با تلاش همه جانبه آتش نشانان سه ایستگاه و سه گروه نجات آتش نشانی، آتش سوزی بزرگ ساختمان کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب خاموش شد و 3 نفر هم ازمیان دود و آتش و مرگ حتمی نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری 125، به دنبال تماس شاهدین حادثه در ساعت 15:32 دقیقه امروز با سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های40، 18 و53 آتش نشانی به همراه گروه امداد و نجات 1، 13 و 18 این سازمان و همچنین یک دستگاه خودروی ویژه حمل دستگاه های تنفسی را به محل حادثه در بلوار کشاورز، خیابان حجاب اعزام کرد.

فتح اله تیموری معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران که درمحل حضور داشت، دراین باره گفت: آتش سوزی در طبقه منفی یک این مرکز فرهنگی که بیش از یک هزار متر مربع وسعت دارد و انبار کتاب و کلاس های آموزشی است اتفاق افتاد و کاملا این طبقه شعله ور شد.

وی با بیان این که در پی این حادثه دود زیادی تمام طبقه منفی یک ساختمان را فرا گرفته بود، افزود: اطلاعات اولیه حاکی از این بود که تعدادی از افراد در داخل دود گرفتار هستند که با توجه به حرارت و دود زیاد، عملیات برای آتش نشانان بسیار سخت و دشوار شده بود. سه گروه از آتش نشانان وارد ساختمان شده و مشغول تجسس در تمام زوایا و قسمت های این ساختمان شدند که در مراحل اولیه موفق شدند سه مرد را که در شرایط بسیار نامناسب و نا ایمنی گرفتار شده بودند زنده از میان دود خارج کنند. چون این افراد دچار دود زدگی شده بودند تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه شدند تا در صورت نیاز به مراکز درمانی منتقل شوند.

معاون عملیات آتش نشانی درمورد چگونگی مهار آتش اظهار داشت: گروه های دیگر ازآتش نشانان همزمان مشغول عملیات اطفا شده و توانستند این آتش سوزی را درهمان کانون آتش در طبقه منفی یک مهار و کاملا خاموش کنند.

همچنین سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران دراین باره به ایسنا گفت: در پی اعلام یک مورد حادثه حریق گسترده در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب در حدود ساعت 15 و 30 دقیقه، ستاد فرماندهی با توجه به گزارش حادثه، آتش‌نشانان شش ایستگاه را به همراه تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام کرد.

او گفت: پس از حضور در محل مشاهده شد که حریق در زیرزمین این ساختمان به مساحت هزار مترمربع رخ داده و شعله‌های آتش در حال سرایت به طبقات بالایی است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه شدت حریق به حدی بود که آسمان منطقه را فرا گرفته بود، گفت: با توجه به اینکه گزارش شده بود، تعدادی از کارگران در این محل محبوس شده‌اند، آتش‌نشانان عملیات خود برای نجات این افراد را آغاز کرده و پس از مدتی سه کارگر را به شکل معجزه‌آسایی از میان دود و آتش خارج کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

به گفته ملکی سقف چوبی زیرزمین این محل کاملا شعله‌ور بود.

براساس اطلاعات اولیه خوش‌بختانه در این حادثه به هیچ فردی آسیبی وارد نشده است و کودکان و نوجوانان در این مرکز حضور نداشته‌اند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =