مهر نوشت:

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور از اجرایی نشدن قانون تعرفه خدمات پرستاران بعد از گذشت شش سال از تصویب آن انتقاد کرد.

شمس‌الدین شمس ظهر شنبه در مراسم بزرگداشت روز پرستار به اشاره به اینکه ۶ سال از تصویب قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری می‌گذرد، افزود: این در حالی است که هنوز این قانون در کشور اجرایی نشده است.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری طی سال آینده عملیاتی و اجرا شود، اظهار داشت: مطالبات بخش پرستاری اجرایی شدن قوانین مصوب از جمله اجرای کامل قانون ارتقای بهره‌وری کارکنان است.

عضو هیئت مدیره نظام پرستاری آذربایجان غربی با اعلام اینکه اجرای این قوانین، ارتقای کیفیت خدمات پرستاری و افزایش رضایتمندی از خدمات ارائه شده را به دنبال خواهد داشت، عنوان کرد: عدالت در پرداخت‌ها، ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی، پژوهشی و مدیریتی از مطالبات عمده پرستاران هستند.

 

لزوم بازنگری در کیفیت آموزشی در رشته‌های پرستاری

شمس در ادامه سخنان خود تاکید کرد: یکی از تلاش‌های مسئولان عرصه سلامت کشور باید استاندارد سازی نیروی انسانی در بخش سلامت باشد، چرا که با توجه به نیروی انسانی موجود و حجم مراجعان با استانداردهای جهانی فاصله داریم.

وی با بیان اینکه ۹ عرصه آموزشی پرستاری در آذربایجان غربی وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد ۶ عرصه آموزشی متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و ۳ عرصه دیگر متعلق به دانشگاه آزاد بوده که باید کیفیت تربیت پرستار در این عرصه‌ها مورد توجه و بازنگری جدی قرار گیرد.

وی افزود: آذربایجان غربی بیش از استان‌های اصفهان و آذربایجان شرقی پرستار تربیت می‌کند که این امر به دلیل اشباع استان از نیروی پرستاری مطلوب نبوده و باید بخشی ازعرصه‌های آموزشی پرستاری به عرصه‌های دیگر آموزشی تبدیل شود.

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور ضمن تاکید بر اینکه باید سطح علمی، مهارتی پرستاران ارتقا یافته و حساسیت آن‌ها نسبت به مسائل صنفی و عضویت در نظام پرستاری افزایش یابد، از افزایش دو برابری حق عضویت پرستاران در نظام پرستاری از سال آینده در کشور خبر داد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =