جمشید عدالتیان، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در رابطه با رشد اقتصادی ایران در سال آینده توضیح می دهد.

جمشید عدالتیان، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اعتقاد دارد که سال آینده می توان رشد 2 درصدی را برای اقتصاد ایران پیش بینی کرد.

عدالتیان در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این سوال که اقتصاد ایران در چه شرایطی سال را به پایان می رساند گفت: « پس از روی کار آمدن دولت یازدهم رویکرد اقتصاد ایران به طور کلی تغییر جهت داد و رفتاری متفاوت با روزهای ابتدایی سال با آن صورت گرفت. بر این اساس تدابیری اندیشیده شد تا اقتصاد ایران از وضعیت رکودی خارج شود. »

او ادامه داد: « ظرف این مدت زمان کوتاه نمی توان انتظار داشت که تمامی شاخص های اقتصادی به یکباره روند مثبت به خود بگیرند و همه چیز سر جای خود باشد اما تصمیم گیری ها و مدیریت هایی که صورت می گیرد قطعا باید نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد. به هر حال دولت یازدهم در شرایطی اقتصاد را تحویل گرفت که رشد منفی 5.6 درصدی را به ثبت رسانده بود. »

عدالتیان در ادامه توضیحات خود به امیدواری برای بهبود وضعیت اقتصاد ایران در سال آینده اشاره کرد و گفت: « برای اقتصاد ایران در سال 93 می توان وضعیت مناسبی پیش بینی کرد. به طور شخصی گمان می کنم رشد اقتصاد مان در سال آینده حدود 2 درصد برآورد شود که می تواند یک اتفاق بسیار خوشایند باشد. »

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی همچنین به جدی گرفتن بیشتر بخش خوصی در سال 93 تاکید کرد و گفت: « بی تردید اقتصاد ما شکوفا نخواهد شد اگر بخش خصوصی جایگاه واقعی خود در اقتصاد را پیدا نکند. دولت باید از ظرفیت بخش خصوصی نهایت استفاده را برای شکوفایی اقتصادی داشته باشد. خوشبختانه بخش خصوصی نیز در حال حاضر بسیار امیدوار است. نباید ظرفیت بخش خصوصی را تحت هیچ شرایطی فراموش کرد. » 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =