مخالفت الازهر با تخریب سینماها به دلیل نمایش چهره حضرت نوح(ع) در یک فیلم

خبرگزاری ایکنا نوشت:

مرکز اسلامی الازهر مخالفت خود را با تخریب سینماهای مصر در واکنش به اکران فیلم حضرت نوح(ع) که در آن چهره نوح(ع) به نمایش درآمده است، اعلام کرد. به گزارش پایگاه خبری «الیوم السابع» مصر، الازهر فراخوان یکی از اعضای هیئت علمای ارشد مصر را که در آن به تخریب سینماهای نمایش‌دهنده فیلم حضرت نوح(ع) دعوت کرده است، محکوم کرد.

الازهر ضمن اعلام مخالفت خود با استفاده از خشونت یا دعوت به آن در واکنش به نمایش این فیلم، اعلام کرد: هیئت علمای ارشد مصر با همه اعضایش بر احترام به انبیاء، صحابه و بانوان مؤمن صدر اسلام در کارهای هنری و عدم نمایش چهره آنان، تأکید دارد و کسی که این گونه آثار هنری را مشاهده کند، گناهکار است.

الازهر همچنین تأکید کرد: مسئولیت ممانعت از نمایش این گونه آثار تنها متوجه الازهر نیست؛ بلکه وزارتخانه‌های اطلاع‌رسانی و فرهنگ مصر در این زمینه مسئول هستند و الازهر رسما این دو وزارتخانه را برای عمل به وظیفه‌شان مورد خطاب قرار داده است.

پیش‌تر مرکز اسلامی الازهر با انتشار بیانیه‌ای مخالفت خود را با هر نوع کار هنری که انبیاء و پیامبران الهی و صحابه پیامبر(ص) را به تصویر می‌کشد، اعلام و تأکید کرد: این گونه کارها با مقامات پیامبران و انبیاء منافات دارد.

به دنبال مخالفت الازهر با نمایش فیلم حضرت نوح(ع)، سه کشور بحرین، قطر و امارات متحده عربی نیز از ممنوعیت پخش این فیلم در سینماها خبر دادند. قرار است، فیلم سینمایی حضرت نوح(ع) ششم فروردین‌ماه سال 93 قبل از نمایش در آمریکا در سینماهای مصر اکران شود؛ راسل کرو، بازیگر نیوزلندی در این فیلم در نقش حضرت نوح(ع) ظاهر شده است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    28 1
    یاد حمله ارزشیها !!!!!!!!!!!! به سینما قدس در زمان اکران فیلم تحفه هند افتادم !!!! هنوز هم یکی از عوامل اصلی این حمله ارزش مدارانه!!!! از این حرکت دفاع میکند و جالبتر اینکه فیلمهای پرفروش میسازد .