۰ نفر
۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸
افشای راز جنایت سال 81 در کوچه شیروانی

«از پنجره به کوچه نگاه کرد و دنباله پرده توی دست مشت کرده‌اش، مچاله شد. ماموران اورژانس، یحیی را با برانکار از خانه بیرون آوردند. وقتی او را توی آمبولانس گذاشتند، ماسک اکسیژن روی دهانش بود. پاهای کبودش از زیر پارچه سفید بیرون زده بود...»

به گزارش خبرآنلاین، رمان «راز کوچه شیروانی» نوشته لیلا بابایی‌فلاح از مجموعه رمان ایرانی نشر آموت منتشر شد. این رمان که یک داستان معمایی پلیسی است به اعتقاد نویسنده تقابل عشق و نفرت را به تصویر می کشد و در دو برهه زمانی سال 1356 و 1381 می گذرد. جنایتی در سال 81 رخ می دهد که ریشه یابی آن موجب می شود تا شخصیت ها به سال 56 نقب بزنند تا بتوانند علت جنایت را روشن کنند.

کتاب اینگونه آغاز می‌شود:

«وقتی صنم با لباس سفید کنار سفره عقد نشست، خیال شهین راحت شد. او را با دوستانش تنها گذاشت و به اتاق خواب شرقی برگشت. از پنجره به کوچه نگاه کرد و دنباله پرده توی دست مشت کرده‌اش، مچاله شد. ماموران اورژانس، یحیی را با برانکار از خانه بیرون آوردند. وقتی او را توی آمبولانس گذاشتند، ماسک اکسیژن روی دهانش بود. پاهای کبودش از زیر پارچه سفید بیرون زده بود.

صد قدم پایین تر، ماموران به دست‌های محسن دستبند زدند و او را سوار ماشین پلیس کردند. نعیمه روی پله‌های ورودی ساختمان نشسته بود. یکی از زن‌های همسایه، چادر گلدار را که از سرش افتاده بود، بالا کشید و زنی دیگر لیوانی آب به دهانش گذاشت. ابرهای سیاه، کوچه را تاریک کرده اما محوطه خانه یحیی و شهین با چراغ‌های جشن روشن بود...

*

برای لحظه‌ای کوچه روشن شد و بعد صدای رعد، شهین را لرزاند. باد میان شاخه‌های مو خشکیده که از دیوار حیاط همسایه آویزان بود، پیچید و مثل دیوی تنوره‌کشان بیرون زد. بوی خاک باران خورده سرش را پر کرد.

*

باد پنجره را به هم کوبید، شهین بلند شد و آن را بست. دختر مجسمه‌‌ساز دستش را بالا و پایین می‌برد و با این حرکات سرش به جلو و عقب می‌رفت. آویز گوشواره‌‌‌اش با این تکان‌ها به جرینگ، جرینگ افتاد.

 

«راز کوچه شیروانی» در 136 صفحه و قیمت هفت هزار تومان از سوی نشر آموت به کتابفروشی‌ها رسیده است.


6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =