با حضور وزیر بهداشت سه هزارمین عمل جراحی چشم کشور توسط موسسه خیریه نورآوران سلامت در بخش دهرم از توابع شهرستان فراشبند استان فارس انجام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ وزیر بهداشت و سایر اعضای بنیاد خیریه نورآوران سلامت از صبح امروز، نهم اسفند ماه ، تا حدود ساعت 12 موفق شدند که بیش از 300 بیمار را تحت عمل جراحی آب مروارید و سایر بیماری های چشمی قرار دهند و همچنین بیش از 5 هزار نفر از اهالی محروم منطقه نیز توسط چشم پزشکان بنیاد مورد معاینه قرار گرفتند و حدود 700 عینک را نیز پس از تشخیص به بیماران اهدا نمودند .

همچنین بیش از 130 مورد نیز سایر اعمال باقی مانده در زمینه چشم پزشکی و دندان پزشکی ، توسط متخصصان نیک اندیش در بنیاد خیریه نورآوران سلامت به اهالی محروم منطقه دهرم ارایه شد .

بنیاد خیریه نور آوران سلامت به همت متخصصان خیر شکل گرفته است ، این بنیاد با راه اندازی کلینیک ها و اتاق عمل سیار چشم پزشکی و دندان پزشکی خدمات چشم پزشکی و دندان پزشکی را در اقصی نقاط کشور به هموطنان محروم عرضه می کند.

آنطور که پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گزارش داده است؛ دکتر سید حسن هاشمی درجمع مردم دهرم گفت: فعالیت موسسه خیریه نورآوران از سالها قبل آغاز شده و امروز به بخش دهرم رسیده است که امیدواریم تلاش های دندانپزشکان، چشم پزشکان و پرستارانی که این تیم را همراهی می کنند به سایر نقاط محروم کشور نیز تسری پیدا کند.

هاشمی گفت: کمتر از 8 ماه از آغاز به کار دولت یازدهم گذشته است. مردم انتظاراتی دارند که به حق هم هست و دولت هم براساس وظیفه خود نهایت تلاشش را به کار گرفته که به تدریج مشکلات موجود رامرتفع سازد کمااینکه درخصوص کاهش تورم و تحریم ها و بهبود معیشت مردم تحت هدایت رهبر فرزانه انقلاب گام های ارزنده ای نیز برداشته شده است.

وزیر بهداشت گفت: همه اطلاع دارید که در بخش های اقتصادی دچار رکود هستیم ،زمان لازم است تا چرخ های اقتصادی به حرکت درآید و دولت بتواند با همت شما و تکیه برسرمایه های داخلی برای ایجاد اشتغال و رفع مشکلات موجود به وضعیت مناسبی برسد. دولت نهایت تلاشش را دراین خصوص به کارگرفته است ، اما باید قبول کنیم که تحقق این امر مشروط به مشارکت خود مردم است، این مردم هستند که می توانند با قدرت فکر، تدبیر و دوراندیشی و منابعی که دراختیار دارند، برای کشور خود ثروت آفرین باشند.

او گفت: مشکلات و کمبودها درحوزه سلامت همه جا هست حتی برخی از مناطق شرایطی به مراتب نامناسب تر از اینجا دارند،  باید مراقب خود باشید و با تغییرسبک تغذیه که عمدتا علت اصلی بسیاری از سرطان ها و بیماری های قلبی هستند سعی کنید که بیمار نشوید. به دلیل عدم برخورداری از بیمه های قوی وکارآمد که به هنگام بیماری حامی شما باشند باید اصل پیشگیری بر درمان را همواره مورد توجه قرار دهید.

گفتنی است: شهر دهرم از توابع شهرستان فراشبند تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار دارد و حدود 10 هزار نفر نیز جمعیت دارد که علاوه بر اهالی این منطقه ، بیماران محروم از مناطق فیروزآباد ، قیروکارزین و روستاهای اطراف هم برای دریافت خدمات درمانی رایگان چشم پزشکی و دندان پزشکی در نهم اسفندماه به این منطقه مراجعه نمودند .

 

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    7 1
    تو دولت قبل اومدن يه بيمارستان خارج از شهر فراشبند زدن نتيجه ش چي بود؟ مركز بهداشتي داخل شهر خالي از امكانات شد و بيمارستان بيرون از شهر بي مصرف بدون متخصص بدون وسيله اياب و ذهاب...
  • بی نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    15 0
    آقای هاشمی ثواب این عمل خیر به روح رفتگان شما و همکاران محترمتان برسد و خود و خانواده های شما همگی عاقبت بخیر شوید.
  • بی نام IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    5 0
    به عنوان یک پزشک عرض میکنم اوناییکه در منطقه مورد نظر با ده هزار جمعیت اگه بیمارستان ساختند در واقع حیف ومیل بیت المال کردند در چنین جایی یک مرکز بهداشت مجهز با پزشک عمومی وخدمات شبانه روزی پاسخگوی قسمت اعظم نیازهای پزشکی هست و یک سیستم ارجاع قوی هم جهت معرفی بیماران به متخصص در هنگام نیاز لازمه