انتقاد هاشمی‌رفسنجانی به مدیریت تامین اجتماعی در دوره گذشته/ بحران به دلیل بی‌تدبیری‌ها

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طرح تامین اجتماعی جامع در اواخر دولت سازندگی پیش بینی شد که در دولت اصلاحات به علت عدم تامین مالی آن پیگیری نشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار مدیر عامل، اعضای هیأت مدیره، معاونین و مدیران سازمان تأمین اجتماعی، با بیان این که سازمان تامین اجتماعی به دلیل سوء استفاده ها و بی تدبیری های گذشته با بحران های جدی روبرو است، تاکید کرد: دولت یازدهم نه تنها مخالف ادامه روند کارهای اجرایی به روال سال های قبل است بلکه با پایبندی به اصول و قوانین، به دنبال حل بحران های ایجاد شده برای این سازمان است.

او تأمین اجتماعی را از جمله ارکان تحقق عدالت در جامعه دانست و بر رسیدگی به موقع به امور بیمه شدگان و برخورداری آنان از پوشش های تأمین اجتماعی ازجمله درمان، بازنشستگی، تضمین معیشت، سلامت نیروی کار، ایجاد آرامش خاطر و امید به آینده آنان تأکید کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: طرح تامین اجتماعی جامع در اواخر دولت سازندگی پیش بینی شد که در دولت اصلاحات به علت عدم تامین مالی آن پیگیری نشد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران برای خدمت به مردم، تامین بیمه اجتماعی جامع برای همه افراد از بدو تولد تا پایان عمر است که امیدوارم در دولت جدید این طرح مهم پیگیری و به سرانجام برسد.

وی افزود: در این صورت افتخار بزرگی برای دولت و نظام اسلامی در جهت تحقق عدالت و تامین آینده همه اقشار مردم خواهد بود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جذب مدیران در چهارچوب اصول حرفه ای با تحصیلات مرتبط و ایجاد ثروت با شرکت در پروژه های بزرگ ملی را مؤثر دانست.

آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی تقویت عوامل تولید و توانمندسازی نیروی کار و تشویق همکاری های جمعی در ارتقای درآمد طبقات کم درآمد و متوسط و استفاده آسان آنان از خدمات تأمین اجتماعی را بیش از پیش تسهیل می کند.

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی گفت: باتوجه به این که تامین اجتماعی باید تضمین کننده امید نسبت به امروز و فردای مردم بویژه نیازمندان باشد، امیدواریم مسوولان با صداقت و پشتکار بتوانند کارها را سروسامان بخشند.

او تأمین شرایط و فعال سازی تمامی امکانات و منابع مالی و سرمایه های انسانی در شرایط جدیدی که سازمان بدلیل سوء استفاده ها و بی تدبیری های گذشته، با بحران های جدی روبرو است را ازجمله شرایطی دانست که می تواند امنیت و آرامش خاطر بیشتر افرادی را که به این مجموعه چشم امید دارند برگرداند.

در این دیدار دکتر سیدتقی نوربخش مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گزارشی از آخرین وضعیت این سازمان ارایه کرد.

او گفت: سازمان تأمین اجتماعی با تحت پوشش داشتن بیش از 38 میلیون نفر از جمعیت کشور، بزرگترین سازمان بیمه ای کشور و دومین تولیدکننده درمان است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در نظام های بیمه ای با افزایش سن امید به زندگی، سن بازنشستگی هم افزایش می یابد، امّا در کشور ما به رغم افزایش سن امید به زندگی به 74 سال، سن بازنشستگی از 60 سال به 52 سال کاهش پیدا کرده است.

نوربخش خاطرنشان کرد: در سال 1380 از بودجه 3 هزار و 500 میلیارد تومانی سازمان تأمین اجتماعی حدود هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری ذخیره شد، پیش بینی شده بود که در سال 92، این سازمان مبلغ 5 هزار میلیارد تومان از سرمایه گذاری های خود برداشت کند که خوشبختانه با تلاش جمعی مدیران وکارکنان سازمان، این برداشت انجام نخواهد شد.

او ادامه داد: بدهی های دولت در سال 1380 که معادل 400 میلیارد تومان بود به دلیل آغاز سیاست های اشتباه در سال 1392 به 15 هزار میلیارد تومان رسیده و در حال حاضر مجموع بدهی های دولت به سازمان تأمین اجتماعی که در طول یک دهه اخیر ایجاد شده به بیش از 60 هزار میلیارد تومان ارتقا یافته است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی ها در سال 93، 18 هزار میلیارد تومان دیگر به بدهی ها افزوده می شود و با سود تعلق گرفته به این بدهی ها به بیش از 90 هزار میلیارد تومان ارتقا می یابد.

احمد فیاض بخش رییس شرکت شستا نیز در این دیدار، گزارشی از وضعیت این شرکت ارایه کرد که بر اساس آن رشد سهام در بورس، اشتباهات گذشته را در حفظ ذخایر جبران کرده است.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    31 0
    تامين اجتماعي اگر مي خواد کاري بکنه اول از همه شرکتهاي زير مجموعه ش را بياره به بورس و يک کمي شفاف باشه
  • بی نام A1 ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    3 0
    بازنشستگی را25 سال کنیدهم بیکاری کمتر می شودوهم امیدبه زندگی زیادولی شما به فکر سود وزیان هستید
  • بی نام A1 ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    9 0
    چرا مدیریت قبلی سازمان و هیئت مدیره قبلی را در پیشگاه قانون نمیگذارید تا دیگر جریان خاصی به فکر تعدی به منابع تامین اجتماعی و ریخت و پاش و بذل و بخشش و کارتهای هدیه چند ده میلیونی نیفتد؟!