فارس نوشت:

رئیس مجلس گفت: امروز برخی افراد در عرصه بین‌المللی، اسلامی بدلی را ارائه داده‌اند و در جهان موجب وهن دین شده‌اند که نمونه آن‌ها جریان تکفیری است.

علی لاریجانی ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره ملی ملکوت که در موسسه علوم وحیانی اسراء برگزار شد، آیت‌الله جوادی آملی را از افتخارات جهان اسلام دانست و اظهار داشت: قلم روان و آثار فاخر ایشان در میان نخبگان دانشگاهی نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی نیز بسیار خوش‌سلیقگی به خرج داده که محوریت جشنواره ملکوت را بر ترویج اندیشه‌های علمی و معنوی آیت‌الله جوادی آملی قرار داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام ایران به پسوند اسلامیت مزین و مفتخر شده است، عنوان داشت: اسلام و دین بار ارزشی سنگینی را به جمهوریت ما بخشیده است و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در نظام دیگر کشورها عقل بشر یا همان عقل عرفی مبنای سامان‌دهی امور است، ولی در نظام ما، دین اسلام مبنای کارها قرار می‌گیرد.

لاریجانی مبنای متافیزیکی برخی نظام‌های سیاسی را مورد توجه قرار داد و گفت: البته این متافیزیک‌ها نیز در راستای بهره‌مندی بیشتر از مواهب طبیعی است، ولی دین اسلام مبنای تمام قانون‌گذاری‌ها و ارتباطات اجتماعی و نیز سبک زندگی و نظارت بر امور است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی نیز در بعضی مراکز و بخش‌ها به مدیریت اقتباسی روی می‌آورند که این نوع مدیریت موجب آسیب‌هایی است.

وی تصریح کرد: صرف داشتن پسوند اسلامی دلیل نمی‌شود، کاری که انجام شده هم از قوام فکری عمیقی برخوردار باشد.

لاریجانی با تاکید بر در نظر گرفتن همه جوانب از سوی مدیران حکومت اسلامی گفت: متن تئوری عدالت مبنای مردم‌سالاری است، ولی باید دید که آیا تبلور این مردم‌سالاری ما را به سوی سعادت پیش خواهد برد یا خیر.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه قوانین غیر خلاف شرع الزاما جامعه را به سمت آرمان‌های سعادت‌محور پیش نمی‌برند، عنوان داشت: به همین دلیل باید تئوری‌پردازی عمیقی در این حوزه داشته باشیم.

وی ادامه داد: البته در این زمینه هنوز کاوش‌های کامل و دقیقی صورت نگرفته و به همین دلیل گاهی اوقات موج‌های سیاسی در داخل و خارج، جریان‌های فکری را به سمت‌های دیگری پیش می‌برند.

لاریجانی تاکید کرد: کارگزاران حکومت نیازمند استفاده از ظرفیت‌های جذب معارف همه‌جانبه دینی هستند و در این راستا استفاده از شخصیت‌هایی که منورکننده جامعه نخبگانی کشور هستند، ضروری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی جشنواره ملی ملکوت را در راستای معرفی چنین شخصیت‌هایی دانست و تصریح کرد: در عرصه بین‌المللی هم باید همین رویه را در پیش بگیریم و گفت‌وگوهایی به منظور معرفی آثار افرادی همچون آیت‌الله جوادی آملی انجام دهیم، زیرا امروز برخی افراد، اسلامی بدلی را ارائه داده‌اند و در جهان موجب وهن دین شده‌اند.

وی عنوان داشت: در حال حاضر حضوری جدی در جریان‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بین‌المللی نداریم، در حالی که جریان‌هایی مانند تکفیری‌ها اسلام بدلی را عرضه کرده‌اند و ذهن بشر را منحرف می‌کنند.

لاریجانی با بیان اینکه اینگونه جریان‌ها به ضرر اسلام خواهند بود، گفت: در این میان معرفی شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله جوادی آملی و شناساندن آثار آن‌ها به جهانیان می‌تواند وجوه مختلف اسلام را به مردم سراسر کشورها نشان دهد و ما را به سمت شرایط مطلوب سوق دهد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    1 0
    فقط اونها نيستن كه اسلام رو نامناسب جلوه ميدن