هاشمی: این تلویزیون مد نظر امام(ره) نیست/ انتقادهای آشنا از رسانه ملی: مردم را می‌پیچانند

مراسم رونمایی از کتاب جنجالی «پایان تک صدایی» گفتگو با چهره‌های برجسته سیاسی - فرهنگی نظام درباره تلویزیون خصوصی با سخنان داغ و انتقاداتی به صداوسیما همراه شد.

به گزارش خبرآنلاین، مراسم رونمایی از جدیدترین کتاب فواد صادقی (سردبیر سایت بازتاب) با عنوان «پایان تک صدایی» 14 گفتگو با چهره‌‌هایی چون «آیت الله هاشمی رفسنجانی، دکتر علی لاریجانی، دکتر محسن رضایی، دکتر حسام الدین اشنا، دکتر حسین انتظامی و...» درباره تلویزیون خصوصی شب گذشته در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. خبر برگزاری این مراسم دو روز قبل در رسانه‌ها منتشر شده بود که یک خبرگزاری دولتی ابتدا خبر آن را منتشر و ساعتی بعد آن را از روی خروجی حذف کرد!

در این مراسم (اینجـــــا) که با سخنرانی محمد هاشمی رفسنجانی و حسام الدین آشنا برگزار شد، محمدجعفر صافی، مدیر اسبق شبکه سوم سیما و مدیر فرهنگسرای ارسباران، جمعی از اصحاب رسانه و علاقمندان کتاب نیز حضور داشتند.

از نظر رئیس رسانه ملی...

حسام الدین آشنا ضمن تمجید از نویسنده کتاب «پایان تک صدایی»، او را یک روزنامه‌نگار جستجوگر خواند و گفت: دکتر فواد صادقی در فراز و نشیب فعالیت خود با کسب تجربیات فراوان، در انتخاب پژوهش خود در حوزه رسانه، دست بر سنگین‌ترین پژوهشگری دوران حرفه‌ای خود گذاشت و آن بررسی وضعیت رسانه ملی و چالش‌ها و فرصت‌هایی است که پیش روی این رسانه قرار دارد.

عضو هیئت نظارت بر صداوسیما با توضیح روند قوانین مصوب برای صدا و سیما گفت: در 23 خرداد 1388 مجمع تشخیص مصلحت نظام یک تبصره به قانون سازمان صدا و سیما وارد کرد که طبق آن حق شکایت از سازمان صدا و سیما و چگونگی رسیدگی به این شکایات را در شورای نظارت و در قوه قضائیه مشخص کرد. اما تا امروز مشکل همچنان باقیست، یعنی نه موردی مبنی بر اینکه سازمان صدا و سیما بر اساس مصوبه مجمع تشخیص، اصلاحیه‌ای را در برنامه‌هیش انجام داده باشد وجود دارد و نه یک مورد شکایت رسیدگی شده، داوری شده و به نتیجه رسیده در قوه قضادیه علیه صدا و سیما ثبت و ضبط شده است.

وی با اشاره به پژوهش انجام شده در این کتاب گفت: البته پیش از دکتر صادقی تعدادی از استادان، پژوهشگران و فعالان عرصه ارتباطات و رسانه متوجه مشکل جدی در رسانه ملی و برنامه‌سازی در سطح کشور شده بودند و حتی بخشی از این مشکلات برای بنده هم محرز بود؛ اما زمانی این مشکل را تامغز استخوان دریافتم که از طرف رییس جمهور به عنوان عضو ناظر در شورای نظارت انتخاب شدم. مشکل بسیار ساده بود، جاده پیچیده بود اما ما نمی‌خواستیم بپیچیم، نمی‌خواستیم پیچ را ببینیم، و نمی‌خواستیم دیگران پیچیدن جاده و نپیچیدن مارا ببینند، در نتیجه همه چیز را پیچاندیم، و موضوع پیچاندن مردم یک مسئله اساسی در رسانه ملی ما شد.

وی افزود: پس از سفر موفقیت آمیز رییس جمهور به اجلاس داووس که منجر به گشایش در فضای اقتصادی کشور شد، یک جریان خاص تصمیم به حاشیه سازی و تخریب این سفر گرفت و سایتی مامور و معذور در این راستا مطلبی منتشر کرد که در آن پیرامون پوشش یکی از اساتید برجسته دانشگاه در حوزه روابط بین الملل که در این اجلاس شرکت کرده بود، جنجال ایجاد کرد. آشنا با تجلیل از دکتر سریع القلم گفت: بسیاری از اساتید و کارشناسان خبره کشور در حوزه روابط بین الملل افتخار شاگردی ایشان را داشته اند و طی ده سال گذشته، ایشان به عنوان شخصیت حقیقی و علمی خود همواره به اجلاس داووس دعوت می شده است و در آنجا با زبان بین المللی جهان پسند از منافع ملی کشور دفاع می کرده و در سفر امسال نیز ایشان نه جزو همراهان رئیس جمهور بوده و نه در اقامتگاه رئیس جمهور حضور داشته و همانند سالهای قبل، خود به عنوان یک چهره علمی در این اجلاس شرکت کرده است.


درخواست ضرغامی از روحانی
مشاور رییس جمهور افزود: این مطلب سایت مامور و معذور، به عنوان یک مطلب تولیدی از صداسیما پخش شد و وقتی در پاسخ آن به صورت یک نامه رسمی بیان شد که مطابق پروتکل رسمی، دادن عناوین به منصوبان رییس جمهور، تنها از طریق سایت رسمی رییس جمهور مجاز است، صداوسیما پس از یک هفته با تکرار برنامه قبل خود، بازهم روایت سایت مامور معذور را به عنوان پاسخ دولت پخش کرد. نماینده رییس جمهور در شورای نظارت بر صداوسیما تصریح کرد: تاکنون تنها دو مورد از سوی رییس سازمان صداوسیما به شورای نظارت ارجاع شده است. مورد اول درخواست مبلغ سنگینی از سوی رییس سازمان صداوسیما از رییس جمهور علاوه بر بودجه رسمی این سازمان بوده است که با توجه به آن که مبلغ مذکور معادل بودجه یک سال صداوسیما و علاوه بر آن بوده و برای تامین آن فرصتی دوماهه به دولت داده شده است، رییس جمهور این درخواست را برای بررسی به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و شورای نظارت بر صداوسیما ارجاع داده است.

وی مورد دوم را مساله ایجاد وقفه 90 دقیقه ای در مصاحبه زنده رییس جمهور دانست و توضیح داد: این اقدام توسط شخص رییس سازمان صداوسیما و با مدیریت مستقیم وی انجام شده است که شبانه موضوع را به شورای نظارت بر این سازمان ارجاع داده تا از ایشان دفاع شود. از نگاه رییس سازمان صداوسیما شواری نظارت براین سازمان جلسه ای تشریفاتی است که هر دو هفته یکبار برای گپ زدن و گعده کردن تشکیل می شود. انگار این شورای نظارت بر سازمان صداوسیما نیست، شورای نظارت صداوسیما بر رئیس جمهور است!گویی این شورای نظارت برصداوسیما نیست، بلکه شورایی از طرف صدا و سیما برای نظارت بر ریاست جمهوری است!

وی با بیان پرسشی در سخنان خود گفت: چرا پژوهشگری چون فواد صادقی باید نام کتاب خود را بگذارد "پایان تک صدایی"؟ البته ای کاش صداوسیما، تکصدایی باشد و صدای ملت ایران باشد، این صدای کیست؟ باید بدانیم که ساده ترین و دم دستی ترین راه ، همیشه بهترین راه نیست. کسانی که در این کتاب مصاحبه با آنها چاپ شده، همگی دلسوز مردم ایران، نظام جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری و حتی خود سازمان صداوسیما هستند و معتقدند رویه فعلی به سود کشور نیست.

آشنا با اشاره به تبدیل "شرکت واحد اتوبوسرانی تهران" به چندین شرکت خصوصی برای حل مشکل حمل و نقل شهروندان گفت: این امر نشان می دهد حتی اتوبوسرانی هم بدون رقابت رشد نمی کند و اکنون ما ده ها مدیر فرهنگی و رسانه ای مطمئن و تربیت شده در تراز نظام داریم که می توانند در عرصه رادیو و تلویزیون خصوصی فعالیت کنند و سازمان صداوسیما هم باید به یک سازمان رگولاتوری بسیار کوچک و تخصصی و حرفه ای تبدیل شود و بر عملکرد این افراد نظارت کند.

این صداوسیمای مد نظر امام(ره) نیست
در ادامه مراسم محمد هاشمی، رییس اسبق صداوسیما ضمن بیان خاطراتی از دوران ریاست بر این سازمان تاکید کرد: صداوسیما اکنون از مسیری که امام خمینی برای آن ترسیم کرد، فاصله گرفته است. در سال ۶۶ فشار بسیار زیادی روی صدا و سیما بود به طوری که علیه من و سازمان صدا و سیما طومار درست می‌کردند و در نماز جمعه امضاء جمع می‌کردند. حتی این مساله گاهی تا آنجا اوج گرفت که آیت الله محمدی گیلانی به عنوان سخنران قبل از خطبه در آذرماه ۶۶ مستقیما مرا خطاب قرار داد و گفت کارهای صدا و سیما خلاف کتاب تحریرالوسیله حضرت امام (ره) است و به نوعی ما را تکفیر کرد.

هاشمی افزود: من این مسائل را به امام (ره) گفتم و از امام درباره موسیقی و سریال سوال کردم و گفتم آیا شما نظرتان مانند سابق است؟ امام فرمودند که مسائل را تک تک روی کاغذ بنویسید تا من جواب دهم. ایشان در پاسخ سوال ما اعلام کردند «همه برنامه‌هایی که در صدا و سیما پخش می‌شود؛ خلاف شرع نیست البته تخلفات نادری وجود دارد اما دو نکته را باید تذکر دهم: اول آنکه بیننده از روی شهوت به برنامه‌ها نگاه نکند زیرا تصویر تلویزیون حکم عکس را دارد و دوم آنکه اجنبی بازیگران را گریم نکند. یعنی آنکه بازیگران زن را گریمور زن گریم کند.

توقیف یک سریال

وی با اشاره به مشکلاتی که برای سریال سرزمین کهن پیش آمده؛ افزود: اینگونه مسائل همیشه بوده است به طور مثال، سال ۶۲ سریال اشک تمساح با موضوع زندگی سلطنت طلب‌ها ساخته و پخش شد. طبیعی است در این سریال در سکانس‌هایی که نمایش زندگی خصوصی است باید سر زنان برهنه باشد در یکی از این سکانس‌ها بر سر یکی نیز یک طرف یک مرد طاغوتی و در طرف دیگر زنی طاغوتی نشسته بود که سرش برهنه بود.
هاشمی افزود: در هنگام پخش این سریال در نماز جمعه طوماری جمع شد که بالای آن نوشته شده بود «اشک تمساح اشک مومنان را درآورد» من نزد امام رفتم و مساله را توضیح دادم ایشان گفتند تصور می‌کنم لیبرال‌ها این افراد را فریب دادند. وی در ادامه افزود: این سریال ۱۳ قسمت بود و ۹ قسمت آن پخش شده بود و قرار بود ۵ قسمت پایانی در یک قسمت پخش شود اما امام مخالفت کردند و گفتند که سریال به صورت کامل پخش شود اما در هنگان پخش نوشته‌ای به نمایش درآید و توضیح داده شود که از خبرگان پرسیده شده پخش سریال اشکال ندارد هرچند ممکن است در زمان ساخت آن تخلفاتی صورت گرفته باشد.
هاشمی با اشاره به لزوم مردمی بودن صدا و سیما گفت: امام معتقد بود صدا و سیما و تلویزیون متعلق به مردم است و شرکت سهامی نیست که چند درصد از سهمش برای دولت و یا مجلس باشد بلکه صدا و سیما تنها برای مردم است و باید صدای اسلام باشد.

وی ادامه داد: امام (ره) به ما می‌گفتند که باید صدا و سیما از نظر پوشش منطقه‌ای و همچنین برنامه‌های جذاب کاری کند که مردم در جلوی تلویزیون بنشینند و حتی زندگی خود را در تلویزیون ببینند و تاکید شدید داشتند که تلویزیون هرگز داوری نکند یا در اختیار جناح‌ها نباشد. رئیس اسبق سازمان صدا و سیما افزود: در شرایط فعلی صدا و سیما از چارچوب‌های محوری که امام تعریف کردند در بخشی از برنامه‌ها خارج شده است.
وی نه تنها فعالیت در صدا و سیما بلکه فعالیت در سایر رسانه‌ها را در کشور سخت دانست و افزود: در کشور ما حساسیت درباره رسانه‌ها بسیار بالاست و کسی نمی‌آید از برنامه‌ها و یا مطالب خوب تعریف و یا قدردانی کند بلکه بیشتر به ضعف‌ها و نقص‌ها توجه می‌شود.
هاشمی با اشاره به اینکه ۸ سال در زمان حضرت امام و ۵ سال در زمان مقام معظم رهبری رئیس صدا و سیما بود، گفت: مقام معظم رهبری معتقد بودند که کار در صدا و سیما مانند حرکت روی طناب و مانند کار بندباز‌ها است. فردی که بندباز است یعنی روی طنابی نازک در ارتفاع قدم برمی‌دارد اگر این فرد از ۱۰۰ متر ۹۹ متر را برود و در پایان از روی بند بیافتد کسی مسافت طی شده را نمی‌بیند بلکه به وی می‌گویند تو که بندبازی بلد نیستی چرا اینکار را انجام می‌دهی. وی ادامه داد: در صدا و سیما زحمت‌های زیادی کشیده می‌شود اما در کنار آن گاهی کارهایی می‌شود و اشتباهاتی صورت می‌گیرد که کل زحمات را زیر سوال می‌برد.

هاشمی افزود: مشکلاتی که در حوزه صدا و سیما وجود دارد برای روزنامه‌ها و سایت‌ها بیشتر است زیرا ما شاهد هستیم که گاهی یک روزنامه و یا سایت را به خاطر یک کلمه اشتباه و یا جمله اشتباه تعطیل می‌کنند همین امر نشان می‌دهد حساسیت کار رسانه‌ای و همچنین کار ناشران و نویسندگان در کشور ما بسیار بالاست. وی با اشاره به تفکر تاسیس تلویزیون خصوصی گفت: ما در کشور حزب نداریم اما ۲ جناح قوی داریم که پایگاه‌های مردمی مشخصی دارند بر همین اساس هرچند اصل تاسیس تلویزیون خصوصی خوب است اما تصور نمی‌کنم با توجه به شرایط فعلی بتواند موفق باشد.

هیچ جای دنیا اینطور نیست

به گزارش ایلنا، فواد صادقی نویسنده کتاب «پایان تک صدایی» نیز در سخنان کوتاهی گفت: امروز ما ناچار هستیم تا انحصار را بشکنیم زیرا اگر این انحصار در صدا و سیما شکسته نشود‌‌ همان اتفاقی که برای ویدئو و اینترنت افتاد برای صدا و سیما نیز می‌افتد. وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که شبکه‌های ماهواره‌ای و همچنین مخاطبان رسانه‌های دیگر در حال افزایش است و همین امر برای امنیت ملی تهدید است زیرا هیچ جای دنیا هیچ کشوری فضای رسانه‌ای و صوتی و تصویری خود را بی‌مهابا به خارجی‌ها نمی‌سپارد.صادقی با انتقاد از عملکرد مدیران فرهنگی در دولت‌های گذشته گفت: گروهی با مدیریت بسته ضربه جبران ناپذیری به فرهنگ کشور زدند و از ظرفیت‌های فرهنگی کشور استفاده نکردند.

کتاب «پایان تک صدایی» شامل 14 گفتگو با شخصیت های سیاسی، رسانه ای کشور از جمله اکبر هاشمی رفسنجانی، علی لاریجانی، حسام الدین آشنا، حسین انتظامی، فریدون وردی نژاد، حسن خجسته و ... درباره تلویزیون خصوصی را انتشارات میراث اهل قلم در 272 صفحه و با قیمت 11هزار تومان روانه بازار نشر کرده است. علاقمندان برای تهیه کتاب می‌توانند با شماره 33355577 تماس بگیرند.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 47
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی اصغر A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    متاسفانه :گوش اگر گوش او و ناله اگر ناله ماست، انچه البته به جایی نرسد فریاد است .
    • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
      شما بهتره برید رسانه خودتون را ببینید.
    • کوشا A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
      رسانه ما رسانه ملیه جناب بی‌نام14:24:09 ! این رسانه رسانه شخص شما نیست که هر چی میخواید رو پخش کنه. متاسفانه امثال شما از انحصارگرایی و فراری دادن دیگران به سمت رسانه‌های غربی لذت می‌برید.
    • پیمان A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
      15 5
      ضایع ببین تعداد مثبت و منفی هارو...
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    این تلویزیون مد نظر هیچ کس نیست
    • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
      تلویزیون مسیر خودش را فراجناحی دنبال میکند. در مسیر انقلاب حرکت میکند.
    • بی نام IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
      47 7
      جناب بی نام دوشنبه 5 اسفند 1392 - 14:25:07 که پاسخت به شدت دیسلایک(دوست نداشتن) خورده حتما منظورت از فراجناحی گرفتن طرف عده ی قلیلی از ملت ایران(آنان که به جلیلی رای دادند) و نادیده گرفتن رای 50 درصدی ملت به دولت امید بود.؟؟ آیا مسیر انقلاب سانسور کردن و نشنیدن حرف جمعیت زیادی از ملت است؟؟ این جمله را بفهمید که :((مردم هم میفهمند)) پس لطفا نپیچونیدشان!!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
      13 28
      حق با شماست این رسانه مطلوب امام نیست اما آیا عملکرد و رفتار شما هم مطلوب امام و آرام های امام هست ؟
  • بی نام EU ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    خداوند حافظ شما باشد...انشاالله هميشه سلامت باشيد..
  • بی نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    شما از زبان خودتون حرف بزنید.
  • مرتضی A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    152 9
    اصلا بحث بحث صدا و سیما نیست. کلیت نوع ادراه کردن فرهنگ این مملکت اشکال داره
  • رضا IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    دوستان انگار تا تلوزیون رو به نفع خودشون مصادره نکنن ول کن نیستن.
  • نا شناس A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    این رسانه ملی ما با تمام فشار های خارجی عملکرد بسیار خوبی تو این سالهای پس از انقلاب نشون داده و کاملا ملیه و تا حالا هم توانسته فراجناحی عمل بکنه.
    • بی نام A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
      77 3
      یعنی واقعا به این چیزی که گفتی اعتقاد داری؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
      57 3
      تو راست میگی
    • بی نام IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
      87 6
      عملکرد خوب منظورتون فیلم های دهه بوقه..؟؟!! یا صبح وشب نشون دادن عزا وماتم درشبکه ها..؟؟!! یاپخش اخبار.....(دیگه بقیشو همه میدونن)برای جلوگیری ازسانسورچیزی ننوشتم......!!!
    • رضا A1 ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
      4 26
      بی نام سوم.منظورت از عزا و ماتم چیه.مثلا منظورت اینه که توی دهه اول محرم تلوزیون بیاد واست آهنگ بندری بزنه و چند نفر هم واست بندری برقصن؟برو همون ماهوارتو نگاه کن.این چیزها توی ماهواره هست.دلیلی نداره صدا و سیما همون کار رو بکنه.لطف کن از طرف همه هم اظهار نظر نکن.من نمی دونم چرا هرکی میاد خبرآنلاین میشه نماینده ی همه!!!!
    • بی نام A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
      8 4
      خودنو به خواب زدي عمو
  • ایرانی A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    با این کارها وخود محوری وتک روی فکرمیکنم تا چند وقت دیگر تعداد بینندگان به تعداد انگشتان میرسه صداوسیما باید ملی باشد نه میلی انصافا دقت کنید آیا میلی عمل میشود یا ملی وقتی با نماینده اکثریت ایرانیان یعنی رییس جمهور محترم ومحبوب ودردشناس ملت این رفتار میشود بقیه حسابشان معلوم است
    • رضا IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
      14 89
      مگه با رئیس جمهور چه جور برخورد شده؟چرا نمی خواید قبول کنید این حق تلوزیونه که مجریش رو خودش انتخاب بکنه؟اتفاقا این چیزی که شما می خواید نشون دهنده ی صدا و سیمای میلیه.اون هم به میل رئیس جمهور!در ضمن انقدر برم میاد از این صفات مبالغه آمیز.محبوب و دردشناس!!!!
  • بی نام A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    42 1
    کتابه چه چيز خفنيه/ چقدر جيگر داشته نويسنده اش..دمش گرم
  • مرتضی A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    20 86
    حتما تلوزیون آقای هاشمی تلوزیون مد نظر امام بوده!!!!!
    • بی نام IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
      25 4
      نه تلویزیون ضرغامی مدنظر امام هست ضمناً آقا مرتضی تلویزیون نه تلوزیون - درود بر هاشمی خاتمی روحانی
    • كيان A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
      8 10
      هميشه قبل از حرف زدن فكر كن. اون موقع خود امام زنده بودند و مطمئن باش اگه مدنظرشان نبود رئيس صدا و سيما را عزل مى كرد.
    • رضا IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
      2 3
      خب جناب کیان الان هم مقام معظم رهبری هستن و اگر تلوزیون خطا بکنه مطمئنا برخورد می کنن.
  • بی نام A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    85 6
    رسانه ملی معنایی نداره اصلا - شما به غیر از چند کشور عقب افتاده جهان کشوری رو نمیتونی مثال بزنی که توش فقط یک رسانه دولتی اونم به شکل سازمانی باشه و در کنارش رسانه های خصوصی فعالیت نداشته باشن
  • حامد IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    10 69
    فعلا که تلویزیون از ترس بودجه بد جوری داره به دولت حال میده وخبری از انتقاد نیست
  • وحید IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    9 118
    به نظر بنده رسانه ملی رسالت خود را تمام وکمال انجام داده و در شرایطی که جهت گیری رسانه به مزاغ بعضی خوش نمی آید برند اشکال کاراشون رو پیدا کنند
    • بهروز RO ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
      12 3
      آقا وحید باسواد طرفدار انحصار و اقتدارگرایی مذاق درسته نه مزاغ
    • بی نام IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
      9 4
      کم سود ، مزاق !!!!
    • بی نام IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
      9 3
      وقتی نطر بالا را فرستادم فک کردم فقط اشتباه تو ز بود به غ آخر دقت نکرده بودم .عجیبه که در یک کلمه دو غلط املائی داری . مذاق درسته . کم سواد
  • بی نام IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    9 4
    توقف پخش سرزمین کهن حقیقتأ لکه سیاه بزرگی در کارنامه ضرغامی است.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    16 2
    بابا ایتها یک مسابقه ورزشی رو هم نمی تونند درست نشون بدهند
  • بی نام RO ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    8 0
    اقا وحید رسالت! مذاق درسته
  • میلاد RS ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    4 14
    وقتی از تکفیریها و خارج نشینها و رانت خواران حمایت کنه انوقت مد نظر شما خواهد شد لطفا از امام خرج نکنید.
  • فرجی دانا متشکریم! A1 ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    14 2
    چقدر خوشحال شدم بعد از مدت ها اسم دکتر وردی نژاد رو شنیدم! دکتر وردی نژاد ازون اساتید دانشگاه تهران بودن که سال 88 بازنشسته شون کردن!! امیدواریم با رفتن دکتر رهبر، رئیس دانشکده مدیریت هم عوض بشه و فضای امنیتی دانشکده به فضای بانشاط علمی سابق برگرده و اساتیدی مثل دکتر وردی نژاد، دکتر بهروز کریمی، دکتر صارمی و دکتر عابدی جعفری برگردن به دانشکده..
  • بی نام A1 ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    16 2
    ادم از حرف اینایی که از ضرقام تیوی دفاع میکنند داغ میکنه!!! مطمئنم خود اینا رو پشت بومشون دو سه تا دیش انداختند.
  • حسينى IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    14 2
    در مورد مصاحبه رياست جمهور واقعاً بايد متاسف بود براى صدا وسيما
  • بی نام A1 ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    16 2
    از صدا و سيما هرچه دوست داريد پخش كنيد آقاى ضرغامى ، ما ماهواره داريم
  • بی نام IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    16 2
    از تلويزيون بيزارم
    • رضا IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
      1 7
      من هم از تو بیزارم
  • ابوالفضل IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    3 12
    رسانه رسانه داش عزت ،عزت ملی با داش عزت!!!!.
  • بهار EU ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    11 0
    آقای وحید! از "مزاغ" نوشتنت معلومه که چقدر سواد و اطلاعات داری.
  • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    7 3
    از صداو سیمایی که هر کانالش رو میزنی جز فیلم های قدیمی یا برنامه های گفتگو محور ! نداره چه انتظاری داری
  • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    5 2
    آخه اين رسانه جي را به كي ميرسانه. اگه ميرساند كه شبكه هاي در پيت ماهواره ها اينقدر نميرساندند
  • بی نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    1 0
    تلویزیون در کشور ما وسیله تبلیغ نظریات و به دنبال آن تامین سود یک گروه خاص است و پشت تمام برنامه ها ، سریالها ، سخنرانیها و حتی برنامه های کودک و.... منافع این گروه ، قابل تشخیص است به نحوی که بیننده ، ازاینکه از نظر سازنده ی برنامه ، یک کودن با حداقل هوش ممکنه فرض می شود ، ترجیح می دهد ساعات بیکاری خود را با دیدن برنامه های ماهواره پر کند زیرا حداقل از خرد شدن اعصاب و تحلیل انرژی اش ، راحت می شودو بدین ترتیب ، تلویزیونی که باید وسیله ای برای آموزش و نهادی کردن اخلاقیات ، فرهنگ برتر و.. باشد، درست برعکس عمل کرده ودورویی و دروغ و... را رواج می دهد.
  • ُسید امین A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    2 1
    رسانه ملی فراجناحی: سوپر جوک قرن!!! نگین توروخدا! غش کردم از خنده!