۰ نفر
۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۹

مهر نوشت:

رئیس بخش قلب و عروق بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه توانسته ایم به آمار سالانه 70 عمل پیوند قلب در کشور برسیم، گفت: بیمارستانهای مسیح دانشوری، امام خمینی(ره) و شریعتی که به لحاظ تعداد عمل پیوند قلب و مراقبتهای ویژه پس از عمل با بسیاری از مراکز پیشرفته دنیا برابری می کنند، به عنوان سه مرکز اصلی پیوند قلب در کشور شناخته می شوند.
دکتر بابک شریف کاشانی با اشاره به این موضوع که عمل پیوند قلب بعنوان آخرین راه حل در ارتباط با افرادی که بیماری قلبی آنها در مرحله پیشرفته و غیر قابل درمان باشد، انجام می شود، گفت: در منطقه خاورمیانه تنها 3 کشور ایران، ترکیه و عربستان سعودی قادر به انجام عمل پیوند قلب هستند.
او به چهارمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران اشاره کرد و گفت: نارسایی قلب یکی از شایعترین بیماریهای موجود در کشورمان است. بدین منظور، پیشگیری و درمان به موقع این بیماری می تواند منجر به کاهش علایم، عوارض و هزینه های درمانی گردد.
دبیر اجرایی کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران به علل اصلی ایجاد بیماری نارسایی قلب اشاره کرد و گفت: استعمال دخانیات، فشار خون بالا، دیابت، بیماریهای عروقی قلب ،برخی عفونتهای ویروسی و عوارض دارویی ممکن است منجر به بیماری نارسایی قلب شود و همچنین استرسهای شدید می تواند منجر به عوارض قلبی گردد و استرسهای عادی معمولا باعث تشدید بیماریهای قلبی در افراد می گردد.
رئیس بخش قلب و عروق بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به کمبودهایی که به دلیل تحریمها ایجاد گشته است، گفت: خوشبختانه این قبیل اعمال جراحی همچنان در کشور انجام می شود و در کنگره پیش رو قصد داریم در ارتباط با این کمبودها، مشکلات و نوآوریهایی که انجام گرفته با همکاران داخلی و مهمانان خارجی کنگره به تبادل نظر بنشینیم.
45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =