مهر نوشت:

اعضای کمیسیون ایمنی راههای کشور در نشست امروز خود هماهنگی لازم را برای ایمنی بیشتر سفر‌های برون شهری شهروندان در ایام نوروز انجام دادند و وزیر راه و شهرسازی مجدداً بر ممنوعیت تردد اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های متعلق به شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و سایر نهادها تاکید کرد.
عباس آخوندی به عنوان رئیس کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در چهل و ششمین جلسه این کمیسیون در ساختمان شهید دادمان گفت: تردد اتوبوس و مینی‌بوس‌های سازمان‌ها و نهادها ممنوع است و تنها در صورت داشتن مجوز‌ و بیمه‌های لازم تحت نظارت و عملکرد یکی از شرکت‌های مجاز مسافربری در ایام نوروز امکان پذیر است و بخشنامه‌ای در این خصوص به استانداران ارسال خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: کنترل و بازرسی ناوگان در همه پایانه‌های کشور ضروری است و بازرسی فنی دقیق توسط کارشناسان سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای باید صورت گیرد.
در این جلسه برنامه‌های دستگاه‌های عضو کمیسیون برای سفرهای نوروزی 1393 مورد بررسی قرار گرفت و پلیس راهور جزئیات محدودیت‌های ترافیکی در نوروز 1392 را در جاده‌های برون شهری سراسر کشور اعلام کرد.
196 دوربین سازمان راهداری برای نمایش برخط ترددها در جاده‌‌ها در ایام نوروز فعال خواهند بود و این سازمان با همکاری پلیس راه کشور نسبت به بکارگیری دوربین‌های نظارت و کنترل فعالیت آنها تا قبل از آغاز مسافرتهای نوروزی خواهند کرد.
زمان اجرای طرح ترافیکی نوروز1393 از 25 اسفند امسال با رزمایش دستگاه‌های مرتبط در ضلع جنوبی مرقد حضرت امام خمینی(ره) آغاز و تا تا پایان روز 17 فروردین ادامه خواهد داشت.
همچنین در این جلسه واژگونی به عنوان بیشترین نوع تصادفات نوروز 92 با 1362 فقره مورد تحلیل قرار گرفت و تخطی از سرعت مطمئنه، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه به ترتیب به عنوان مهمترین علت تصادفات در ایام نوروز پارسال معرفی شد.
ارائه گزارش و پیشنهاد طرح تشکیل مرکز اورژانس ملی (SOS) از دیگر مباحث طرح شده در چهل و ششمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌‌ها ‌بود که کلیات آن مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد مرکز اورژانس کشور نسبت به ارائه جزئیات اجرایی طرح نمونه اقدام کند.
45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =