فارس نوشت:

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به سفر اخیر هیات تجاری ایران به اتریش از علاقمندی شرکت‌های اتریشی برای حضور در بازار ایران خبر داد.
یحیی آل اسحاق صبح امروز در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در خصوص سفر اخیر یک هیأت تجاری به کشور اتریش گفت: روابط سیاسی و اقتصادی ایران و اتریش بیش از 140 سال سابقه دارد و هیچگاه این روابط حتی در شرایط جنگ نیز قطع نشده است.
او گفت: در حال حاضر 700 شرکت اتریشی با ایران همکاری می‌کند و این کشور با 8.5 میلیون نفر جمعیت درآمد سرانه 38 هزار و 500 یورویی دارد.
رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: 80 درصد از شرکت‌های اتریشی با جمعیتی کمتر از 200 نفر فعالیت می‌کنند و در این کشور در حوزه‌های نفت، انرژی، صنایع خودروسازی و قطعات امکانات بسیار بالایی وجود دارد.
آل اسحاق با تأکید بر اینکه اتریش می‌تواند دروازه ورود به اروپای شرقی باشد گفت: شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان در کشور اتریش حضور دارند و علاقمندی برای همکاری با کشور ما بالا است.
او با بیان اینکه قرار است در آینده نزدیک یک هیأت اتریشی به ایران بیاید گفت: در حال حاضر فضای مناسبی برای حضور در بازار ایران در صحنه بین‌المللی ایجاد شده است و امیدواریم این رفت و آمدها باعث توسعه روابط اقتصادی و حل مشکلات شود.
23145

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =