گلکسی اس5 فقط 10 گیگ فضا به کاربر می دهد/جدول فضای خالی واقعی گوشی ها

جدیدترین گوشی هوشمند سامسونگ موسوم به "گلکسی اس5" فقط 10 گیگ فضای خالی به کاربر برای ذخیره اطلاعات خود می دهد.

 

(اخبار کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا MWC2014 و سالهای قبل را اینجا دنبال کنید) 

 

بر این اساس گوشی اس5 که گفته می شود دست کم 16 گیگ حافظه دارد، از این 16 گیگ تنها 10 گیگ فضا را در اختیار کاربر قرار می دهد و 6 گیگ باقی مانده را صرف سیستم عامل و اپ های اختصاصی کمپانی سازنده می کند.

به گفته کارشناسان حافظه داخلی اگر کم باشد، کاربر با ریختن چند گیم و اپ، دچار کمبود فضا می شود. هر چند با نصب حافظه جانبی می تاون بخشی از مشکل را بر طرف کرد، اما واقعیت این است که قسمت عمده اپ ها روی حافظه داخلی خود را کپی می کنند (چیزی شبیه فایل های DLL در ویندوز که هر چند به جای درایو C، مثلا D را انتخاب می کنید، اما همچنان فایلها در روی C و جایی که فضا کم دارید، ریخته می شود)

خوب معضل دیگری نیز روی اندروید وجود دارد و آن اختصاصی کردن سیستم عامل توسط کمپانی ها است که به این معضل می افزاید. در واقع برخی کمپانی ها قرار است سیستم عامل را بهینه سازی کنند تا کاربر بتواند سریعتر و بهتر به اپ مورد نظر دسترسی پیدا کند، اما در عمل این اتفاق روی حافظه اصلی گوشی تاثیر می گذارد.

سیستم عامل کیت کت نصب شده روی اس5 سامسونگ 5.28 گیگ بوده و سایر اپ های اختصاصی و سرویس های سامسونگ نیز روی آن اضافه شده است.کیلی براون مدیر فنی سامسونگ ضمن پذیرش این معضل گفت در حال کار برای رفع این مشکل هستند.به گفته وی در نسخه های قبلی گوشی های سامسونگ، اپ ها نصب شده تحویل کاربر می شد اما حالا هنگام ورود برای نخستین بار از کاربر پرسیده می شود که چه اپلیگیشنی را می خواهد؟

مثلا اپ هایی مانند S Health  و S Travel از جمله اپ هایی هستند که پیش از ورود به سیستم برای اولین بار، از کاربر برای نصبشان پرسیده می شود.

همچنین در نسخه جدید کاربر می تواند در صورت محدودیت رد فضا به صورت مستقیم اپلیکیشن ها را Uninstall کند در صورتی که در نسخه های قدیمی امکان مستقیم فراهم نبود.

در جدول زیر (تهیه شده توسط مجله Which?) می توانید لیست گوشی های هوشمند با حافظه 16 گیگ را مشاهده کنید که نشاند می دهد کدام گوشی ، چقدر فضا در اختیار کاربر می دهد و در عین حال چقدر فضای حافظه را می خورد:

(در این جدول آیفون 5C بهترین و گلکسی اس4 بدترین شد)

برای دیدن جدول در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید

(توصیه اکید به مشتریان اینکه حتی المقدور با پرداخت بیشتر مدل حجیم تر را بخرند در غیر این صورت باید تبعات سیاستهای نادرست کمپانی های سازنده را تحمل کنند.)

 

منبع: دیلی میل

5656

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    60 27
    دوباره اپل سر تر از بقیه است.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    39 2
    باید 32 گیگ خرید .
  • بی نام A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    6 22
    گوشی قشنگیه
  • بی نام SE ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    29 6
    اندروید مشکل بزرگی داره. ویندوز 7 مثلا 2 گیگ هست با این همه عظمت
    • بی نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
      8 2
      البته ویندوز 7 نزدیک 10 گیگه
  • بی نام SE ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    6 6
    تا حالا فکر نکرده بودم چرا باید این همه فضا اشغال کنه اندروید؟
  • بی نام SE ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    15 3
    نسخه های اندروید هر چی جلوتر می رن بزرگتر می شن چرا؟ چابکی چی می شه
  • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    10 6
    اس4 نسخه 8 گیگی هر کی خریده نابود شده یکی از دلایل فروش کم گلکسی اس4 همین بود که در اس5 دوباره اشتباه استراتژیک تکرار شده
  • بی نام FR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    13 27
    اپل به خاطر شیرینی و کلوچه هایی که می خوره هر نسخه چاق تر از قبل می شه
  • منم IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    11 2
    فقط نوکیا اونم 1100
  • بی نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    6 5
    خب دلیلش رو بنویسید.تاچ ویز سامسونگ که رابط کاربری سامسونگ هست از همه سنگین تر هست.حالا چرا؟چون سامسونگ تو گوشی های گلکسی خودش انواع و اقصام سنسور هارو میذاره.خب اینا حجم میگیره دیگه.مثل برنامه ای هست که رو گوشی نصب هست.برای همین هم فضای بیشتری رو میگیره ولی در عوض کلی سنسور و امکانات عالی به گوشی اضافه میکنه.مثلا رابط کاربری سونی رو ببینید که چقدر ساده هست و مثل جاوا هست یا همین اپل سیستم عاملش سبک هست و فضای کمتری میگیره.در واقع این هم مزیت هست برای سامسونگ و هم عیب که البته مزیتش بیشتر هست چون میشه برای کارت حافظه خرید اونم تا 128 گیگ!!!نه 64تا
  • نیما قرمزته IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    8 9
    هر چی باشه از اون اپل اسباب بازی که کاربراش خاموش روشن کردن گوشی رو بلد نیستن و فقط دنبال چشم و هم چشمی هستن بهتره...سامسونگ مساوی است با کارایی بیشتر...اطمینان بیشتر
  • علي IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    5 5
    فقط اپل 4 عشقه. 5s مفت نميرزه. 6 بياد عاليه فكر كنم.
  • بی نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    4 2
    تاچ ویز سامسونگ که رابط کاربری سامسونگ هست از همه سنگین تر هست.حالا چرا؟چون سامسونگ تو گوشی های گلکسی خودش انواع و اقصام سنسور هارو میذاره.خب اینا حجم میگیره دیگه.مثل برنامه ای هست که رو گوشی نصب هست.برای همین هم فضای بیشتری رو میگیره ولی در عوض کلی سنسور و امکانات عالی به گوشی اضافه میکنه.مثلا رابط کاربری سونی رو ببینید که چقدر ساده هست و مثل جاوا هست یا همین اپل سیستم عاملش سبک هست و فضای کمتری میگیره.در واقع این هم مزیت هست برای سامسونگ و هم عیب که البته مزیتش بیشتر هست چون میشه برای کارت حافظه خرید اونم تا 128 گیگ!!!نه 64تا
  • بی نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    11 2
    اوه اوه اس ۴ چقد داغونه.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    4 3
    عشق است اس3 وتمام
  • ع.ل A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    2 0
    البته من s4 دارم 16gb...... 9.23...جاداره...و عدد .8.56 که اینجا اعلام شده درست نیست.. منتها موندم که چرا همه گوشیهای سامسونگ...ساخت ویتنام شدن با اینکه از نمایندگی سامسونگ میخری....