژه که از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران در حال انجام است، در آغاز با شناسایی نقاشی‌های دیواری فرسوده و نابسامان تهران همراه بود و بعد از آن کار اجرای نقاشی‌های دیواری تازه و یا مرمت و بازسازی آثار فرسوده آغاز شد.

هم اکنون ۴۴ هنرمند نقاش در مناطق مختلف شهر تهران مشغول اجرای نقاشی‌های دیواری تازه و یا مرمت و بازسازی آثار قبلی هستند و قرار است این پروژه تا ۲۷ اسفندماه به اتمام برسد.

با توجه به سادگی و مینی‌مال بودن آثار انتخابی، پیش‌بینی می‌شود که اجرای این آثار تا شب سال نو به پایان برسد.

به گزارش فارس، قرار بود این آثار با مشارکت انجمن هنرمندان نقاش اجرایی شود اما با توجه به تغییر و تحولات هیئت مدیره انجمن و عدم فرصت کافی برای اجرای این پروژه، این اتفاق عملی نشد و به گفته معصومه مظفری رئیس انجمن نقاشان، قرار است که این انجمن در طراحی و اجرای پروژه‌های نقاشی دیواری سال ۹۴ با سازمان زیباسازی همکاری داشته باشد.

مظفری همچنین به فارس گفت: اجرای پروژه‌های نقاشی دیواری سازمان زیباسازی برای سال ۹۲ بدون دخالت انجمن نقاشان است و انجمن هیچ هنرمندی را به این سازمان به این منظور معرفی نکرده است اما ممکن است هنرمندان مشغول در این پروژه عضو انجمن باشند که به صورت فردی با سازمان زیباسازی وارد همکاری شده باشند.

وی درباره نحوه همکاری انجمن در اجرای نقاشی‌های دیواری تهران در سال آینده افزود: باید در یک شورا درباره چگونگی اجرای این نقاشی‌ها تصمیم‌گیری شود که چه آثاری را با چه جهت‌گیری و موضوعی و روی چه دیوارهایی اجرا کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان زیباسازی تهران، طرح پیشواز از بهار ۹۳ را در هفت بخش «دیدار نو»، «رفتار نو»، «خیال نو»، «رنگ نو»، «سامان نو»، «سیمای نو» و «اندیشه نو» برگزار می ‌کند که در بخش رنگ نو، نقاشی‌های دیواری در تهران اجرا می‌شود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =