اظهارات دکتر صادق زیباکلام درباره به رسمیت شناختن اسرائیل واکنش نمایندگان مجلس را به همراه داشت.

رضا الیاسی: صادق زیبا کلام استاد 65 ساله علوم سیاسی دانشگاه تهران را همه با اظهارنظرهای صریح و بی پرده اش می شناسند و به واسطه همین اظهارنظرهای صریح منتقدان فراوانی دارد.

زیباکلام که به واسطه بی پرده بودن اظهاراتش مخاطبان فراوانی دارد اخیرا برای برگزاری مناظره ای با موضوع تعامل انقلاب اسلامی با غرب با عبدالله گنجی استاد دانشگاه علامه طباطبائی به دانشگاه امام صادق(ع) رفته بود سخنانی را درباره رژیم صهیونیستی مطرح کرده است که واکنش های فراوانی را از سوی کارشناسان و نمایندگان مجلس به همراه داشته است.

مساله رژیم صهیونیستی و آغاز حاشیه ای جدید

آنچنان که در اخبار آمده است زیباکلام در این مناظره گفته است «ما قائل هستیم که باید اسرائیل را نابود کنیم به همین خاطر جنبه ایدئولوژیک گرفته‌ایم و برای آن همه‌کار می‌کنیم، سوال بنده این است که این رسالت را چه کسی برعهده ما گذاشته است؟ چرا سیاست خارجی ما براساس همین تفکر اقدام می‌کند؟. ما به جای اینکه نگران غرب باشیم سعی کنیم وضعیت مملکت خودمان را حل کنیم. بنده کشور اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم چراکه سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته است». همین موضوع نیز باعث ناراحتی بسیاری از نمایندگان مجلس شده و در مصاحبه های خود از زیباکلام انتقاد کرده اند.

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این رابطه به خبر گفت:«اینگونه نظرها نتیجه ای جز شکستن قبح موضوع رژیم صهیونیستی است و ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی با اجماع کامل در مقابل به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی ایستاده و ما این رژیم را یک رژیم اشغالگر و متجاوز می دانیم و معتقدیم این رژیم هیچ جایگاهی در خاور میانه ندارد.»

دستگاه های امنیتی موضوع را پیگیری کنند

وی تاکید کرد: «باید دستگاه های امنیتی و قضایی این موضوعات را پیگیری کنند. افراد می توانند دیدگاه های خود را بگویند ولی بعضی از تصمیمات در حوزه سیاست خارجی و یا سیاست داخلی ارتباط مستقیم با منافع ملی کشور و اصول سیاست خارجی ما دارد و مورد اجماع نظام و ملت است. در این موارد هر کسی نمی تواند نظر بدهد و موضوعی را مطرح کند و به ارزش ها و اصول نظام جمهوری اسلامی حمله کند.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین به آزادی نقد در کشور اشاره کرده و می گوید «نقد و ارائه نظر در موضوعاتی که اختلاف نظر وجود دارد یک امر طبیعی است اما موضوع عدم شناسایی رژیم اشتغالگر قدس مورد اجماع ملت، دولت و تمام جریانات و گروه ها است و این را از اصول سیاست خارجی می دانند و کسی نباید خلاف منافع ملی کشور صحبت کند.»

احمد بخشایش اردستانی دیگر نماینده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است که به این سخنان زیباکلام واکنش نشان داده و می گوید «اینکه یک کشوری یا سازمان ملل متحد کشور دیگری را به رسمیت بشناسد مبنای شناسایی برای کشورهای دیگر نیست. فرض کنید که آمریکا به خاطر قدرتی که دارد و همچنین سازمان ملل کردستان عراق را به رسمیت بشناسند ، آیا این دلیلی بر این است که دولت عراق هم کردستان را به رسمیت بشناسد؟»

اساس رژیم صهیونیستی بر مبنای جعل است

«اساس رژیم صهیونیستی بر مبنای جعل است. این رژیم بر مبنای قراردادی بین انگلیس و آمریکا  ایجاد شده که طی آن انگلیس باید برای این رژیم جا و مکان پیدا می کرد که به این ترتیب سرزمین فلسطینیان اشغال شد.» این جمله ای است که بخشایش اردستانی در واکنش به اظهارات زیبا کلام مطرح کرده و معتقد است این سخنی که آقای زیباکلام گفته اند مبنا ندارد و ما به شناسایی ایشان نیازی نداریم. ما اصول و آرمان هایی داریم که بر مبنای آن ها عمل می کنیمو بر مبنای آن اصول هرگز اسراییل را به رسمیت نخواهیم شناخت چرا که اساس این رژیم جعلی است. اگرچه در منطقه زور می گوید و کشورهای منطقه را تحت تاثیر قرار داده است اما این قانون جنگل است و ما بر مبنای قانون جنگل عمل نمی کنیم.

نمی توان اسرائیل را مشروع دانست

حجت الاسلام وحید احمدی دیگر نماینده عضو کمیسیون امنیت ملی نیز به سخنان صادق زیبا کلام واکنش نشان داده و می گوید کسانی که در ارتباط با رژیم صهیونیستی اظهارنظرهای غیر معمولی دارند به ماهیت وجودی رژین اشغالگر قدس توجه نکرده اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اسرائیلی ها برای یهودی های تمام دنیا دعوت نامه فرستاده اند که به فلسطین بروند و مردم فلسطین را آواره کرده اند، گفته است این اقدام آنها به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و کارشناسان باید در اظهارات خود به این موضوع توجه کنند. اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین با مبانی حقوقی بین المللی سازگاری ندارد و در صورتی می توان این اقدام را مشروع دانستن که دنیا دنیای زور باشد و در آن زمان نیز هرچه قدرت ها بگویند باید پذیرفت. در غیر این صورت مشروعیت رژیم صهیونیستی مفهومی ندارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه می گوید رژیم صهیونیستی که به عنوان یک مولود نا مشروع ملت دیگری را آواره کرده اند و در طول بیش از 60 سال افراد بی گناه فراوانی را کشته است و نمی توان آن را مشروع دانست.

اما انتقادها به سخنان اخیر زیبا کلام به نمایندگان مجلس محدود نمی شود و برخی کارشناسان نیز به این سخنان واکنش نشان داده اند. حمیدرضا ترقی معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه می گوید این گونه مواضع در جامعه ای که میلیون‌ها نفر از راهپیمایان 22 بهمن شعار« مرگ بر اسرائیل» سر دادند نه جا می‌افتد و نه کسی گوشش بدهکار آن است.

ترقی که انتقادات تندی را به زیباکلام وارد کرده است می گوید اینگونه موضع گیری‌ها نوعی گرا دادن به بیگانگان و آمریکا است که کسانی در داخل کشور دارند که عامل و طرفدار خط فکری آنها باشند. این مواضع نشان دادن وجود پایگاه ستون پنجمی آمریکا در ایران است. خود آنها هم می‌دانند در ایران کسی برای حرف‌های آقای زیباکلام تره خرد نمی کند که حرفش اثری هم داشته باشد.

زیبا کلام: با بند بند وجودم به نظام جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد

دکتر صادق زیباکلام در گفت و گو با «خبر» می گوید سخنان وی در مناظره با آقای گنجی آنطور که باید منعکس نشده و همین موضوع باعث بروز چنین حاشیه هایی شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران می گوید بنده در مناظره با آقای گنجی بدون مقدمه اعلام نکردم که اسرائیل را به رسمیت می شناسم. با توجه به این که با بند بند وجودم به نظام جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارم، معتقدم که آنچه که تحت عنوان از بین بردن اسرائیل تبلیغ می شود به مصالح و منافع ملی ایران ضربه می زند.

زیباکلام در ادامه درباره چگونگی مطرح شدن موضوع به رسمیت شناختن اسرائیل می گوید مناظره بنده و آقای گنجی اساس در مورد اسرائیل نبود و بحث به سمت مسائل هسته ای رفت و بنده گفتم که علت حساسیت و سخت گیری هایی که در خصوص برنامه های هسته ای ایران از سوی غرب وجود دارد به خاطر این است که ما اعلام کرده ایم رسما که اسرائیل را باید نابود کنیم و جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که رسما اعلام کرده است اسرائیل را باید نابود کند.

این استاد دانشگاه تهران گفت که جالب است هیچ کشور عربی نگفته است می خواهیم اسرائیل را نابود کنیم و فلسطینی ها نیز این موضوع را بیان نکرده اند و تلاششان این است که کشور مستقل فلسطینی طبق منشور سازمان ملل ایجاد شود و ما چون اعلام کرده ایم که می خواهیم اسرائیل را نابود کنیم این حساسیت نسبت به برنامه های هسته ای ما وجود دارد.

زیباکلام تاکید کرد که پس از اعلام این سخنان آقای گنجی توضیحاتی دادند و به اینجا رسیدند که اسرائیل باید نابود شود و بنده این سوال را مطرح کردم که در موضوع باید اسرائیل نابود شود باید را چه کسی به ایران اعطا کرده و این وظیفه از سوی سازمان ملل، شورای امنیت، اتحادیه جهان عرب، فلسطینی ها، سازمان کنفرانس اسلامی و یا مجلس شورای اسلامی به ایران محول شده است؟

عضو هیات علمی دانشگاه تهران افزود: پس از این سخنان یکی از دانشجویان دانشگاه امام صادق اعلام کرد که شما قائل به نابودی اسرائیل نیستید؟ و بنده گفتم خیر نیستم و در پاسخ به این سوال این دانشجو که گفت شما اسرائیل را به رسمیت می شناسید؟ گفتم بنده اسرائیلی را که در سال 1948 توسط مجمع عمومی سازمان ملل تشکیلش اعلام شد به رسمیت می شناسم و اعراب، سازمان آزادی بخش فلیطین هم این را به رسمیت می شناسد و حتی گروه های رادیکال فلسظین هم این موضوع به رسمیت می شناسد و دغدغه آنها تشکیل کشور مستقل فلسطینی است.

زیباکلام پس از تشریح چگونگی مطرح شدن سخنانش در مناظره با گنجی به انتقادهای نمایندگان مجلس نیز اشاره کرد و گفت سوالی که نمایندگان باید جواب بدهند این است که آیا اصرار بر نابودی اسرائیل به نفع منافع ملی ایران است یا سخنان زیباکلام در مناظره!

/27295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 47
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    زیباکلام عزیز دل ماست.
  • بی نام RO ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    آمریکا و صهیونیستها و سایز مزدوران شیطان سازمان ملل رو درست کردند تا بزرگترین زمین خواری تاریخ یعنی اسراییل رو سند دار کنند ولی غرب زده های عاشق برای زودتر رسیدن به معشوق اینها رو نمیخوان ببینند.
    • بی نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
      31 4
      اگر سازمان ملل شیطانی است چرا ایران باید عضو یک سازمان شیطانی باشد؟
  • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    نابودی هر کس یا کشوری که رفتاری دور از انسانیت و اخلاق انسانی داشته باشد در صورت عدم اصلاح شدن، می بایست به صورت قاطع با او رفتار کرد. مصلحت اندیشی دیگر چاره کار نیست.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    راست گفته.
  • صادق SE ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    سخن اقای زیباکلام منطقی است
  • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    درود بر زیبا کلام و سنجیده نگریش.
  • داور IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    موافقم.چرا ماکاسه داغتر از آش شدیم؟
  • بی نام A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    با نظر زیبا کلام موافقم
  • بی نام A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    درود
  • بی نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    «بعضی از تصمیمات در حوزه سیاست خارجی و یا سیاست داخلی ارتباط مستقیم با منافع ملی کشور دارد و در این موارد هر کسی نمی تواند نظر بدهد و موضوعی را مطرح کند» برسمیت شناختن یا نشناختن اسرائیل منافع ملی ماس؟ برو عمو.... شما سنگین‌ترین تحریم‌های تاریخ بشر، به خاک سیاه نشستن ملت تو این سال‌های اخیر و تهدید حمله نظامی بین‌المللی رو منافع ملی ما نمی‌دونی که فکری براش بکنی حالا اومدی میگی نابودی اسرائیل منافع ملیمونه؟
  • کاوه SE ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    سخن اقای زیباکلام منطقی است
  • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    حرف ایشان بسیار منطقی است و بر مبنای حقوق بین الملل میباشد ولی افراطیون مانند همیشه طاقت نقد صحیح را ندارند
  • ع1 IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    موافقم که در مسئله اسرائیل عده ای به قول معروف کاتولیک تر از پاپ شدند . یعنی مسئله ای که اصولا رو در رو ربطی به ایران نداشت ناگهان به صورتی افراطی و شدید ( حتی شدیدتر از خود مردم فلسطین ) برای ما تبدیل به یک اصل و خط قرمز شد به نحوی که امروز بسیاری از مشکلات کشور سرچشمه اش همین موضوع است . به نظر من در بحث اسرائیل ، کشور های عرب منطقه با مشی ناسونالیسم عرب ایران را در صف اول رودر رویی با اسرائیل قرار دادند و با این روش ابتدا ایران را برای بیش از 3 دهه با چالش های بین المللی قرار دادند و خود با خیال راحت کشورهای خود را تبدیل به مناطق با ثبات کرده و باعث تظعیف نقش ایران در منطقه و جهان شدند و متاسفانه بسیاری نیز در داخل متعصبانه به این راه میروند .
  • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    خدایی هست اما کی به فکر منافع ملیه؟!! همه به فکر منابع حزبی و در نهایت منافع فردی هستند.
  • الا A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    تور خدا تمام دنیا نماینده دارند ماهم نماینده داریم
    • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
      40 5
      اگه توجه کنید میبینید دقیقا همون نماینده هایی حرف زدن که الان دارن چوب لای چرخ دولت میزارن و بیشتر وقتها تو جلسات مجلس غایب هستن
  • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    دورود بر آقاي زيبا كلام واقعا زيبا كلام هستيد ...
  • بی نام EU ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    حق با زیباکلام است مگر ما وکیل وصی بقیه ی کشورها هستیم
  • ریو US ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    کی تو رو به رسمیت می شناسه که اظهار وجود می کنی؟
  • ع2 IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    البته من موافق رتارهای نژداپرستانه ی رژیم اسرائیل نیستم حتی میدانم علی رغم وجود رابطه ایران و اسرائیل در زمان شاه این رابطه از لحاظ تشریفات مانند رابطه دیپلماتیک با دیگر کشورها دنیا نبود یعنی حتی شاه هم نمیتوانست نسبت به ماهیت اسرائیل بی تفاوت باشد . اما امروز طوری شده که به جای اینکه نوک تیز پیکان دشمنی اسرائیل به سوی اعراب و حکومتهای فاسدشان باشد به سوی ما گرفته شده تبعات منفی دشمنی با اسرائیل متوجه ما است نه اعراب . به جای آن اعراب ( حداقل تا قبل از بهار عربی ) خوصصا در خلیج فارس برای خود جوامع مدرن و با ثبات درست کردند و ما ماندیم انبوه مشکلات ریز و درشت و اینکه سران اسرائیل هم امروز به جای فلسطین و کشورهای اشغالی ما را در جوامع بین المللی دشمن و محور شرارت معرفی میکنند .
  • بی نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    واقعا از ته دل ارزو مي كنم اقاي زيباكلام يه روز رئيس جمهور بشه !! چىن كه طرز فكرش به ملت نزديك تره خيلي اواجقات حرف دل مردم رو زده
    • انسیه A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
      26 8
      دوست عزیز منم دوست دارم:)ولی حیف که احتمالش زیر صفره
  • بی نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    جایگاه رژیمها را جنابعالی تعیین نمیکنید.امثال شما بیسوادان سیاسی هستید که هنوز نمیدانید مساله داخلی فلسطین کوچکترین ربطی به ما ندارد
    • بی نام A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
      204 4
      مخاطبت کیه شما؟
  • بی نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    نظر دکتر زیباکلام از نظر حقوقی و سیاسی کاملا صحیح است.اسرائیل به عنوان کشوری مستقل به عضویت سازمان ملل درامده و دارای هویت سیاسی است.نکته جالب و قابل تامل اینجاست که فلسطینیان هیچگاه مدعی نابودی اسرائیل نیستند و چنین هدفی را هم دنبال نمیکنند.سران آنها فقط خواهان متقاعد کردن اسرائیل نسبت به عقب نشینی آنها تا مرزهای سال 1967! هستند
  • عربلو A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    از آنجايي كه منافع ملي همان منافع مردمه و سخنان شما قريب به اتفاق منطقي و منافع مردم در آن ديده ميشه ، پس حتما ً به نفع منافع ملي هم است البته به نفع منافع آقايون غير ملي و ..... نيست
    • رضا A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
      22 74
      نظر ٧٠ ميليون مردم ايران ، با ٢٠٠٠ تا مثبت منفي يه سايت معلوم نميشه دوست عزيز ، خبرآنلاين منتشر كن اگه به آزادي بيان اعتقاد داري
  • منصور IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    طفلی رو ترسوندن
  • مهران A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    هرکس دارای دیگاه و نقطه نظر است که باید احترام گذاشت باید در کشور جمهوری اسلامی این تفکر بیشتر از کشورهای مدعی آزادی باشد.اما یک نکته را باید مد نظر داشت ایشان با دانشجویان تشنه حقیقت سروکار داردونباید دیدگاه شخصی خود را القا کند. پیشنهاد می کنم به ایشان دکتر نگوییدو جوابش را با خاموشی بدهید.خداوند به راه راست هدایتش نماید.
    • ٦١١ IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
      13 1
      ديدگاه يك استاد دانشگاه برآمده از منطق و علمه بيان حقيقت و و واقعيت دو مقوله اي هستند كه هميشه انسان را دچار سردرگرمي ميكند بهتره براي دانشجوي مشتاق روشنايي ،حقيقت علمي بيان گردد تا اينكه واقعيت دنيا برايشان كتمان شود
  • پاپا IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    به امید پایان دادن کوته فکری ها
  • بی نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    نمایندگان محترم اگه می تونن کشور خودمونو درست کنن،نمیخواد به فکر بقیه باشن.یکی باید به فکر کشور خودمون باشه
  • مجید IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    25 3
    100% با نظر آقای دکتر زیبا کلام موافقم
  • بی نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    27 2
    جناب" سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس" وقتی هر نظر مخالفی را به "دستگاه های امنیتی" ارجاع می دهید طبیعی است که احساس کنید همه در موافقت با نظر شما اجماع دارند.
  • alidad IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    14 2
    دکتر زیبا کلام: صدا و سیما بار‌ها و بار‌ها تظاهرات مردم آمریکا را علیه اشغال عراق و ‌حمله نظامی به افغانستان پخش کرده است. ولی برای یک بار حکومت امریکا نگفته ‌که سربازان چون در عراق هستند، اگر شما تظاهرات علیه اشغال عراق بکنید، روحیه سربازان تضعیف می‌شود.
  • بی نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    28 5
    حرف اصلی دکتر زیباکلام اینه که ما نباید کاسه داغتر از آش باشیم
  • بی نام A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    20 4
    بعضی از فلسطین دفاع میکنند نه به خاطر خود فلسطین به خاطر رانت و ویژه خواری که در این مساله وجود دارد
  • ناشناس A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    19 2
    موافقم بانظرزيباكلام
  • محمدی IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    17 66
    آقای زیباکلام دین ، ناموس ، غیرت دینی ، دفاع از مظلوم ، دفاع از مسلمان و...... برای شما مفهومی دارد یا خیر؟ البته در کشور امنی مثل ایران زندگی کردن و از نظر مالی هم تامین بودن و اینجور حرفها زدن خیلی راحته ، شاید بهتره خانواده و خودت در جایی مثل فلسطین زندگی میکردی و به حریمت توسط این صهیونیست های نژادپرست تجاوز میشد بعد میدیدیم که بازم از این شعارها و حرفها میزدی یا نه ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
  • محمود A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    15 32
    بنظرم امريكا جبار و اسرائيل جنايتكار و ...... براي غلبه بر مشكلات داخلي و خارجي خود نياز به يك دشمن فرضي دارند و ما با دست خود اين نقش را بازي ميكنيم در نتيجه سودش مال آنها ميشود و ضررش از آن ملت شريف ميگردد.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    30 6
    اسرائیل رو باید با پنبه سر برید. اگه هی فریاد مرگ بر اسرائیل سر بدیم مسئله هسته ای هیچ موقع حل نمیشه. بابا با اسرائیل تا میخواید دشمن باشید ولی به خاطر منافع ملی اینقدر نگید مرگ بر این و مرگ بر اون. بد جوری ایرانی ها رو توی دنیا بد نام کرده اید.
  • محمد A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    13 2
    رحمت بر ان شیری که خوردی زیبا کلام احسنت احسنت
  • مهناز A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    2 15
    هم واسه زیبا کلام هم واسه خبر آنلاین متاسفم چون بویی از انسانیت نبردین
  • یاسر IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    2 10
    از زیباکلام خوشم میاد ولی متاسفانه کسانی که ازش حمایت میکنن کاملا مغرض و البته بی سوادن...
  • داود A1 ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    3 11
    شما را به خدا اين خائن راازايران اخراجش كنيد تاآرامش نسبي حاكم شه آقاامام ره گفته اسرائيل بايد از صحنه روزگار محو بشه تمام.
  • اسدي IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    3 7
    ماهيت روحيه تجاوزگرانه اسرائيل تغيير نكرده لبنان و سوريه بخشي از بخشي از نظام امنيتي ماست وهرگونه تاييد اسرائيل مغاير بامنافع ملي ونظام است