روزنامه اعتماد نوشت:

سحرگاه دیروز مقابل زندان مرکزی اصفهان حرف، حرفِ مرگ و زندگی بود. طبق آنچه از قبل اعلام شده بود قرار بود فرزانه قصاص شود. پدر و مادر فرزانه شب قبل خواب به چشمان‌شان نیامده بود. آنها از چند ساعت قبل خودشان را جلوی در زندان رسانده بودند. گوشه‌یی کز کرده و منتظر بودند. دل توی دل‌شان نبود. قرار بود دخترشان تا چند ساعت دیگر اعدام شود. پدر فرزانه مدام قدم می‌زد و کلافه بود. مادرش هم گوشه‌یی نشسته و دعا می‌خواند. آنها یک بار دیگر هم این شرایط را تجربه کرده بودند. درست یک ماه قبل هم فرزانه پای چوبه‌دار رفت اما پدر شوهرش در حالی که طناب‌دار دور گردن عروس سابقش بود یک ماه برای ادامه زندگی به او مهلت داد. پدر و مادر فرزانه امیدوار بودند این‌بار هم پدرشوهر سابق دخترشان به او فرصتی دوباره برای زندگی بدهد یا اینکه معجزه‌یی اتفاق بیفتد و دخترشان بخشیده شود.

بیم و امید یک لحظه پدر و مادر فرزانه را رها نمی‌کرد. زمان به سرعت برای‌شان می‌گذشت. چند دقیقه بعد خودرویی مقابل در زندان توقف کرد و مردی از آن پیاده شد. چهره مرد برای‌شان آشنا بود. او همان کسی بود که 11 سال قبل برای خواستگاری از فرزانه به خانه آنها رفت. او پدرشوهر سابق فرزانه بود. مادر فرزانه با دیدن او به سال‌ها قبل رفت. زمانی که دخترش در 15سالگی لباس عروسی به تن کرد و پای سفره عقد نشست. آن روز پدر شوهر فرزانه تور سفید را از روی تازه عروسش کنار زد تا برای نخستین‌بار او را ببیند. اما این‌بار قرار بود عروسش را پای چوبه‌دار ببیند و طناب‌دار به گردنش بیندازد.

وقتی او پدر و مادر فرزانه را دید راهش را به سمت در زندان کج کرد. پدر و مادر فرزانه دوان دوان به دنبالش رفتند. پدر و مادر فرزانه به دست و پایش افتادند و شروع به التماس کردند. مادر فرزانه ضجه می‌زد تا شاید دخترش قصاص نشود. اما مرد در تصمیمش مصمم بود و خیلی سریع از جلوی آنها گذشت و وارد زندان شد.

دیگر هوا گرگ و میش شده بود. یک آمبولانس از در زندان گذشت و با بسته شدن در آهنی، شمارش معکوس آغاز شد. پدر و مادر فرزانه می‌دانستند این آمبولانس برای چه وارد زندان شده است. این نشان می‌داد تصمیم اولیای دم برای اجرای حکم جدی است. دیگر فقط یک معجزه می‌توانست از اجرای حکم جلوگیری کند. مادر فرزانه فریاد می‌کشید تا شاید دخترش در آن سوی دیوارهای بلند زندان برای آخرین مرتبه صدایش را بشنود. هیچ‌کس از داخل زندان خبر نداشت. معلوم نبود در آنجا چه اتفاقی افتاده و پدر شوهر فرزانه در آخرین لحظه چه تصمیمی گرفته است.

نور آفتاب از دیواره شرقی زندان پیدا شد اما هنوز به درستی معلوم نبود چه اتفاقی افتاده است. دیگر نایی برای مادر فرزانه باقی نمانده بود. او به دیوار تکیه داده و منتظر بود تا خبری از دخترش بیاید. بالاخره با روشن شدن هوا در آهنی بار دیگر باز شد. همان آمبولانسی که ساعتی قبل وارد زندان شده بود خارج شد اما این‌بار فرزانه روی برانکارد آن آرام گرفته بود. پدر فرزانه سرش را بین دو دستش گرفته بود و اشک می‌ریخت. وقتی آمبولانس از جلوی زندان دور شد دیگر امید این زن و شوهر برای دیدن دوباره دخترشان رنگ باخت.


فرزانه دخترش را ندید


مادر فرزانه که بعد از قصاص دخترش در شرایط روحی بدی به سر می‌برد عصر دیروز درباره اجرای حکم به «اعتماد» گفت: یک روز پیش از اجرای حکم همراه شوهرم به زندان رفتیم. دخترم حال بدی داشت. گریه می‌کرد و قسم می‌خورد که بی‌گناه است. او می‌گفت قاتل «الف» است و او مجبور شده قتل را بر عهده بگیرد. او گفت خون شوهرش ناحق ریخته شده و حالا هم خودش بی‌گناه است. دخترم روی پاهاش بند نبود و به زحمت حرف می‌زد. او می‌گفت آخرین خواسته‌اش پیش از اعدام دیدن دخترش است. او می‌گفت بعد از دستگیری فاطمه را ندیده و آخرین خواسته‌اش دیدن او است. ما هم این خواسته را به مسوولان و پدر شوهر فرزانه گفتیم اما فایده‌یی نداشت و فرزانه تا آخر هم نتوانست دخترش را ببیند» این زن درباره اجرای مراسم قصاص نیز گفت: «من و شوهرم هر چه به دست و پای اولیای دم افتادیم فایده‌یی نداشت. آنها قبول نکردند که دخترم را ببخشند دخترم به آخرین خواسته‌اش هم نرسید.»


از اجرا شدن حکم خوشحالم

در سوی دیگر پرونده پدرشوهر فرزانه قرار دارد که به گفته خودش شخصا حکم را اجرا کرد. او که پیش از گشوده شدن این پرونده رابطه خوبی با عروسش داشت دیروز چند ساعت بعد از اجرای حکم قصاص درباره چگونگی اجرای حکم به «اعتماد» گفت: «از اینکه این حکم اجرا شد خوشحالم چرا که بالاخره حق به حق‌دار رسید.» این مرد درباره لحظه‌یی که فرزانه را پای چوبه‌دار دید، گفت: «وقتی او را دیدم التماس و گریه می‌کرد اما کسی نبود که به حرف‌هایش توجه کند. التماس‌هایش بی‌فایده بود. او باید قصاص می‌شد. من خودم حکم را اجرا کردم.» او درباره اینکه حالا بعد از اجرای حکم عروس سابقش چه احساسی دارد، گفت: «خوشحالم. چون عدالت اجرا شد. زمانی که پسرم را کشت باید فکر این روز را می‌کرد.» پدرشوهر سابق فرزانه درباره اینکه این ماجرا را چگونه برای نوه 8 ساله‌اش بازگو می‌کند نیز گفت: «به وقتش همه‌چیز را برای نوه‌ام می‌گویم. او از دو سالگی پیش من است و از این به بعد هم پیش خودم می‌ماند. این موضوع به خودم مربوط است که چه کار می‌کنم.»فرزانه که در 15 سالگی با شوهرش احمد ازدواج کرده بود متهم بود روز 10 بهمن ماه سال 86 شوهرش را در خانه‌شان واقع در اصفهان به قتل رسانده است. او در مراحل مقدماتی بازجویی اتهام قتل را برعهده گرفت و گفت چون شوهرش به او تهمت می‌زد ناخواسته دست به چنین کاری زده است. به این ترتیب با درخواست خانواده احمد از سوی قضات شعبه 17 دادگاه کیفری استان اصفهان به قصاص محکوم و این رای نیز در دیوان‌عالی کشور تایید شد. با وجود تایید این رای، فرزانه یک ماه پیش در نامه‌یی گفت که قاتل شوهرش مردی به‌نام «الف» است. او گفت: «الف» که دوست شوهرش بود قاتل اصلی است. فرزانه در این نامه نوشت: «روز حادثه الف به خانه‌مان آمد و در حالی که شوهرم خواب بود او را کشت. او گفت همسرش را طلاق می‌دهد تا با من ازدواج کند. او من را مجبور کرد قتل را گردن بگیرم. الف گفت که اگر خودم را به عنوان قاتل معرفی کنم به خاطر بچه‌ام قصاص نمی‌شوم. او علاوه بر این من را تهدید کرد که اگر این ماجرا را برای کسی بازگو کنم خودم و خانواده‌ام را می‌کشد. من هم از ترس قبول کردم. حالا می‌خواهم همه‌چیز را بگویم» .

با وجود این نامه به حرف‌های فرزانه توجهی نشد و سرانجام پرونده او پای چوبه‌دار بسته شد.

یادداشت کوتاه عبدالصمد خرمشاهی وکیل قاتل

اعاده دادرسی هم کارساز نشد و پرونده زندگی فرزانه مرادی همراه با پرونده اجرای حکمش همزمان مختومه شدند. در این سطور مختصر سرآن ندارم که دوباره جزییات پرونده را کالبد شکافی کنم و دنبال نواقص شکلی و ماهیتی پرونده باشم چرا که دیگر موضوع از هر حیث اعتبار امر مختومه را پیدا کرده است. اما نکته‌یی که ناگزیر هستم دوباره و ده‌باره روی آن انگشت بگذارم طرح این سوال است که چرا فرهنگ عفو و بخشش و گذشت در جامعه ما هر روز کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شود‌؟

شکی نیست که قصاص حق ولی دم بود و او از حقی که قانون به او داده بود استفاده کرد و طبعا کسی معترض اعمال حق قانونی او نمی‌تواند باشد اما جای تعجب است که چرا پدر‌شوهر فرزانه بی‌اعتنا به وساطت و درخواست ده‌ها و صدها نفر مبنی بر گذشت او از مرگ فرزانه باز عجولانه و مشتاقانه صندلی‌دار را از زیر پای فرزانه می‌کشد و راضی از گرفتن انتقام به زعم خود اعلام می‌کند که از این کار خوشحال است. چرا این همه اصرار بر عدم گذشت‌؟ ‌ای کاش پدر‌شوهر فرزانه که یک بار هم چندی پیش تا پای چوبه‌دار او را برده و طعم تلخ مرگ را به او چشانده بود این‌بار از مرگ فرزانه گذشت می‌کرد و اجازه می‌داد که او دوباره به آغوش زندگی باز‌گردد... دختر 9 ساله فرزانه که شش سال پیش پدرش را در این حادثه از دست داده بود این‌بار نیز شاید با وجود میل باطنی‌اش مادرش را از دست رفته می‌بیند. به راستی پدر بزرگ او در آینده چه پاسخی به او خواهد داد؟

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 198
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحيد IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    81 90
    پدر بزرگ سنگ دل.............
    • بی نام A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      18 9
      من موافق بخشش به شرط حبس ابدش بودم( به خاطر فرزندش) اما باید خودمون جای پدربزرگه هم بذاریم و بدونیم اونم پسرش ازدست داده. نمیشه به کارش ایرادی گرفت اما اطمینان دارم بعد از تخلیه ی خشم او پشیمان خواهدشدکه کاش حداقل خودش حکم را اجرانمی کرد .
    • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      7 19
      خبر جان منفی میزنیم ، مثبت میخوره یه فکر جدی بکن
  • بی نام CA ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    یک طرفه نمی‌شه به قاضی رفت . باید جای اون پدر بود و حرف زد. این که عروست با یه نفر دیگه ساخت و پاخت بکنن ، تا جگر گوشه تو بکشن ، تا بعد با هم ازدواج کنن .. کم چیزی نیست ..
  • بی نام IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    25 22
    واقعا لذتی که در عفو وجود دارد در انتقام نیست . این پدر قاتل بعدها پشیمان خواهد شد .هیچوقت و با هیچ زبانی این سنگدلی را نمی تواند به نوه اش توضیح دهد .
  • بی نام IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    70 11
    هرچه که بوده خیانت از طرف زن ثابت شده. پدر شیطان بسوزد که اینطور خانواده ها زنها و مردها را به بیراهه میبرد تا التماسهایشان بجائی نرسد. شاید هم زن ، شوهر را نکشته باشد اما پدرشوهر بواسطه همین خیانت هرگز دیدی مثبت به این عروس نداشته تا حتی صحبتهایش را بشنود.
    • سهیل A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      8 25
      شیطان چکاره ست این وسط آخه شفتالو!!
  • بی نام IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    40 2
    خدایا خودت به همه ما رحم کن
  • غفارلو IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    21 51
    خبر آنلاین با سلام احتراما بایددر نوشتن این اخبار به ریشه های چنین جرائمی هم اشاره داشته باشیم. همه ما میدانیم که ریشه این جنایت و صدها جنایت مشابه بی عفتی و تهاجم فرهنگی غرب است . ملت ایران باید خود دست به کار شوند تا ماهواره و شبکه های آن را را بکلی فراموش کنند. چرا که هیچ شب و هیچ فیلمی نیست که خانواده بهم خیانت نکرده باشند. این یعنی عادی شدن خیانت در بین خانوارها. چگونه است که زنی با داشتن بچه در روی مردی دیگر باز می کند. خداوند مردگان را رحمت کند. اما خودمان نباید اجازه دهیم آنچنان فرهنگ بیشرفان و بی عفتان به جامعه ما نفوذ کند که کار به اینجاها بکشد و التماس عفو داشته باشیم. خداوندا راضی نباش که این بلاها دامن گیر انسانها باشد. باتشکر
  • بی نام IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    خداوند همانطور كه قصاص را حق ولي دم دانسته امابه گذشت و عفو توصيه كرده و آن را بهتر مي داندولي ما فقط بخش اول يعني قصاص را مي بينيم.حاشا از مسلماني ما!!!
    • بی نام A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      18 5
      بله. اما نه اینکه با نقشه قبلی یه نفرو که بیدفاع تو خوابه کشته بشه!
  • بی نام A1 ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    فكر كنم شما قاتل ومقتول رو اشتباه كرفتى ايشون كسى بوده كه اول به شوهرش خيانت كرده بعد كشتتش
    • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      27 3
      جدیدا وقتی کسی اعدام میشه همه جوری در موردش حرف میزنند انگار بی گناه اعدام شده!!! خوب قتل عمد کرده و باید اعدام بشه
  • مهرداد A1 ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    29 50
    امیدوارم اگر واقعا فرزانه بی گناه باشه قاتل (الف ) و پدر شوهرش اعدام بشند.
  • محمد جواد IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    13 8
    چرا ؟ چرا ؟ چرا؟
  • بی نام IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    53 15
    دوست عزیز اگه فرهنگ بخشش تو جامعه بی ظرفیت ما شکل بگیره که دیگه وا ویلاس!!!! هرکی یه جرمی می کنه بعد میگه آقا اجازه من بودم ببخشید(به یاد شیطنت های دوره مدرسه و بخشش معلمین مهربان)
  • هاشم IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    33 41
    ادم چقد میتونه سنگ دل باشه!! بعد چند سال میشد ببخشیش بابا!!
  • بی نام A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    78 45
    ببینید چطور از یک قاتل ( یا به احتمال ضعیف فراهم آوردنده شرایط قتل ) یک قهرمان ساخته شد ..
  • سهند A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    20 14
    ای کاش اینهمه که راجع به اعدام تو جامعه حرف زده میشه, یکمی هم راجع به عفو و گذشت و بخشش حرفی زده بشه.
  • بی نام A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    109 5
    همسر کشی خیلی باب شده،خیلیا رو می شناسم که با زن شوهر دار دوستن،اخرشم میشه این...
  • علي IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    16 17
    لذتی که در عفواست درانتقام نیست خداوند متعال هم در آیه قصاص پس از اینکه حق قصاص را به اولیا دم می دهند می فرمایند که اگر عفو کنند برای آنان بهتر است و توصیه به عفو می فرمایند .این آقا مطمعنا" از کار خود پشیمان می شود زیرا فرزندی را که پدر نداشته بی مادر کرده .
  • بی نام FI ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    6 5
    .....!!!!!؟؟؟؟
  • حسن IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    95 53
    ایشان کلام مولای متقیان را قبول نداشتند که فرمودند در عفو لذتی است که در انتقام نیست . کاش کمی اهل گذشت بود .
    • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      33 10
      ایشان کلام خدا را در مورد قصاص قبول داشتند . در ضمن حضرت علی توصیه به بخشش کرده اند نه امر به آن .در ثانی قاتل خود حضرت توسط امام حسن قصاص شد .
  • مجید IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    25 8
    دنیا، دنیای شقاوت و بی رحمی. آیا این داستان وصل و جدایی درس عبرت خواهد شد؟
  • بی نام A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    نیاز دختر به مادر یه بهونه برای نجات ازین مخمصه بود , اگه نسبت به دخترش و خونوادش علاقه و بی تابی داشت پدر دخترشو نمی کشت
    • بی نام LB ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      12 7
      عجب ......
  • پرهام IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    77 5
    متاسفم واقعا که تو جامعه ما این اتفاقات داره هر روز بیشتر و بیشتر میشه ...خدایا ....
  • رضا IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    سلام.متاسفم،ازدواج در 15 سالگی! قتل همسر در 20 سالگی! و پدری با محروم کردن نوه اش از حق داشتن مادر احساس رسیدن به حق را دارد!
  • بی نام IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    61 22
    چرا با این داستان پردازی ها اصل واقعه را مخدوش می کنید این خانم با خیانت به همسرش او را با همدستی مردی دیگر به قتل رسانده است و این حق قانونی و شرعی اولیای دم بوده است که او را قصاص کنند.
  • من IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    17 8
    مرد بی احساس بی لطفی بوده آیه می فرماید: "قل یا عبادی الذین أسرفوا علی أنفسهم لا نقنطوا من رحمة الله إنّ الله یغفرالذنوب جمیعاً إنّه هو الغفور الرحیم؛ بگو ای بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده اید، از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همة‌گناهان را می آمرزد". خدا به این بزرگی بخشش میکند اما انسان دست ساخته خدا .................
  • بی نام A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    52 9
    به نظر من اگر فرزانه قاتل واقعی بوده،حقش اعدام بوده.نباید این رفتار نهادینه بشه که می کشم آخرش هم طلب عفو وبخشش می کنم و اعدام نمیشم.
  • داریوش A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    84 74
    شما این داستان دراماتیک رو درست کردی که چی خیانت به شوهر قتل اون و همه این جرمها آیا نمی توانست با یک طلاق ساده پیش نیاد.حالا یه نفر تنها پسرش رو از دست داده برای اون داستانی نداری.
    • بی نام IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      14 4
      مشکل از شما نیست مشکل از عرف جامعه ماست مردم ما وقتی اعدامی در ملاء عام میشه چنان با لذت به تماشا میان انگار نه انگار که قراره جونی گرفته بشه اینجوری میشه که کینه توزی و حس انتقام جویی به جای بخشش رواج پبدا می کنه و اما در مورد خیانت ما خودمون رو مردم متمدن می دونیم در حالیکه خیلی از عقاید و چیزهایی که در جامعه ما عرف شده مال عهد قجره به همین راحتی که تو میگی می تونسته طلاق بگیره وقتی ازدواجش دست خودش نبوده و دیگران براش تصمیم گرفتن طلاقش دست خودش بوده تو اینجور خانواده ها زن مثل یک عروسک خیمه شب بازی که دیگران براش تصمیم میگرن چه خانواده خودش باشه چه خانواده همسرش به نظر من مقصر اصلی خانواده خودش بوده آخه دختر 15 ساله چی از دوست داشتن یک نفر می دونه بعد که سنش میره بالا تازه میفهمه عشق چیه
  • بی نام A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    72 27
    چرا آدم کند کاری که باز آرد پشیمانی ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    خدایا...................... یه کاری کن. مرگ و زندگی دست تو هست و نه کسی دیگه که بخواد برای جون دیگران تعیین تکلیف کنه..... خدایا تورو خدا یه کاری کن
    • بیژن A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      12 9
      بی نام عزیز اولا بهت تبریک میگم که اینقدرانسانی وحیات انسانهارودوست داری اما توجه داشته باش که قصاص حکم الهی ست مابایدشرایط اولیای دم روهم درک کنیم درثانی مرگ ازنوع اعدام درمواردی مثل عبدالمالک ریگی وخفاش شب واجب هست نمیشه با این منطق گفت که چون مرگ وزندگی دست خداست تروریستی مثل ریگی یامتجاوزان رونبایداعدام کردپس اگراین منطق روبپذیریم زنان بیگناهی که موردآزارقرارمیگیرن یا قربانیان ریگی همگی توتقدیرشون این بوده وریگی وخفاش شب بی تقصیرن!!!هرچندخداییش منم صبح باخوندن خبراعدام این زن وتصوراینکه کودکش که دیگه نه پدرداره ونه مادرخیلی حالم گرفته شدپناه برخدا ازشر روزگار
    • امیرعلی A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      26 17
      درمسائل حقوقی نبایداحساساتی کارکرد
  • ابی A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    23 13
    واقعاً چرا گذشت نداریم ما.... چرا وقتی نامه رو نوشته و شخص معلومی رو بعنوان قاتل معرفی کرده به اظهاراتش رسیدگی نشده؟
  • علي.پ IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    14 10
    البته خيلي سخته تا آدم در اون شرايط قرار نگيره نميتونه قضاوت كنه اما مگه نگفتن اون لذتي كه تو بخشش هست تو انتقام نيست؟ پس چرا نميخواهيم طعم شيرين بخشش رو بجاي انتقام بچشيم؟ مگه تو قرآن و ديگر كتب آسماني تاكيد زيادي رو بخشش و گذشت نشده؟
  • بی نام IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    91 3
    همه اینها بخاطر ازدواج های بی پایه اساس است و اگر بتوانند بدون دردسر از هم طلاق بگیرند شاهد اینگونه قتل ها نخواهیم بود. جای تاسف است که قتل های خانوادگی آمارشان روبه افزایش چشمگیری نهاده است.
  • مجید A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    128 5
    نمیدونم چی بگم .ولی خدا لعنت کنه اون پدر و مادری که یک بچه ۱۵ ساله که آمادگی شروع یک زندگی مشترک رو نداشته به جبر به پسری دادند! من مقصر خانواده ای دختر رو میدونم که چطور حاضر شدند دختر بچه ای رو بدون اینکه اماده زندگی اش کنند به جبر عروسش کردند! حالا هزار هم سر به در و دیوار بکوبند چیزی رو تغییر نمیده جز اینکه تا اخر عمر حسرت دخترشان رو بخورند! فقط نگرانم برای دختر بچه ای که یه عمر کینه همه را به دل خواهد داشت!!
  • از تهران IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    25 3
    شما را به خدا اول صبح اين خبرها را نذاريد داغون شدم
  • بابک IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    68 5
    روز حادثه الف به خانه‌مان آمد و در حالی که شوهرم خواب بود او را کشت. او گفت همسرش را طلاق می‌دهد تا با من ازدواج کند. او من را مجبور کرد قتل را گردن بگیرم. الف گفت که اگر خودم را به عنوان قاتل معرفی کنم به خاطر بچه‌ام قصاص نمی‌شوم. او علاوه بر این من را تهدید کرد که اگر این ماجرا را برای کسی بازگو کنم خودم و خانواده‌ام را می‌کشد. من هم از ترس قبول کردم.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! باورش سخته الان در این جامعه اینقدر خیانت زیاد شده که دیگه کسی این حرفارو باور نمیکنه ... خدا به داد هممون برسه ....
  • جاوید IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    خیلی سخته شاید به گفتن راحت باشه ولی باید گذشت میکرد
  • سوداگر IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    واقعا قضاوت كردن خيلي سخته، ولي كاش مي تونستند ببخشنش ،،،،،،، ببينيم اين ماجرا چقدر درس عبرت ديگران خواهد شد؟ ؟ ؟
  • دشتی IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    جناب آقای وکیل قتلی در سال 86 اتفاق افتاده و تازه قصاص انجام شده میشه بفرماین منظور شما از عجولانه چیه؟
  • بی نام IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    448 7
    دلم واقعا برای اون طفل معصوم میسوزه. هر چند که هیچ وقت نمیتونه تبدیل به انسانی بشه که در یک روال طبیعی بزرگ شده ولی امیدوارم خداوند به اون کمک کنه تا اثر تمام تلخی های زندگیش بر اون معکوس باشه و اون را مصمم کنه تا به یک آدم بزرگ تبدبل بشه . واقعا که قضاوت دشوارترین کار زندگیه.....
    • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      32 1
      فکر کنيد اون دختر مي خواد ازدواج کنه. پدر و مادرتون کجا هستن؟ کي بودن؟ به نظر شما آينده اون چي ميشه؟
    • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      26 6
      كاش به يك نحوي اين بچه كوچك بدون اينكه از گذشته خانواده اش باخبر بشه نزد خانواده ديگيري با حمايت پنهاني پدر بزرگش بزرگ بشه
  • بی نام IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    واقعا برای پدر شوهر فرزانه متاسفم درست است عدالت اجرا می شود اما فکر میکنم طعم گذشت بیشتر و بهتر از طعم قصاص باشد به نظر من پدر شوهر فرزانه خودش هم مقصر هست که فرزانه را در سن 15 سالگی برای پسرش خواستگاری کرده بالاخره خودش هم باید تاوان گناهانش را بدهد و عذاب وجدان بکشد
    • بی نام IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      بگذاریم قبح هر گناهی در جامعه محفو ظ باشد
    • بی نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      شماها همون آدم هایی هستین که یه نفر سهوی باهاتون تصادف میکنه ولش نمیکنین! طرف به خاطر خیانت عروسش، یه دونه پسرش رو از دست داده!
    • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      کاملا مخالفم . پدر شوهر فرزانه کار بسیار درستی کرد
    • بی نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      19 2
      من موافق کینه جویی و انتقام نیستم. ولی چرا کسی این سوال رو نمی پرسه که "الف" چیکاره بوده که قصد ازدواج با فرزانه رو داشته؟ چرا باید شوهر فرزانه به اون تهمت بزنه؟ پرا باید کشته بشه؟
    • بی نام A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      21 7
      اگه پدرشوهره گذشت مي‌كرد و اون مي‌رفت با آقاي الف اردواج مي‌كرد اون وقت چه طعمي داشت؟ كسي ميومد با خانواده مقتول همدردي كنه؟
    • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      60 15
      یک سوزن به خودت زن یک جوالدوز به مردم....تو هم اگر پسرت را به نا حق و با مظلومیت کشته بودند به قاتلش مدال افتخار میدادی؟
  • آرش A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    نمیتونم خودمو جای پدر مقتول بذارم ولی مطمئنم که بعداً پشیمان میشه !!!
    • بی نام A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      ببین عروسه چی بوده گذشت نکردت
    • حميد IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      كاش لااقل مي ذاشت دخترشو ببينه.
    • كيان A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      356 8
      بايد براي پيشگيري از وقوع جرايم سنگين مثل قتل و اسيد پاشي چاره اي اندشيد واقعا متاثر شدم هم از قتل پسر آن آقا و هم از اعدام قاتل... شايستگي مردم ما با اين فجايع فاصله زيادي دارد
    • میثم IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      سلام جمع کنید این احساساتو طرف قتل عمد انجام داده باید قصاص شه دیگه جالبه خبر انلاین یه جور تیتر زده هر کی ندونه فک میکنه یه بیگناه قصاص شده بچاپ سانسور نکن.
    • بی نام A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      دوباره کارشناسان خبر آنلاین نظر می دهند و قضاوت می کنند !!!!
    • بی نام IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      44 6
      بله.. دقیقاًپشیمان می شود. امروز ما در جامعه ای زندگی می کنیم که آرام آرام معرفت و شرافت جای خود را به چیزهای دیگر می دهد. تقریباً کمتر جامعه ای در دنیا این خصلت ها را در خود جای داده است، در حالی که امروزه بارزترین اخلاق جامعه مان، بی معرفتی و پرده دری است. و سخنی دیگر با مسرولان قضایی: اگر واقعاً فرد دیگری که این زن می گفته، قاتل باشد، شما خود را خواهید بخشید؟
    • امیر IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      92 6
      متاسفانه فرهنگ ما به جایی رسیده که فقط خودمون رو می بینیم، تا جائیکه حتی موقع کشتن دیگران یک لحظه هم فکر نمی کنیم بعد انتظار بخشش هم داریم.
    • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      39 15
      يعني ميبخشيد بعد خانم با آقاي الف ازدواج ميكرد و دخترش را هم با خود ميبرد فقط يك نفر مقتول شده و خائن و قاتل و... با هم زندگي خوب و خوشي را ادامه ميدادند . عفو و گذشت براي كسي است كه انسان خوبي بوده بعد دفعتا خطا كرده آنهم درمورد قتل نه رويه خيانت كساني كه مخالف قصاص اين پرونده هستند لطف كنند اجازه دهند همسرشان خيانت كند بعد كشته شوند و وصيت كنند تا از قصاص قاتل آنها صرفنظر شود.
    • بی نام IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      60 13
      من این قضیه رو قبلا خوندم. فرزانه گفته بود: با آقای الف میخواستم ازدواج کنم و او میگفت از شوهرت طلاق بگیر. سرانجام در روز حادثه الف او را کشت. این یعنی خود فرزانه مشکل اخلاقی داشته
    • بی نام IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      23 27
      چرا فرهنگ عفو و بخشش و گذشت در جامعه ما هر روز کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شود‌؟ به راستی پدر بزرگ او در آینده چه پاسخی به او خواهد داد؟
    • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      31 14
      برای فرزند دخترشان متاسفم اما حق و عدالت چنین حکم میکند چنین مادری نه لیاقت مادر بودن را دارد و نه میشود اجازه داد که بیش از این زندگی دخترک معصوم را بخطر بیاندازد چنین افرادی چه مرد چه زن (خیانتکاران.جنایتکاران) برای حاد جامعه خطرناک و در حکم میکروب محسوب میشوند
    • بی نام A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      35 11
      درسته حق اعدام رو داشتند ولی ای کاش این کار رو نمی کردند بود همونطور که همیشه می گن : لذتی که در گذشت هست در انتقام نیست
    • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      72 8
      بنده خدا تو 15 سالگی ازدواج کرد. فکر نمیکنم چیزی از زندگی فهمیده باشه. تا به خودش اومده شوهرش دادن بعد هم بچه بعدش هم که سالها زندان بوده تا اعدام بشه.والدین بی فکر و پدرشوهر خودخواه و سنگدلی داشت
    • بی نام IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      22 6
      لطفاً به جای کسی نظر ندین!! شما که جای هیچ کدوم از اون افراد نبودین و نمی دونین واقعاً چی بینشون گذشته! الکی نظرپراکنی نکنین
    • بی نام IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      21 11
      پسر خودت هم بود همین نظر را داشتی.
    • آنلاین A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      20 0
      نمیدونم اینکه اولیای دم عفو میکردند بهتر بود یا قاتل باید به سزای جنایتش میرسید و یا بهتر بود دختر 8 ساله با مادری که قاتل پدرش بود زندگی میکرد و یا از نعمت مادر هم محروم میشد؟ ولی از این به بعد 3 خانواده زندگی طبیعی نخواهند داشت و تمام عمر یک دختر 8 ساله بی گناه تباه خواهد شد. شاید بهتر بود جامعه ای درست میکردم که این مشکلات به حداقل خود میرسید و تنها روشهای ناسزاگویی و درگیری و قتل برای حل مشکلاتمون بلد نبودیم.
    • ت حسین IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      27 8
      در باره دیگران به این راحتی قضاوت نکنید اگر پسر شما هم توسط همسرش به خاطر ارتباط با یه مرد دیگه به قتل میرسید آیا رضایت میدادید؟؟؟؟؟
    • علی A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      14 4
      آقای میثم حرف از احساسات نیست درسته که قصاص بر شرع و حقه اما خداوند در قرآن فرموده که اگر بخشش کنید بهتر است (از قصاص)
    • ... IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      16 0
      چقدر تراژیک و تلخ ... اینجا همون جاییکه مرز بین عقل و احساس از بین میره و ادم میمونه چی درسنه یا غلط !!! خدایا خودت به داد همه برس ...
    • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      8 1
      چقدر تراژیک و تلخ ... اینجا همون جاییکه مرز بین عقل و احساس از بین میره و ادم میمونه چی درسنه یا غلط !!! خدایا خودت به داد همه برس ...
    • بی نام A1 ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      18 3
      این بچه 18 سالش بشه رهاتون میکنه و هیچوقت ازتون سراغی نمی گیره
    • منصور A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
      1 2
      اشتباها منفی دادم کسایی که منفی دادن اونا هم اشتباهی دادن نظرم مثبته
  • بی نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    29 9
    اتفاقا فرهنگ بخشش و گذشت در مورد محکومین به قصاص در کشور ما بالاست که مجرمین را اینطور گستاخ کرده است البته من کاری به این پرونده بطور خاص ندارم. همین بخشش آمنه بیچاره را ببینید که چطور باعث شده بدبختانه پرونده های اسیدپاشی حجیم شوند. یا قتل های از سر عصبیت در دعواهای خیابان. متاسفانه جوانان عصبی و پرخاشگر به هیچ عنوان به عواقب کار خود نمی اندیشند چون احتمال زیادی میدهند که درصورت وقوع قتل با وجود انجمن های مردم نهاد و انسان های خیر کار به قصاص نکشد.
  • بی نام IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    20 6
    از دنياي بي ارزش چي بيشتر از اين توقع ميشه داشت . قتل . قصاص . هر دو گرفتن جان انسان است اما با شيوه مختلف . خداوند به ما رحم كند و ما را عاقبت بخير
  • عباس IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    67 5
    سلام ،مردی که با ورود به کانون این خانواده موجب متلاشی شدن این خانواده ومرگ والدین ویتیم شدن فرزند معصوم وبیگناه آنان شده باید محاکمه وقصاص شودزیرا جرم او کمتر از جرم این زن نیست.یک رابطه نامشروع چه عواقب مرگباری می تواند بدنبال داشته باشد واین ما را متوجه قوانین حساب شده ودقیق اسلام در تبین روابط وارتباطات اجتماعی وخانوادگی می کند.وقتی اسلام در روابط با نا محرم حد وحدود مشخص می کند برای جلوگیری از جنایتها ومصائبی اینچنینی است که گوشه ای ازعوارض وبلایایی است که می توانداز روابط با نامحرم و بدنبال آن روابط نامشروع ایجادشود.کودک معصوم این خانواده هم باید رنج از دست دادن پدر ومادر را تحمل کند ووهم رنج نداشتن خانواده وهم رنج ضربه به حیثیت اجتماعی خانواده وخودش را.
  • بی نام IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    40 19
    خدايا !! اگر يك هزارم درصد هم احتمال بدهيم كه او قاتل نبوده باشد .ايكاش صبر ميكردند دختر اوبزرگ شود و خودش در اين خصوصص تصميم بگيرد
  • بی نام IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    102 4
    خدا وکیلی آخه ؟؟؟، دختر 15 ساله را شوهر دادن آخر عاقبتش همین میشه دیگه!!!!!!!!!!!! البته نگران نوه نباشید اونم 9 سالشه موقع ازدواجشه دیگه !!!!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
      2 8
      اخه این همه دختر تو ایران زود ازدواج میکنن .زندگی خوبی هم دارن.البته شاید اشتباه تو انتخاب شوهر باشه ولی از نظر من سن دختر ملاک نیس
  • بی نام A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    46 11
    اولا که 15 سالگی برای ازدواج زوده. دوما بعدها که پدر شوهر فرزانه نوه اش رو مجبور شد به زور از کوچه و خیابان ها جمع کنه یاد کار امروزش می افته . کسی از بازی های سرنوشت خبر نداره
  • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    64 33
    به نظر من باید گذشت می کرد فقط به خاطر اون دختر کوچیک
  • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    97 64
    واقعا نمی دانم پدر شوهر ش چه حرفی برای گفتن دارد؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    6 4
    لطفا بخوانید:"روز حادثه الف به خانه‌مان آمد و در حالی که شوهرم خواب بود او را کشت. او گفت همسرش را طلاق می‌دهد تا با من ازدواج کند".از طرفی این خانم میگوید شوهرم به من تهمت میزد برای همین کشتمش. پس معلومه که شوهر این خانم خیلی هم بیراه فکر نمیکرده. مطابق اقرار متهم دوست شوهر موقعی که فرد خوابه وارد منزل میشه و مبادرت به قتل میکنه. اگر ایندو با هم سروسری نداشتن چطور موقعی که آقا خواب بوده دوستش وارد منزل میشه؟؟و جالب اینجاست که وکیل محترم لحن سرزنش آمیز هم بخاطر عفو نکردن مجرم دارند.طرف سال 86 قتل کرده و تازه سال 93 اقرار جدید میکنه؟؟.عفو؟به خاطر کی؟وبرای چی؟لطفا خودتون را بذارید جای کسی که بچه اش را با خون دل بزرگ کرده و بعدا میبینه قربانی هوسبازی یه نفر دیگه شده. اینقدر احساساتی نباشید.
  • شهباز A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    46 31
    درود خداوند بر پدر غیرتند شوهر بیچاره.واقعا شوهر کشی امروز به پدیده شومی تبدیل شده که امثال این عاقبت ها می تواند برای بسیاری درس عبرت باشد.من از همین جا از پدری که از حکم قصاص نگذشت تشکر می کنم.همه قاتلین پس از جرم ابراز پشیمانی و التماس می کنند.این که نشد راه ترحم.حال آن شوهر بدبخت وقتی به دست زنش کشته شد را تصور کنید...واقع بین باشیم
  • بی نام IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    23 21
    اگر قاتلشخص ديگه اي بود بايد دستوردستگيري و بازجوييش رو ميدادن مثل اينكه همه براي كشتن اين زن عجله داشتن و اين مرد خودخواه و سراسر كينه بچه ها رو از داشتن مادرهم محروم كرد خيلي ناراحتم ياد جان كافي تو فيلم مسير سبز افتادم
    • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      6 0
      اشتباهی منفی دادم معذرت می خوام....جان کافی کجا ما کجا
    • بی نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      1 4
      پسرش مرده میگه سراسر کینه!!!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    76 14
    فکر کنید اگه یه درصد هم، قاتل الف بوده و نه فرزانه
    • بی نام GB ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      4 8
      در هر صورت خیانت که کرده بعدش هم میتونسته جلوش رو بگیره که این کار و نکنه پس بنابراین شریک جرمه
    • بی نام A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      6 3
      این خانم یک بار اعلام کردند که همسرشان به ایشان مشکوک بودند و به این علت ایشان را کشتند. بعد ها اعلام کردند که با کسی رابطه داشتند و او همسرش را کشته. به نظر می آید انسان راستگویی نبوده اند. ما هم در این مورد احساساتی نباید باشیم. بعضی اشتباه ها قابل بخشش نیستند. خداوند ایشان را بیامرزد
  • فارغ التخیل A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    30 35
    خیلی ها بودند که که به بدترین شکل کشته شدند و قاتلهاشان هم عفو شدند در محله ما پسری بود قاتل که بخشیده شد بخدا الان با دیدنش تازه میفهمم چرا خدا وند بزرگترین گناهان را میبخشد و توبه پذیر است .فکر مادر و پدر و دختر فرزانه را بکنید؟ آنها چه گناهی کردند؟ بنظرم گناه پدر مقتول کم از فرزانه نیست.انسانم ارزوست
  • فری A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    8 5
    وکیل محترم اگر هر کسی شخصی را به قتل برساند و بعد از آن همه گذشت کنند که دیگر سنگ روی سنگ بد نمی ماند.همه شوهر می کشند و بعد تقاضای بخخش می کنند.نخیر برادر هر چیزی تاوانی داردمطمئن باشید این زن به سزای عملش رسید چون در هر دو داستان مقصر بوده.تاوان زن قاتل هم قصاص بود.درود بر پدر شوهر مرحوم.او سنگ دل نبود.بلکه داغ فرزندش او را امیدوار به انتقام کرده بود.هیچوقت بیرون از گود قضاوت نکنید.امیدوارم این موضوع درس عبرتی باشد برای زنان بی فکر.
  • علیرضا US ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    17 6
    مشکل اصلی علاوه بر نبود فرهنگ گذشت و بخشش در عدم اطمینان به درستی تصمیمات قضایی است ممولا افکار عمومی اقناع نمیشن که قضاوت عادلانه شفاف و با رعایت همه جوانب صورت گرفته و این مشکل اکثر پرونده ها تو ایرانه.
  • حقگو A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    34 8
    همه از عدالت دم می زنم وقتی عدالت را می بینیم دم علم می کنیم چرا وقتی حق به حقدار می رسد جزع و فزع میکنیم "....گفتا که «کرا کشتی تا کشته شدی زار؟...."
  • ميثم IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    31 4
    چرا كسي به حرف هاي فرزانه در مورد آقاي الف توجه نكرده ؟ آيا بررسي در باره صحت حرف هايش در مورد آقاي الف انجام شده ؟ واقعا اين ابهام جاي سئوال دارد.
  • asal IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    30 10
    کاش مردم ما یاد بگیرن احساسی حرف نزنن . پدر شوهر فرزانه حق داشته هر تصمیمی رو دلش میخواد انجام بده .پس کسی حق نداره بخاطر اعدام کردن اونو سرزنش کنه . شاید اگر هر کدام از ما هم جای ایشون بودیم همین کار رو انجام می دادیم . بالاخره پسرشون رو از دست دادن و داغ بزرگی روی دلشون بود . در ضمن اگر فرزانه قاتل نبود از اول نباید اعتراف میکرد . خدایا همه ما را ببخش .
  • صفری A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    باید قوانین طلاق و ازدواج دواره بازبینی شود اگر این زن به راحتی طلاق می گرفت و پی زندگی اش می رفت ما اکنون شاهد این قتل و اعدام و یتیمی این دختر بیگناه نبودیم آیا نباید باربینی شود؟
  • رضایی A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    42 15
    خبرآنلاین روزمون روخراب کردی با این خبر ایکاش پدرشوهرش میبخشیدش
  • بی نام IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    34 10
    واقعا كه . دوست شوهر اين خانوم در حضور اين خانوم ميره تو اتاق خواب شوهرشو كه خواب بوده ميكشه . ميشه آخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چه سنمي با دوست شوهرش داشته كه به اين خانوم گفته من زنمو طلاق ميدم ميام تورا ميگيرم؟؟؟؟ درسته كه نبايد آدمها را قضاوت كرد ولي من فكر ميكنم بوي خيانت ميآيد .اون پدر شوهرم حتما بويي از اين قضيه برده وگرنه آدمه ديگه ميتونسته ببخشه.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    23 8
    درست که این اقای محترم امروز احساس خوشحالی می کند از اجرای این حکم اما در درازمدت همه این موارد احساس شرم و درماندگی میکنند بدلیل اینکه با تفکر خود یکی را کشتند چون راهی غیر از این ندارند یا بخشش است یا مرگ بین ایندو چیزی وجود ندارد هم ببخششم همه عمر عذاب است چون قاتل برمیگردد به چرخه نرمال زندگی و هم بکششم فکر این ناله هاش برای بخشش گرفتن رهام نمیکند ،
  • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    27 2
    اقای وکیل ننتیجه تحقیقات د ر مورد آقای الف را عنوان ننموده اند تا قضیه روشن تر شود.
  • بهراد GB ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    43 84
    ببینید این زن قبل از اعدام باید سنگ سار می‌شد! به خاطر یه مرد نامحرم، همدست شده تا شوهرشو قبل از طلاق بکشه، و بخاطر اون مرد خودش رو مقصر کرده تا بعداز آزادی خودش باشه و اون... خیانت حکمش مرگ نیست، ذلته، باید بیشتر از اعدام تحقیر میشد... البته اون آقای "الف" هم باید به سزای اعمال کثیف و شیطانیش برسه
    • حمید A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      12 1
      تحقیر برای چی؟ هر حکمی یه قصاصی داره . جو گیر نشو لطفا
  • یاسر ص م RO ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    88 61
    این خانم با وجود متاهل بودن به همسرش خیانت کرده! همسرش رو کشته! لیاقت مادر بودن رو داره به نظر شما؟ مرگ حقش بود دوستان
    • asal IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      9 9
      100 درصد با نظر شما موافقم
    • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      14 4
      لیاقت مادر بودن رو مسلما نداره اما مرگ دست خداوند است
    • آشتی IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      9 1
      آسون ترین کار قضاوت کردنه اونچیزی که سخته درست تصمیم گرفتنه
  • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    35 29
    چطوری می تونه بعد تو چشم نوش نگاه کنه - وای خدا نگذاشتن بچشو ببینه کسی که بچه داره می دونه این یعنی چی
    • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      14 7
      کسی که بچه داره خودش رو جای پدری که پسرش رو کشتن هم بذاره
  • رشتی A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    28 12
    با اصل اعدام مخالف نیستم واقعایه مواردی لازمه اما تواین مورد........
  • مهدي A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    31 22
    خيلي عجيبه كه مردم اينقدر راحت توقع دارن مجرمان بخشيده شن بعدم ميگن چرا جامعه امنيت نداره ..... خب عزيزان مجرمان هم مثل شما فكر مي كنن فكر مي كنن اگه جرمي مرتكب شدن و گير افتادن بايد بخشيده شن.... اين تفكره كه جرمو زياد كرده
    • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      4 0
      دليل قانون گريزي مردم ايران زيرساختي است، وضعيت اقتصادي است، مردم اعصاب ندارن، وگرنه اينهمه قصاص داره انجام ميشه چرا بازدارندگي نداشته؟ تو كشوري مثل هلند برخي مواد مخدر آزاده اما نرخ اعتيادش پايينه، قانونگذاران بايد فكر اساسي كنن
  • داود RO ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    7 8
    نویسنده این مطلب کلا با قصاص مخالف بوده و به قول دوستمون از یک قاتل قهرمان ساخته. این افراد کوته بین نمیفهمند که قصاص معنایی جز ارزش بخشیدن به جان انسانها نیست. این که نشد یکی بزنه یه نفر رو بکشه بعد هم تاوانشو نده. خدا نیاره اون روزه که بزنن عزیز و جگرگوشه نویسنده این مطلب رو بکشند بعد ببینم همینطور میتونه از قاتلش قهرمان بسازه یا نه؟؟؟؟؟ قصاص قاتل یه امر طبیعیه و بخشش قاتل غیرطبیعی چون طرف باید خیلی روح بزرگی داشته باشه تا بتونه از قاتل عزیزش بگذره
  • بی نام A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    44 45
    چه پدر شوهر خودخواهی، برای 5 دقیقه لذت خودش نوه اش را یک عمر یتیم کرد. مطمئن هستم وقتی نوه بزرگ بشه هرگز پدر بزرگ را نخواهد بخشید. (خبر آنلاین اینو درج کن که بد جور حالم گرفته شده)
    • صمد A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      10 10
      ببخشید وقتی نوه بزرگ شد فهمید مامانش با یه مرد دیگه ارتباط داشته و باهمکاری اون باباشو کشته چی ؟ به نظر من باید دراینگونه موارد بایستی قصاص صورت بگیرد بلکه این پدیده شوم فراگیر نشود. من به قاطعیت پدر در اجرای حکم افرین میگویم و میگویم شما در راه احیائ جامعه گام برداشته اید.
    • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      7 7
      اشتباه مثبت دادم
  • علی RO ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    30 6
    فیلم هندی تعریف کرد
  • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    17 5
    چرا اجازه داده شده یکماه قبل ایشون رو برای اعدام ببرن و دویاره این کار اتفاق بیفته؟ اگر قراره اعدام بشه یه بار کار رو تموم کنن! این که بازی با جون مردمه
  • بی نام A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    4 2
    به هر حال فرزانه چه شخصاً قتل كرده باشه و چه واسطه قتل شده باشه در هر دو صورت بي عقلي كرده شايد بخاطر اينكه تو سن كم ازدواج كرده اون بلوغ عقلي و پختگي لازم رو نداشته لعنت خدا بر شيطان كه با وسوسه هاش دست از سر آدم برنمي داره.
  • samick IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    12 4
    بالاخره کسی که خیانت کرده باید به سزای عملش برسد، ولی میشه با وضع قوانین اجتماعی سخت برای شخص خیانت کار هم اورا عذاب داد هم اینکه ادامه زندگی رو بخشید، ولی این مورد هم خیانت بوده هم قتل
  • بی طرف A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    7 1
    ابتدا باید بگویم لذتی که در عفو وجود دارد هیچگاه در مجازات نیست (این قانون زندگی است). چطور می توانی نوه ات را راضی کنی که با قاتل مادرش زندگی کند؟
  • الهام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    3 4
    واقعا ناراحت كننده بود خدا بيامرزدش
  • آقای دل A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    3 6
    در یکی از آیات قرآنی می خوانیم ( و فی القصاص حیات یا اولی الالباب) همانا در قصاص زندگی وجود دارد ای صاحبان خرد . زمانی که به هر دلیلی از جمله فرهنگ هجومی غرب و ... کسی به ذهنش خطور کند که کسی را بکشد اگر یادش بیفتد که فرزانه قصاص شد قطعاً چنین اقدامی نمی کند و این ثمره ی زندگی بخش اقدام بسیار مفید پدر شوهر فرزانه است. چرا اینطور نمی نگرید؟
  • رضا A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    13 7
    آیا پدر بزرگ میتونه جای خالی مادرش براش پر کنه!!!!!!!!!!!!!!!!! روزی بچه فرزانه این متن ها رو میخونه و میفهمه پدر بزرگش چیکار کرده براش قضاوت با آیندگان
  • ali IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    2 4
    خودمان را جاي پدر مقتول بذاريم ، اگر توانستيم گذشت كنم ، آنگاه حق به دختره بايد داد، خداوند به انسان عقل داده كه انتخاب درست داشته باشه، اگر قصاص نبود همه به سمت احساسات مي رفتند و قتل ها و خيانت ها زياد تر مي شد.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    6 2
    اعدام یعنی خط خطی کردن صورت مساله.اون نوه دربزرگسالی میزاره تو کاسه پدربزرگش بدون هیچ شک و تردیدی.اون پدربزرگ هم خودشو سرافکنده کرد تا پایان عمر
  • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    10 0
    ازدواج در 15 سالگی؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    10 5
    آقای پدر شوهر، وای بر تو اگر فرزانه بی گناه بوده باشه... ای کاش فرصت بیشتری به او می دادی...
  • رجایی A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    4 3
    همه اینها ناشی از اعتقادات ضعیف هست.اگر مردم میدانستند آنجایی که از حق خود میگذرند خدا نیز در جایی در مورد آنها از حق خود میگذرد ویا شفاعت آنها را میکند همیشه و همیشه گذشت میکردند.بالاخره گذر پوست به دباغ خانه می افتد؟!ما انسانها پر از اشتباه و گناهیم.بد نیست اگر کمی فکر آینده باشیم....
  • علی A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    28 16
    یعنی چی داستان احساسی مینویسید بابا طرف قتل کرده نکنه باورتون شده بیگناه بوده انوقت که میکشت به فکر بچه بدبختش نبود حالایادش افتاده.این که میبخشیدنش خیلی خوب بود ولی شما هم داستانو جور دیگه ننویسید.
  • بی نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    22 10
    گذشت وقتی معنی میدهد که فردی که گذشت می کند از آن عمل دچار شعف و شوریدگی شود...پدر مقتول در حال از انتقام دچار شعف شد اما با گذشت زمان عذاب خواهد کشید.....می تونست در حال عذاب بکشه با گذشت کردن و در آینده راضی باشه
  • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    5 2
    گذشت چیزی که تو جامعه ی ما نمیگم اصلا وجود نداره اما خیلی خیلی کمه و اما تاسف اورتر اینه که پدرشوهر از اجرای حکم خوشحاله امیدوارم حداقل تفکری که داره رو به اون دختر کوچولوی معصوم انتقال نده
  • حميد IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    57 11
    عاقبت خيانت كردن چيزي كمتر از اين نيست
  • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    16 2
    خواهر من با شوهرش مشکل داره می خواد جدا بشه ولی اون هر روز داره تهدید میکنه هر جایی که رفتیم میگن تا جرمی رخ نده نمیشه کاری کرد اگه این وسط کسی بلایی سرش بیاد کدوم یکی از این مسئولین پاسخگو هستن باید کسی کشته بشه تو این کشور زنان هیچ حقی ندارن
  • محسن IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    9 5
    دیگه شورش و در نیارید ، خودتون و جای بابای پسره بذارید بعد نظر بدین . پسرش و الکی کشتن حالا بیاد رضایت بده که اینجا براش لایک بزنن ؟ خودتون بودین اینکار و میکردین؟ اون موقع که میکشت فکر اینجا رو میکرد؟
  • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    25 2
    ای بابا حالم گرفته شد.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    33 12
    قتل غیر عمد باشه ادم گذشت می کنه نه اینکه از روی عمد مرده رو کشته اونوقت وقع گذشت هم دارند
    • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      3 3
      حالا خوبه گفته بيگناه بوده هااااااا
  • هاني IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    6 1
    خدايا . امام زمان رو برسون . همه ي امنيت جسمي و روحي يك مرد وقتيه كه تو خونشه و كنار همسرشه. اين ماجرا واقعا ناراحتم كرد. واقعا تاسف باره
  • حافظ IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    3 1
    نمیخوام از کار هیچکی دفاع کنم اما یه مسئله ای عروسه راحت شد بخدا میدونید چرا ؟ چون اخرش از دنیا رفت تا با خدا ملاقات کنه میفهمه خدایی هست یا نیست چیزی که خیلی از ما هزاران بار توی این دنیا انکارش میکنیم
  • بی نام IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 6
    عجب صبری خدا دارد ! عجب موجودی خلق کردی یا الله بنازم به عظمتت ولی ای کاش اون درخت سیب لعنتی را با ابلیس ناجوانمرد خلق نمی کردی تا ملت دمی در آسایش باشند !
  • صبا IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    4 3
    همه از دید خودشان نظر می دهند ولی ایا کسی به این فکر می کند که چرا باید مردی بی گناه به خاطر عشق کثیف زنی خیانت کار کشته شود این مسیله برای اولیای دم قابل اغماض نیست
  • بی نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    3 7
    با سلام نمیدونم دیگه الان نظرم پخش میشه یه نه؟ ولی چند تا مورد به نظرم میرسه که دوست دارم بقیه بخونن 1- شیوه خبرآنلاین در این خبر رسانی بسیار بسیار بدور از آداب و عرف خبر رسانی ایست. 2- فراموش نکنیم که اجرای حدود خداوند جزء واجبات دین هست و شدیدا به اون تاکید و توصیه شده. 3- در صورت عدم اجرای این حکم این تفکر کذب در جامعه به وجود میاد که هر کسی که جنایت انجام داد حتما" بعد از سرد شدن موضوع بخشیده میشه. 4- وظیفه و رسالت حوزه خبر اینه که واکاوی کنه و ریشه یابی کنه موضوع رو 5-
  • بی نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    6 5
    اگه حق طلاق دست مرد نبود و هر زنی میتونست براحتی طلاق بگیره زنا مجبور نمی شدند واسه رهایی از یه زندگی دست به قتل بزنند . به نظر من مشکل از قانون و قانون گذار در ضمن نمیشه راجع به این مورد خاص قضاوت کر چون انگیزه قتل مشخص نیست
    • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      3 5
      یعنی مرد حق طلاق نداشته باشه زن داشته باشه؟این ربطی به حق طلاق نداره این شخص هرگز برا طلاق اقدام کرده؟اگه یکی به خاطر مهریه زنشو بکشه نظرت اینه که مهریه بده؟
  • بی نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    7 3
    حالا چرا نذاشتن بچه شو ببينه؟!!!! و اينكه حالا چرا پدر شوهره اينقدر اشتياق به كشتن اون داشت؟ مگه نه اينكه مادر نوه اش بوده؟
  • بی طرف A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    2 4
    و اگر عقوبت کردید همان گونه که مورد عقوبت قرار گرفته‏اید متجاوز را به عقوبت رسانید و اگر صبر کنید البته آن براى شکیبایان بهتر است سوره نحل
  • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    5 3
    اگه پدر شوهر سابقش گذشت می کرد عروسش می رفت با اون آقای الف ..... اون موقع بود که پدر شوهرش سابقش از گذشت خودش پشیمان می شد جا افتاد
  • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    7 3
    یعنی این مادر از دیدن فرزندش برای بار آخر محروم شد؟
  • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    4 2
    خب وقتي ميگه اون اينكارو نكرده و شخص ديگه اي بوده چرا رسيدگي و تحقيق نكردن؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • سید مهدی A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    2 2
    هروقت صحبت قصاص پیش میاد باید خودتونو بذارین جای دوطرف اگه پسرتون یا برادرتون کشته بشه حاضرین رضایت بدین یا رضایت فقط برا دیگرانه این حرفا که گذشت بهتره وشیرین تره یکم شعاری به نظر میرسه تا خودتون نباشید جای طرف نمی فهمین
  • نوید IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    3 7
    هرچی می خواید منفی بدین ولی هیچوقت نمی تونین جای پدری که پسرشو کشتن باشید و ببینید چی می کشه.بخشش قاتل فقط بقیه قاتلا ی بالقوه رو امیدوار می کنه که ما هم با هرکی مشکل داشتیم می کشیمش و احتمالا بخشیده هم میشیم.
  • بشير IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    5 4
    زني كه برا شوهرش اينجوري مايه ميذاره برا بچه ش هم كم نميذاره
  • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    4 4
    با زنی که به شوهرش خیانت کرده ( اگر نکرده پس احمد چه نقشی داشته ؟ و چرا با این زن ارتباط داشته ؟) بعد برای هوسش شوهرش رو کشته و به بچش و زندگیش فکر نکرده چکار باید کرد ؟!
  • محمد A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    1 13
    درست است که فرزانه خیانت کرد وشوهرش را کشت اما دراین دنیا قصاص شد وهمانطور که میدانیم قصاص در این دنیا راحتتراست تا درآن دنیا وازاین دنیا پاک به آن دنیا رفت چون تاوان بدی را درهمین دنیا پس داد پس برای شادی روحش دعا کنید چون مرگ حق است ودیر یا زود به سراغ همه ما می آید پس هرچه پاک تر باشیم بهتر پس برای شادی روحش صلوات بفرستید
  • فرهاد A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    7 8
    زنی به خاطر مرده دیگه شوهرش و بکشه ایا در حق فرزند مادری هم میکرد اعدام اعدام اعدام
  • مينو A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    36 19
    به نظر من پدر شوهرش كار خيلي درستي كرده يه عمر زحمت بكش پسر بزرگ كن كه يك زن خيانكار پسرش رابكشد زني كه در بيست سالگي ادم ميكشد در پانزده سالگي متواند خواستگار را قبو نكند
    • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      7 2
      اتفاقا چون در 15 سالگی خواستگار قبول کرده در 20 سالگی آدم کشته....جبر و رهایی به زعم خودش لابد
  • فرهاد A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    4 3
    منم کاره پدر مقتول و درست میدونم اگه این کار انجام نمیشد قبح این قضیه جلو مردم میریزه بکش و گریه کن و ازاد شو مردم ما احساسات نویسنده رو به فکر و منطقشون ترجیح دادن این موارد احساسات رو باید کنار گذاشت قتل عمد و خیانت به نظرتون حکمش بخشش هست ؟
  • فرهاد A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    5 3
    منم کاره پدر مقتول و درست میدونم اگه این کار انجام نمیشد قبح این قضیه جلو مردم میریزه بکش و گریه کن و ازاد شو مردم ما احساسات نویسنده رو به فکر و منطقشون ترجیح دادن این موارد احساسات رو باید کنار گذاشت قتل عمد و خیانت به نظرتون حکمش بخشش هست ؟
  • ساغر A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    6 8
    کسی که با مردن یه آدم دیگه آرامش پیدا می کنه هرگز روی آرامش رو نخواهد دید و این کابوس ولش نمیکنه, امیدوارم به حق فاطمه زهرا پشیمون بشه که بفهمه مادر کسیو کشتن بدتر از شوهر کشتنه
    • علی IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      9 6
      شوهر کشتن پس خوبه؟؟اگه همه این فکر شما رو داشتن که سنگ رو سنگ بند نبود.یه زن خائن پسر دسته گلتو بکشه انتظار بخشش هم داشت باشه؟
  • شادمهر A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    4 2
    سر صبحی اشکم درامد
  • شهر IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    4 3
    باید برای همه جا بیوفته که هر کس قتلی انجام داد باید قصاص بشه.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    9 1
    کاش می شد به جای اعدام، حبس ابد کرد.
  • مهری DE ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    4 0
    اخه چرا قتل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟میتونست طلاق بگیره و بره با هرکی خواست ازدواج بکنه !!! چرا عاقل کند کاری که باز ارد پشیمانی !!!با این کارش هم خودشو و هم دخترشو و هم خانواده شو بدبخت ,خدایا خودت کمکمان کن همیشه عاقلانه فکر و عمل کنیم.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    6 7
    کار بسیار درستی پدر شوهره انجام داده چون واقعا روز به روز تو جامعه از این نوع خیانت و قتل زیاد اتفاق میفته بخاطر جلوگیری از همجون حرکتهایی لازم بوده
  • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    3 4
    انتهای کار اگه درست ببینیم به نظر من پایه کار مشکلات اقتصادی بود که هم دین از ادم میگیره هم دنیا
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    7 0
    فقط بیچاره اون بچه ...
  • علي IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    6 4
    اي كاش به خاط نوه اش گذشت ميكرد.
  • مرتضی A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    21 4
    اهای اونایی که به این زن میگین خائن ... شماها پاکید خیانت نکردید گناه نکردید...وجدان دارید؟بهش رجوع کنید شما که تو زندگی اونا نبودید که اینجوری تز میدین ...این بابایی که رفته یه عروس 15 ساله واسه پسرش گرفته فکر کرده اینا میخوان خاله بازی کنن نمیتونست صبر کنه که پسرش یه ذره به کمال برسه
  • بی نام US ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    7 16
    با خواندن کامنت ها و دیدن منفی و مثبت ها میشه فهمید میل عمومی شهروندان ما گذشت است تا انتقام.امیدوارم در عمل هم اینگونه باشیم تا جامعه سالم تری داشته باشیم
  • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    21 16
    پدر شوهر فرزانه کارش بسیار خوب و ارزنده است و باید درس عبرتی باشه برای دیگران تا خیانتی نباشد چرا باید گذشت میکرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    20 3
    دختر بدبخت تو 15 سالگی، حتما" به زور شوهر میدن آخرش هم میشه این
  • بی نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    11 16
    این یک نظر سنجی درباره گذشت و انتقام بود....دوستداران گذشت با 60 % آراء جلو هستند
  • محمد GB ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    15 13
    "وقتی او را دیدم التماس و گریه می‌کرد اما کسی نبود که به حرف‌هایش توجه کند. التماس‌هایش بی‌فایده بود. او باید قصاص می‌شد. من خودم حکم را اجرا کردم." فقط یک سئوال . آیا عصر جاهلیت هم به همین صورت بود ؟
  • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    10 1
    خیلی شرایط سختیه اینجور تصمیم گرفتن ها.....خیلی سخته
  • مهتاب IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    14 6
    مي دونيد بدترين قسمتش چيه ... كه فردا اين پدربزرگ قضيه رو چه جوري مي خواد واسه نوش تعريف كنه و مخصوصا جريان اينو مي گه كه طناب دار و انداخته دور گردن نوش و صندلي رو از زير پاش كشيده ... گذشت قشنگتر بووود ... اميدوارم تو تربيت نوش كوتاهي نكنه و روح اون دختر بچه رو آزرده نكنه ...
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    22 5
    قصاص قبول ! ولی چرا خوشحال شده ؟
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    14 10
    مخالف قصاصم بنظرم کسی که مرتکب جنایتی میشه باید تو همین دنیا جلوی چشم کسانی که به هر نحوی متضرر شدند، عذاب بکشه
    • محمد A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      20 22
      خداوند در قرآن کریم میفرمایند: و در قصاص برای شما زندگیست اونوقت تو اومدی میگی من مخالف قصاصم - خوب باش کی نظر تو رو پرسیده
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    4 7
    گذشت خیلی خوبه ولی ... ببین عروس چه کرده: 1-رابطه با یک مرد غریبه؟ 2-اجازه ورود به مرد غریبه به خانه؟ 3- بالفرض اگر خودش قاتل نباشد همدستی در قتل شوهر می شود؟ به نظر من همان اولین جرم هم برای اعدام کافی بود وقتی بچه بزرگ می شد و مادرش زنده بود و ازمادر می پرسید پدرم براچه کشته شد ؟ جواب فرزانه چی بود؟ بهتر بود اینجا پدر فرزانه اورا می کشت نه پدر شوهر
  • علي A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    11 0
    ازخدامی خوام هیچ کس رو تو این شرایط قرارنده
  • افشار IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    11 1
    نميدانم اين آقا چگونه مىتىاند خوشحال باشد اگه قصاص در كمترين زمان ممكن بعد از قتل انجام ميشد به آن پدر داغديده حق ميدادم ولي الان بر اين باورم كه دل اين آقا از سياهي شب هم سيلهتر است چرا كه نوه ايشان يك بار طعم يتيم بودنرا چشيده بود اين آقا خود قاتل فرزندش است زماني كه يك دختر بچه پانزده ساله را به نكاح پسرش در مي آورد قاتل واقعي خود ايشان و پدر و مادر فرزانه ميباشد فرزانه به جاي پدر شوهر و پدر و مادر خود اعدام شد حالا شما باز بگوييد سن ازدواج بالا رفته خدا رحمت كند
  • مهدی IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    5 2
    مطلب احساساتی نوشته شده است و دل هرکسی را بدرد می آورد اما رعایت قاون برای همه ملزم است و قانون دل ندارد متاسفانه که دل ما را حس کند! ولی پدربزرگ می توانست بزرگ شود با گذشت خدا با گذشت بزرگ شده است بخشش کار بزرگان است که متاسفانه پدربزرگ نوه اش هم را نبخشید
  • علی IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    5 5
    به نظرم اگر قتل و خیانت کرده دیگه جای بخشش نیست. من از همه بیشتر دلم برا پسر اون مرحوم میسوزه که چه ناجوانمردانه کشته شده.
  • علی IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    9 2
    البته ناراحت هستم.ولی اینهایی که میگن بچه رو از مادرش محروم کرده فکر کنن اگه بچه بزرگ شد گفت بابام کو باید میگفت با عمو الف کشتیمش؟
  • جواد IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    4 2
    اقلا یه فکری به حال بچه بکنن که یه عمر با کینه و نفرتو بلاتکلیفی بزرگ نشه.
  • هنگامه A1 ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    7 0
    شخص الف چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • كسري A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    11 5
    پدر بهترين كا را در حق نوه اش كرد اگه ميذاشت مادر قاتلش رو ببينه هميشه بچه تو دو راهي بود آخه مادره هي گريه ميكرد و حقيقت رو انكار اونوقت بچه هم ميفهميد مادرش قاتل بوده و به پدرش خيانت كرده ولي الان پدر بزرگ ميتونه داستاني ديگه براي تنها يادگار پسرش بگه تا اونهم با خاطرات خوب از اونها ياد كنه نه اينكه يك انسان سرخورده و عقده اي بار بياد . خبر آنلاين كه مخالف اعدام و روشنفكري نظر منه تاريك فكر رو چاپ كن تا ثابت بشه ما كوتاه فكر ها هم تو جامعه موافق اعدام قاتلين و دزدها و جانيان هستيم
  • بی نام و نشان A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    7 3
    به گمانم هیچ چیز نمی تونه داغ فرزند رو التیام بده حتی گذشت زمان و...و... چون خودم پسردبستانی دارم و پدر هستم وقتی خودم رو می گذارم جای اون پدر داغدیده بهش حق میدم که از حق طبیعی و قانونی و شرعی اش استفاده کنه... و گذشته از این اگر این داستان باب بشه هرکسی که آدم بکشه دم قصاص بخشوده بشه که حرمت قتل می شکنه . هرکسی پیش خودش تصورمی کنه که طرف رو می کشم و چند روز توی زندان صبحانه و تاهار و شامم آماده ست و آخرش بخشوده میشم میام بیرون و راست راست راه میرم. بااین وضعیت دیگه توی جامعه سنگ روی سنگ بند نمیشه دوستان