تسنیم نوشت:

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با معقول دانستن نرخ جدید خوارک پتروشیمی ها در مورد توقف تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی گفت: تولید این فراورده هنوز متوقف نشده است.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی امروز (چهارشنبه ١٤ اسفند ماه) در چهارمین جشنواره تعالی صنعت پتروشیمی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از این پس به شرکتهای بالادستی که به محیط زیست آسیب می زنند و موجب تغییر اکوسیستمها می شوند مجوز نخواهد داد و حفظ محیط زیست از سرلوحه های کاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواهد بود.
شعری مقدم در مورد افزایش نرخ خوراک گاز مجتمعهای پتروشیمی گفت: این برداشت اشتباه که سودآور بودن پتروشیمی های گازی به دلیل نرخ خوراک بوده درست نیست بلکه نوسان و تغییر نرخ ارز که در مقطعی نرخ ارز را از ١٠٠٠ تومان به ٣٥٠٠ تومان رساند تاثیرگذار بوده است و سود این پتروشیمی ها را به حدود ٣,٥ برابر افزایش داد و نرخ جدید خوراک نرخی معقول و مناسب است.
او گفت: قیمت جدید گاز برای خوراک مجتمع های پتروشیمی گازی در حال حاضر رقمی معقول است و هیچ جای دنیا سوخت را چنین ارزان نمی فروشند.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در مورد توقف تولید بنزین در پتروشیمی ها گفت: تولید این فراورده هنوز متوقف نشده است. با به بهره برداری از چند طرح در سال آینده حدود ٥ میلیون تن به ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی افزوده خواهد شد.


23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    و به همون نسبت افزایش آلودگی هوا!