۰ نفر
۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۱
چند نقاشی چشم نواز

نقاشی هایی است از هنر عثمانی، از روزگارانی که عکس نبود و از نقاشی کار عکس را طلب می کردند.

نسخه ای از سوره انعام همراه با ادعیه فراوان با خطی بسیار خوش و با توضیحات ترکی همراه با تزئینات زیبا در میان نسخه های گالیکا که عمدتا نسخ کتابخانه ملی فرانسه است وجود داشت که توسط دوست عزیز جناب آقای جزینی دانلود شده در اختیارم قرار گرفت.

در این نسخه که بسا از قرن دوازدهم باشد، سه تصویر از مسجد الحرام، مسجد النبی و قدس شریف هست که بسیار زیباست. این نقاشی جزوی از هنر نقاشی عصر عثمانی است که نمونه های دیگری هم از این دست در آثار فراوان آنان وجود دارد. بنده که ان شاءالله کتاب نگار و نگاره ام، حاوی نقاشی های حرمین شریفین این روزها از چاپ در خواهد آمد از دیدن این سه نقاشی تازه خیلی خوشحال شدم. طبعا برای شما عزیزان هم در اینجا خواهم گذاشت تا از دیدن آنها لذت ببرید... و اما در میان ضمائم این سوره انعام طراحی هایی که در آنان نام و صفات خدای تعالی و پیامبر و امامان و خلفا بود وجود داشت که آنها را نیز هم چشم نواز هستند و هم اشاره ای به حضور دیدگاه سنی دوازده امامی در فرهنگ مذهبی عثمانی دارند در اینجا می آورم. نام امام عسکری و محمد المهدی (ع) در تصویر آخر مشخص است. این تصاویر را بیشتر برای تفریح چشمان شما عزیزان اینها را انتخاب کرده در اینجا گذاشتم.

 

رسول جعفریان

 

رسول جعفریان

 

رسول جعفریان

 

رسول جعفریان

 

رسول جعفریان

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • س A1 ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    15 4
    واقعا عکس های فوق العاده زیبایی بود از دیدنشون خیلی لذت بردم.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    17 5
    خیلی لذت بردم اجرتان با خدای رحمان!
  • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    18 2
    حضرت علی در دیدگاه اهل تسنن جایگاه خاصی دارد همچنین دوازده امام. اما متاسفانه وهابیون چنان القا کردند که گویی اهل تسنن با علی و فرزندانش مشکل دارند.