۰ نفر
۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۴:۰۰
 مجازات دوچرخه سواری در پارک گفتگو

چرا به بچه ها اجازه داده نمی شود در پارکها دوچرخه سواری کنند؟

روز جمعه به اتفاق پسرم و یکی از دوستان و بچه هایش با دوچرخه اطراف پارک گفتگو رفتیم. از حاشیه چمران دور پارک را گشتیم تا کشف کنیم آیا در برنامه ریزی خط 7 مترو ایستگاهی برای ساکنان بالای گیشا در نظر گرفته شده است؟ البته پاسخ این سوال را نیافتیم. فقط شنیدیم که عملیات ساخت مترو در این منطقه متوقف شده است. اما به محض آنکه از اتوبان به جنوب پارک رفتیم، مامورهای پارک با ما برخورد کردند که چرا با دوچرخه آمدید. هر چه توضیح دادیم، ما پیاده هستیم و خونه مون این بالا است، هر ماموری را راضی می کردیم، چند قدم بعد تر یکی دیگر می آمد و روی اعصابمان رژه می رفت. به آنها گفتم، به خدا این دوچرخه است، اینها هم سه تا بچه کوچکند، ما نه قاتلیم و نه مواد فروش، می گفتند که نمیشه!

بلاخره از یکی از آنها پرسیدم چرا شما ول کن نیستید؟ گفت سیستم کنترل اینجا به گونه ای است که اگر در اینجا دوچرخه ای را ببینند ماموران کنترل به مدیریت خبر می دهند و سر ماه 30 هزار تومان از حقوق ما به خاطر این دوچرخه شما کم می شود. چهار سال پیش هم که در همین پارک با پسرم آمده بودم عکس بگیرم ماموران مانع شدند و گفتند که دوربین شما حرفه ای است و نمی توانید عکس بگیرید. آن موقع هم مقاومت من بی فایده بود، چون تعداد زیادی مامور آمدند و مانده بود که مرا دستگیر کنند! ذره ای هم درک نمی کردند که من با بچه سه ساله هستم و رعایت اخلاق در برخورد مهم است.

روی سخنم با شماست آقای قالیباف. شما در زمان انتخابات حرفهای خیلی قشنگی می زدید، ولی هنوز فرهنگ و مقررات برخورد با مردم را به درستی به پارکبان هایتان نیاموخته اید. احتمالا بخشی از مدیران شما با این مقوله ها آشنا نیستند. بخصوص وقتی پدر و مادری با فرزند کوچکش به پارک می آید آرامش می خواهد، کسی حق ندارد با وی برخورد کند. شما قدم به قدم پارک گفتگو را مامور گذاشته اید، اگر پای عابری به چمن بخورد، به ثانیه نمی رسد که سر و کله ماموران باتوم دار شما پیدا می شود. این پارک از عوارض ما شهروندان درست شده است؛ ما حق داریم در این محیط بدون مزاحمت ماموران شما با بچه مان قدم بزنیم. من نمی گویم اجازه دهید مردم پارک را خراب کنند و البته که حفظ آن کار درستی است. ولی من گیاهشناس که سابقه زندگی در آلمان، انگلیس و آمریکا را دارم و بسیاری از کشورهای دیگر دنیا را دیده ام بخوبی می دانم که چمن را نه برای نمایش فعالیت مسئولین که اتفاقا برای پا گذاشتن می کارند. احساس اینکه پای بچه ها به چمن بخورد برای آرامش آنها مفید است. همه اش که نباید روی آسفالت و بتن راه رفت. وگرنه ضرورتی به کاشت چمن نبود و پوشش طبیعی منطقه بسیار بهتر بود. این رفتار نظامی گری شایسته شهروندان نیست.

چرا عبور دو چرخه را در این پارک ممنوع کرده اید؟ اینکه شما در خیابان دوچرخه کرایه بدهید، راهکار تشویق مردم به استفاده از دوچرخه سواری نیست. باید زیر ساخت استفاده از دوچرخه در محل مسکونی مردم درست شود. کافی است با خط کشی یک لاین دوچرخه در اطراف پارک گفتگو اختصاص دهید تا ساکنین گیشا با دوچرخه به پارک بیایند. بچه ها دوچرخه سواری را خیلی دوست دارند. هم برای سلامت آنها مفید است و هم استفاده از خودرو کمتر می شود. آنها اگر امکان دوچرخه سواری داشته باشند، خود را با بازیهای کامپیوتری و یا ماهواره سر گرم نمی کنند. امیدوارم دستور دهید این مسئله پیگیری و بزودی حل شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 71
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    دوست عزيز چمنى كه در انگليس رويش پا زده ايد بيشتر حاصل طبيعت است و مانده اند عاجز كه چه بكنند، فرق دارد با اينجا كه به زور و ضرب افتابه و شيلنگ فضاى سبز ايجاد ميكنند، پس بايد فهلا رويش راه نرفت،اما گله شما از مامورين پارك ها كاملا بجاست و بدو نهيچ توهينى بايد گفت وقتى تو اين مملكت هيچ كس براى كارى كه عهده دار شده اموزش نديده است،ان مامو بيسواد هم كه گاه بيل ميزند و گاه نگهبان است و خلاصه همه كاره خارج از اين دايره نيست و مقايسه نكنيد مثلا با كارگر باغ وحش لندن كه دوره اموزشى طرز برخورد با كودكان رانيز گزرانده،
    • آخانی A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      96 4
      آقای محترم، اصلا اینجور نیست. من به عنوان گیاهشناس فرق بین چمن طبیعی و کاشته شده را می دانم. چمن در پارکهای جهان برای پا گذاشتن است. البته چمن کاری آب زیاد می خواهد. دلیل ما هم برای مخالفت با چمن کاری در کشور خشکی مانند ایران مصرف آب زیاد برای چمن کاری است. البته آب رسانی به چمنهای تهران با آفتابه و شلنگ نیست. تمامی آنها به سیستم آبیاری مجهزند.
    • سعید IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      6 15
      جناب آخانی حرف شما درست , اما وقتی یه بنده خدا میره روی چمن دراز میکشه , یک ساعت میخوابه !! از اون چمن چیزی نمیمونه , جز زحمت , وقت و هزینه هدر رفته .. ما اول باید فرهنگ خودمون رو درست کنیم . ایران شده مثل یک پادگان نظامی که یه نفر اشتباه کنه , همه باید به پای اون یه نفر بسوزن .. البته من خودم در ماه 10 روز بیشتر تهران نیستم و بیشتر نیشابور از شهر های استان خراسان رضوی هستم , که خدا رو شکر از این مشکلات و گیر ها وجود نداره
    • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      9 1
      برادر عزیز اگر آن مامور سواد ندارد مسئول این نگهبان که سواد دارداگر قرار بود هر کارگری هر برخوردی دوست داشت با مردم بکند به مدیر و مسئول نیازی نبود!!!!!!
    • احمد IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
      3 1
      آقاي محترم. من به عنوان كسي كه تا چندي پيش نگهبان آن پارك بودم نه بيسوادم و نه كارگر فضاي سبز. از تو هم ادبم و برخوردم بهتره چون به كسي تهمت نميزنم.
  • البرز IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    156 4
    من ساکن گیشا هستم و با ید بگویم که همین مدیریت شهری ، پارکینگ پارک گفتگو را 6 سال قبل به نمایشگاه تبدیل کردند و اتومبیلهای افراد مراجعه کننده به پارک را روانه کوچه ها و جلوی در خانه های مردم بیچاره در خیابانهای مجاور پارک نمودند. الان هم این نمایشگاه شده بازار فروش کالا و هر ماهه با این دکان وضعیت ترافیکی محله گیشا را به هم می ریزند. راههای ورودی و خروجی پارک از بزرگراه چمران هم توسط راهنمایی و رانندگی مسدود میشود تا مشکل گره ترافیکی بزرگراه چمران را حل کنند. سودجویی مدیران شهری باعث شده هیچکس به فکر رفت و امد 70 هزار نفر جمعیت ساکن گیشا نباشد.
    • mohsen A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      81 3
      عزیز گیشا نشین !!! آسمان بقیه مناطق هم خاکستری است ! من ساکن منطقه 22 شهرک راه آهن سابق و گلستان فعلی هستم. صبح های جمعه جهت دویدن به پیست چیتگر میرفتیم !!! چند سالی است که صلاح دانسته اند حتی زمین های انفال (متعلق به عموم) مشرف به پیست را هم فروخته و سند زده و مجوز داده و ویلا ساخته اند !!!!! تنها مسیر دوچرخه سواری از شهرک تا چیتگر را چند سالی هست تخریب کرده و برج ساخته اند !!!! بیش از 40 درصد جرثقیل های عظیم الجثه ایران را به این منطقه کوچانده اند !!!!!!! و در آخر لطف کرده اند !!!!!!! دریاچه مصنوعی ساخته اند با هزاران معضل و عارضه !!! و اتلاف میلیارد ها تومان پول.
    • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      39 0
      جناب ما در مشهد همين مشكل رو داريم!!صبح شما تا ساعت 9 در پارك ملت فقط حق بازي تنيس رو داري بعد كلي مامور ميريزه انگار كه ميخوان معتاد بگيرن با بي ادبي هرچه تمامتر وسايلت رو جمع ميكنند.... شما بعد از ساعت 9 ميتونييد ببينيد كه همه نشستن رو نيمكت دارن سيگار ميكشن و يا... كلا تفريح رو بد ميدونند
    • محسن A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      13 0
      البرز جان ما هم انتهای خ 22 هستیم و خدا وکیلی زمان نمایشگاه ها ماشین نمیتونیم بیرون بیاریم و باور کن سر همین موضوع میخواهیم جا به جا بشیم
  • عرفان IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    در تهران با مردم مثل مجرم برخورد ميكنند
    • بی نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      280 3
      اگر كسي توي اين پارك،مواد مخدر مصرف كنه مجازاتش چيه؟ چرا هر كسي كه ميخواد پاك و سالم باشه باهاش برخورد مي كنيد؟
    • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      132 3
      چند وقت پیش با دوچرخه رفتم بوستان نوروز .با وجود اینکه مسیر دچرخه سواری مشخص شده بود ولی مأموران اجازه دوچرخه سواری نمیدادند، میگفتیم پس این همه خط و علائم مربوط به مسیر دوچرخه سواری چیه جالب بود که میگفتند اینها رو هم چند وقت دیگه برمیدارن تا مردم راحت بیان پارک بگردند!!!!
    • کامران IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      168 4
      ما همه مجرمیم مگر اینکه عکسش ثابت شود!
    • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      دقیقا معلوم بود که میخواد از قالیباف انتقاد کنه. چون به جای این که به مساله دوچرخه سواری بپردازه، بحث توقف مترو را هم به میان آورد.
    • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      73 10
      جناب داری ایران زندگی میکنیا . فراموش کردی انگار .
    • رها IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      42 2
      خیر کامران خان ، ما همه مجرمیم "حتی" اگر خلافش ثابت شود!
    • کِرِخ IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      36 2
      نه فقط در تهران بلکه در سرتاسر ایران با مردم ولی نعمت!!!!!!! شبیه مجرم جانی!!! برخورد می شود.
    • بی نام RS ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      27 0
      به نظر من انتقاد بسیار به جا و منطقی بودش
    • بی نام A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      37 2
      تقصیر خودته که برگشتی ایران
    • بی نام A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      12 0
      شهردار غیر قانونی همین میشه.
  • بی نام RO ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    124 6
    اقای قالیباف کلا گاز انبری کار میکنه شما هم لطف کن به جای اینکه بچه رو ببری دوچرخه بازی سوار ماشینت کن ببرش اتوبات طبقاتی صدرو ببینه یا ببرش توحید و نیایش تونل ببینه بچه بیشتر هم خوشحال میشه تازه چه کاریه اخه هی بچه رو میبری دوچرخه سوار شه میخوره زمین دست و بالش میشکنه از اقای قالیباف محترم هم میخوایم یه جهادی بکنن و این بوستان گفتگو رو برای طرح تعریض اتوبان خراب کنن
  • بی نام IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    110 4
    چند وقت پيش من با پسر شش ساله خودم رفتيم همين پارك گفتگو. بچه ذوق توپ بازي داشت . با يك توپ كوچك شروع كردم بازي كردن باهاش. كه يهو مامور پارك آمد و شروع كردن به گير دادن كه نبايد اينجا توپ بازي كنيدو طيق قانون پارك هر گونه توپ بازي ممنوعه. چيكار بايد مي كردم؟. بچه را مي بردم توي خيابون و در كنار ماشينها و وسط اونها با يك بچه كوچك بازي مي كردم و خطر تصادف رو به جان مي خريدم ؟ . منطق هم خوب چيزيه.
    • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      96 4
      این مشکل برای من هم بارها ایجاد شده است. عجیب است که برای اجرای قوانین خود درآوردی پارک و برخورد با کودکان معصوم قدم به قدم مامور می گذارند ولی برای اینهمه معتاد و توزیع کننده مواد مخدر و افرادی چون بابک زنجانی کسی نیست برخورد کند.
    • فرزانه IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
      12 0
      آقا پس تو پارک گفتگو چیکار می شه کرد؟؟؟! چرا اصلا این پارکو ساختن پس !!
  • بی نام IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    11 0
    شهردار را برای بار سوم انتخاب کردند تا مانند احمدی نژاد در دور دوم زیر ساخت های لازم برای یک احمدی نژاد دیگر را فراهم کند و لازمه اش دور برگردان هایی است که نه تنها زندگی مردم را بهتر نکرد بلکه باعث شد تا مردم به سختی زندگی کنند !
  • بی نام A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    64 1
    الان دسترسی به پارک و نمایشگاه از اتوبان چمران بسته شده و بار ترافیکی نمایشگاه های پر مراجعه کننده(مثل نمایشگاه گل و گیاه ) به داخل کوچه های زوج گیشا کشیده شده. یعنی کوچه هایی که به دلیل ساخت و سازهای بی رویه گنجایش خودروهای ساکنین را هم ندارد باید چند نوبت در سال پذیرای تعداد زیادی خودرو و مراجعه کننده نمایشگاه و پارک باشند. من به عنوان ساکن ان منطقه بارها شاهد درگیری مراجعه کنندگان پارک و نمایشگاه با مردم ساکن انجا بوده ام. مدیریت شهری یه مقدار کم درایت و فهم می خواهد که این مسائل بدیهی را درک کند!!
  • بی زبون IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    آقا چرا نارحت شدید نگهبانان پارک حمله گازانبری کردند این شیوه خاص مدیریت آقای قالیبافه
    • مسعود A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      68 7
      دمت گرم گل گفتي
    • راستی IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      6 28
      میشه بفرمایید گاز انبر چی هست ؟؟؟
  • عمو آرش A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    8 10
    به عنوان یک شهروند دوست دارم پارکها مکانی برای تمدید اعصاب باشد نه بازی! خوب اگر قرار باشد یکی با توپ بازی کند، اون یکی با بدمینتون، یکی با اسکیت یکی دوچرخه واقعا اونوقت می شه تو پارک به راحتی قدم زد و آرامش پارک حفظ می شود؟! چرا همیشه باید غر بزنیم؟ چرا رعایت قوانین و مقرارات برای ما اینقدر سخت است؟ جای بازی در زمین بازی است. زمین بازی نیست؟ خوب دلیل نمی شود آرمش مردمی که با بچه 2 ساله خود به پارک آمده اند تا کمی قدم بزنند را بر هم بزنیم تا همیشه مردم مراقب باشند بچه دیگری با دوچرخه یا اسکیت یا توپ به دیگران آسیب بزند؟
  • بی نام IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    164 4
    شادي و خنديدن و تفريح تو ايران ممنوعه
    • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      53 3
      آب بازی با تفنگ رو یادت رفت...!
  • بی نام RO ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    144 7
    خدا رو شکر قالیباف رییس جمهور نشد، وگرنه تو هر کوی و برزنی چندتا باتوم به دست می‌گذاشت که هرکی مثلا کج راه رفت، دست تو دماغش کرد، با لباس ورزشی اومد بیرون و ... رو همون‌جا اعمال قانون کنند!
    • بی نام IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
      1 2
      اول فکر کردم مقاله انتقادیه ، ولی باز رسیدم به همون مطلبی که امروز همه جا میشنوم ، راستی همسایه طبقه بالایی ما زیاد سر صدا میکنه ، آقای قالیباف چرا رسیدگی نمیکنی ، آخه من موندم ، یکی میگه پرچم کجه ، قالباف باید جواب بده ، یکی میگه نگهبان پارک با من بد حرف زد ، قالیباف باید جواب بده ، اتوبوس چپ میکنه ، قالباف باید جواب بده ، گشت ارشاد تو کنسرته ، قالباف باید جواب بده ،// واقعا ما قبل از اینم همه چیزو از شهردار میخواستیم ، دیگه پلیس و راهنمایی رانندگی و منابع طبیعی و آتشنشانی و... و هر کارمند درجه چندمی که تو کل مجموعه شهرداری و زیرمجموعه هاش اشتباه کنه میشه تقصیر شخص قالیباف ، بس کنید تو رو خدا ، خدایی هم اون بالا هست
  • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    8 7
    شما که میگی دوچرخه سواری تو پارک آزاد باشه هنوز یکی ازون دوچرخه با سرعت نیومده تو شیکمت!! اگه قراره دوچرخه آزاد باشه باید تو مسیر خودش و جای خودش اگرنه دیگه واسه پیاده ها پارک جای امنی نخواهد بود بخصوص سالمندان
  • ساکن گیشا A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    52 1
    از خبر آنلاین تقاضا دارم به این مشکل واقعا دردسر ساز نمایشگاه گیشا رسیدگی کنه ما ساکنین واقعا ناراضی هستیم هیچ کسی هم به دادمان نمیرسد
    • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      11 0
      شهرداری داره در نمایشگاه گیشا کاسبی می کند. هر غرفه مواد غذایی را در ابن ده روز 5 میلیون تومان اجاره داده است. مردم گیشا و بچه ها و دوچرخه سواری برای این مدیران واژه های غریبی هستند. فقط پول و فقط پول و فقط پول.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    6 3
    ویژگی خاص این پارک دخالت نیروی انسانی فراوان در بوجود آوردن طبیعت زیبا میباشد.ازاینرو مراقبت دوچندان نیاز داره.هر چند که نوع رفتار نگهبانان هم نباید قهر آمیز باشه .البته شهرداری بهتره با نصب بیشتر بنر یا تابلو فرهنگ استفاده صحیح از پارک را نشان بدهد تا حضور گسترده عوامل انسانی تذکر دهنده.
  • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    36 0
    من هم حدوداً يك ماه پيش كه رفتم پارك گفتگو تا يكي از اين مأمورين(!) دوربين رو دستم ديد گفت خانوم عكاسي اينجا ممنوعه، بايد بريد از مديريت مجوز بگيريد. گفتم من دارم از درخت ها و گلها عكس ميگيرم. گفت از هر چي بخواهيد عكس بگيريد بايد مجوز داشته باشيد. خلاصه ايشون من رو روانه ي دفتر مديريت كردن تا بي مجوز عكاسي نكنم و گرنه دوربينم ضبط مي شد!!! ولي من همچين رفتاري رو تو بقيه پارك ها نديدم
    • بی نام IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      11 0
      دقیقا این اتفاق برای همسر من افتاد. ما رو هم به جرم نداشتن مجوز، از عکاسی منع کردن.
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    28 0
    پارکو اونجا باز کرده زمینهای اطرافش بیشتر قیمت پیدا کنه مگه اب رو ننداخت تو یک زمین که دریاچه درست شد قیمت زمینهاش چند برشد
  • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    5 8
    تا وقتی مسیر و جای مخصوص و البته فرهنگ دوچرخه سواری در پارک ایجاد نشده بهتره دوچرخه به پارک وارد نشه!! نمیدونم یا ندیدید یا یادتون رفته که بعضیا با چه سرعتی با دوچرخه تو مسیرهای پیاده رو ی پارکها حرکت میکنند حتا بچه های نوجوون!! و این خیلی بخصوص واسه سالمندا خطرناکه
    • بی نام A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      11 0
      حالا فرهنگش چجویر باید ایجاد بشه؟مثلا تا 2سال توو خونه مون دوچرخه سواری کنیم بعد توو کوچه بعد توو پارک؟تاحالا توو چندتا ازهمین سریالهای تلویزوین دیده اید که فرهنگ دوچرخه سواری نشون داده بشه؟
  • ساكن گيشا IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    16 0
    گفتند نمايشگاههاي عمومي را از نمايشگاه بين‌المللي منتقل مي‌كنيم كه براي ساكنين منطقه هايي كه محل عبورشان از بزرگراه چمران است، مشكل ايجاد نشود. آنگاه آمدند هفته اي يك نمايشگاه عمومي در پارك گفتگو برگزار مي‌كنند كه باعث ترافيك بيش از حد ظرفيت خيابان و كوچه هاي گيشا و حتي قسمت پل گيشا در بزرگراه چمران مي شود. حتي در نمايشگاههايي مثل گل و گياه كل رفت و آمد مردم منطفه را مختل مي كند، واقعا در اين چند روز اين نمايشگاههاي شلوغ، آدم مجبوره همه برنامه هاشو كنسل كنه بخاطر ترافيك ايجاد شده و عدم امكان رفت و آمد. سوال من اينه كه آيا ساكنين گيشا آدم نيستند؟ چرا شهرداري بايد با ايجاد صرف هزينه از جان و روان مردم، درآمد زايي كند؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    41 4
    قالیباف فقط ادای مدیریت در میاره۰۰۰ این همه پول از مردم بابت مالیات میگیره اونوقت هنوز اتوبوس و مینی بوس های دوران دهه شصت که آلوده کننده هستند هنوز در خیابان ها هست۰۰۰۰ مترو همون جوری مثل سابق شلوغه و یک دونه واگن اضافه نشده و زمانش کاهش نیافته۰۰ فقط جنگل خراب میکنه تراکم برج میده۰۰ مردم هم متوجه میشوند و به ایشون رای نمی دهند۰۰ اگر دلسوز مردم بود سری به جنوب شهر هم میزد ببین چه مشکلاتی دارند۰۰ خیابان سه متری ساختمان پنج طبقه۰۰ پارکینگ هم نداره۰۰ اگه مدیریت شهری اینه بزار یک لیسانسه عمران بیاد باور کن از شما بیشتر عملکرد دلسوزانه تری داره۰۰
  • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    24 6
    خوش به حال شما تهرانی ها، میرید پارک بهتون می گن بالای چشمتون ابرو فورا قلم در دست می گیرید و می نویسید که "وا آزادیا، وا اخلاقا، آی شهردار، با تو هستم... " ما اینجا برخی نهادها! شبانه، روی حاصل زحمات چند ماهه ی یک هنرمند که دیوارها رو نقاشی کرده، دوغاب می ریزن و می گن دیوار باغمونه دلمون خواست، اونوقت اصلا نفس شهردارمون در نیومد. نفهمیدیم شهرداری دقیقا چیکاره هست، شهردار جدیدمون رو هم که کلا ندیدیم نمی دونیم چه شکلیه.
  • بنفشه IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    50 2
    پارک گفتگو فقط برای این است که دست به سینه راه برید یا بنشینید و گفتگو کنید!همشهریان و هم محلی های عزیر توپ بازی بچه ها و دوچرخه سواری و دویدن و لذت بردن از فضای سبز واین حرفا ممنوعه!اونجا ملک شخصیه شهردار محترم است!و محل تجارت!
  • قالی نباف IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    17 2
    این سردار دکتر خلبان محمد باقر قالیباف جزو معجزات هزاره هستند
  • حسین IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    10 0
    آخه دوست عزیز، از یه مامور نیروی انتظامی و نظامی چه انتظاری داری؟
    • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      8 0
      از سرهنگ چه انتظاری داری؟!
  • ساكن گيشا A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    8 9
    آقاي محترم اون پارك تنها جائيش كه قابل دوچرخه سواريه مسير مخصوص پياده روي هست و تعداد زيادي از مردم با سرعت زياد مشغول پياده روي هستند. با توجه به شيب جاده اگر كسي با دوچرخه وارد پارك بشه و در سراشيبي سرعتش اوج بگيره ميدونيد چه حوادثي ممكنه اتفاق بيفته.؟؟؟؟؟ در ضمن پهناي جاده هم زياد نيست كه بشه با خط كشي لاين مخصوص دوچرخه سواري مشخص كرد.
  • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    21 1
    این فقط درد شما نیست.همه شهرها همینجوریه.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    21 6
    "این پارک با عوارض ما درست شده".دوست عزیز بر خلاف ادعای جنابعالی این پارک توسط دولت اصلاحات (و نه شهرداری) و توسز پول نفت جنوب درست شده.
    • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      12 4
      آنهایی که منفی داده اند کاملا حق دارند.پول نفت بوده اما نه نفت جنوب.نفت تهرانی ها که اشتباها در جنوب سر از دل زمین برآورده است.تاوان این اشتباه هم این است:آبادانی و دانشگاه و برج و زیرساخت و پارک و امکانات و اشتغال برای صاحبان اصلی آن(تهرانی ها ) و آلودگی هوا وآلودگی آب های زیر زمینی و سرطان و فقر و کاهش بودجه برای آنهایی که به ناحق نفت زیر پایشان جوشید.
  • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    20 0
    خداییش این داستان دوربین حرفه ای رو من تازه شنیدم.یعنی چی؟ توضیح بدهید لطفا.
  • سینا IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    30 0
    جناب یادتون رفته چند تا جوون اومدن برای آب بازی با تفنگ های آبپاش و چطور باهاشون برخورد کردن و دستگیر شدند ؟ پس ما به عنوان یک جوان چه تفریحی داریم توی این مملکت ؟
  • سعید IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    4 9
    پارک از عوارض من و شما درست شده اما قبول کنید هر جایی قانونی داره . درسته که باید مسیر برای حرکت دوچرخه ایجاد بشه اما تو پارکی که همه در حال پیاده روی هستند محلی برای دوچرخع سواری و برخورد اونها با کسانی نیست که در حال قدم زدن هستند . اینکه ادعا میکنید عوارض ما دادیم حق هم داریم به هر نحوی خواستیم استفاده کنیم این از خودخواهی ه. در برخورد پارکبان هم هم حق رو به شما میدم هم پارکبان . شما گفتید که هر بار پارکبان به شما میگفت باز به راه خودتون با دوچرخه ادامه میدادید و به نفر بعدی بر میخوردید پس این نشون میده که شما با هر بار مواجه با بی قانونی بازم هم تکرار میکردید . پس یه جورایی هم حق دارند اگر با شما برخورد کنند .
  • گازانبر A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    30 1
    هفته قبل ساعت 1 بامداد با خانواده رفتیم فاز 2 پارک نهج البلاغه، تا پامون رو داخل پارک گذاشتیم، برق پارک رو خاموش کردن! خدا رو شکر که رئیس جمهور نشد والا نفس کشیدن بعد از ساعت 12 شب رو جرم اعلام می کرد ...
  • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    17 0
    عكاسى واسه چى ممنوعه؟؟ مملكت گل و بلبل شده
  • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    15 0
    مدیریت فضای سبز به روش پادگانهای نظامی
  • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    17 1
    آقای قالیباف، لطفا توضیح دهید پارک ها اگر جای سرسره بازی و تاپ بازی بچه ها، و دوچرخه سواری و دویدن و ورزش مردم نباشد به چه دردی می خورند؟. بچه ها و خانم هایی که در آپارتمان هایی با پنجره کم زندگی می کنند کمبود ویتامین دی و به تبع آن کمبود کلسیم دارند. آقای قالیباف در کشورهای اروپایی مردم روزها در پارک ورزش می کنند و با بچه ها بازی می کنند و شب ها در پارک ها پرنده پر نمی زند. همین پارکی که شما نامش را از روی زبان آنها برداشته اید... لطفا بگویید پارک ها در تهران به چه منظوری ساخته می شوند و بدانید که شما باید مواد فروش ها را گاز انبری در پارک راه ندهید نه مردم و بچه های سوار بر دوچرخه را...
  • آيدين IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    13 1
    پارسال بنده با همسرم و فرزند 5 ماهه در همين پارك بوديم كه بخاطر رفع گرسنگي نوزاد ، همسرم مجبور شد چند قدمي به داخل چمن بره و زير درخت به بچه شير بده كه با عكس العمل شديد پاركبانان مواجه شديم تا جايي كه چيزي نمانده بود مورد ضرب و شتم قرار بگيريم ونهايتاً مجبور به ترك پارك شديم ، حال ديگر شما قضاوت كنين كه ...
  • بی نام EU ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    13 2
    :))) عكس گرفتن با دوربين توي پارك جرمه؟؟؟؟؟خب دليلش چيه؟ مثلا حفظ حريم خصوصي افراد ديگه توي پارك، امنيت يا چي مثلا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • احمد IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
      1 0
      خير. عكس گرفتن از مناظر عادي در پارك گفتگو جرم نيست. فقط از مجسمه ها و ساختمان هاي اداري. آنهم به خاطر عدم الگو برداري.
  • چو ایران نباشد تن من مباد A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    7 20
    ما ایرانی ها معمولا خوب بلدیم پیاز داغ یه چیزی رو زیاد کنیم خب داداش من میخوای انتقاد کنی مرد باش چرا الکی و بیخودی دروغ میگی ؟؟؟ والا ما هم مثل شما پارک میریم یکی از این برخوردها هم باهامون نشده حالا اگه یه مامور اومده یه چیزی بهت گفته که نباید همه چیزو زیر سوال ببری... نمیدونم به خدا چرا اینجوری حرف میزنید و رگ گردن متورم میکنید و نظامی و سرهنگ و ... میگید ؟ ما هم مثل شما تو این شهر و تو این کشور زندگی میکنیم پس از مسائل آگاهیم ...
  • بی نام A1 ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    8 1
    رفته بودیم موزه دفاع مقدسه تهران ! واقعا باغ زیبا و بزرگی بود ... ولی اونقدر با من بد برخورد شد با حال گرفته برگشتم خونه ! دلایلم رو میگم : 1. از هر کی سوال می پرسیدم جواب نمیدادند ! 2.هر قسمت پارک میرفتیم طرف داد و بیداد که اینجا نیایید ! 3.آش گرفته بودیم میخواستیم بخوریم قاشق نداشتیم ( ماه رمضان ) بود ! از این غرفه های مواد خوراکی یه قاشق پلاستیکی خواستیم هیچکی حاضر نشد یه قاشق بده ! یکی از غرفه دارها با کمال پرویی گفت قاشق میخواهید باید بستنی لیوانی بخرید ... به خاطر یه قاشق بستنی لیوانی گرفتیم رفتیم رو صندلی بشینیم آش رو بخورم ! اون یکی مسئول غرقه اومد که شما آش رو از ما نگرفتین حق ندارید اینجا بشینید ! و خیلی موارد دیگه ... 2 ساعتی که اونجا بودم واقعا احساس بی شخصیتی کردم
  • بی نام IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    7 3
    تمام نکاتی که همه کاربران مطرح کردند درست اما بی ادبی ماموران و برخورد ناشایستشان دیگه آخرشه. من چندبار به 137 زنگ زدم و گفتم که یه آموزش به این ماموران بی ادب بدین اما کو گوش شنوا!!!!! در ضمن جناب قالیباف دیدی اولین روز افتتاح اتوبوس های بی ار تی در امام علی راننده به دلیل جای تنگ مسیر اتوبوسش آسیب دید؟؟؟؟ هم اتوبان را خراب کردی و پر ترافیک هم مسیر برای رفت و آمد اتوبوس تنگه. به جای این کار مترو را توسعه بده لطفا.
    • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
      1 0
      شما چقدر با ادبي
  • احمد IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    6 1
    آقاي محترم همچين در مورد نگهبان هاي گفتگو اظهار نظر كردي كه انگار با دار و دسته تبهكاران مواجه شدي. آيا به نظر شما چمن موجود زنده نيست آقاي تحصيل كرده؟ چمني كه با پول ملت كاشته شده به راحتي زير پا له بشه؟ با دوچرخه بريد تو پارك جايي كه مردم پياده روي ميكنند آيا درسته؟ عكس برداري از ساختمان اداري و مجسمه ها به دليل خاص بودن آنها و عدم الگو برداري ممنوعه. شما هم معلومه آدم قانون شكني هستي كه چند دفعه تو پارك بهت تذكر دادند و شما توجه نكردي. آقاي محترم شما چرا از امنيت خوب اين پارك صحبت نكردي؟ خواهش من اينه اينجور در مورد اين قشر زحمت كش قضاوت نكن....... از طرف يك نگهبان سابق بوستان گفتگو
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 0
    سلام من ساکن خیابان 14 گیشا هستم از انتهای این خیابان به بوستان گفتگو یه فضای سبز هست که مسیر پیاده روی درست کردند ولی فکری واسه ویلچری ها یا کالسکه نکردند از مسوولین خواهشمندیم این مسیر را درست کنند من هر جا تماس گرفتم گفتن مربوط به ما نیست
  • یه دوست IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    سلام من از خادمین دوچرخه سواری همگانی تو شهرداری مناطق 22گانه تهران هستم.طبق مقررات دوچرخه سواری در کلیه بوستانهای تهران ممنوع می باشد،مگر بوستانهای که دارای پیست تخصصی دوچرخه سواری باشندمثل بوستان نشاط یا همان بهشت مادرانمخصوص دوچرخه سواری بانوان.بوستان چیتگرکه دارای دو پیست برای آقایان و بانوان است.یا مثل پیست بوستان نهج البلاغه یا پارک جنگلی صرخه حصار یا بوستان ایرانزمینه شهرک غرب که تخصصی ترین پیست تهرانهتو این پیست استفاده از کلاه ایمنی استاندارد و پوشاک مخصوص دوچرخه سواری اجباریه ضمنا مربیان به صورت رایگان آموزش دوچرخه سواری میدن و امنیت پیست هم خیلی بالاست و عابرها حق پیاده روی تو پیست دوچرخه رو ندارن.نکته آخر اینکه علت ممنوع بودن دوچرخه سواری تو بوستانها سلامت وایمنیه عابرهاست