ایسنا به نقل از روح الله غلامی وکیل یکی از شاکیان بابک زنجانی نوشت:

 

*اردیبهشت امسال اینجانب شکایتی در یکی از دادسراهای تهران علیه آقای بابک زنجانی تحت عنوان کلاهبرداری مطرح کردم که مبنای این شکایت اعلام تقلبی بودن محموله 1500 کیلو طلای معروف توقیف شده در ترکیه بود که گفته می‌شود با پرداخت یک‌ونیم میلیون دلار به برخی مسئولان ترکیه از توقیف رها شده و به کشور امارات منتقل شده است، البته ماجرا از این جهت که باعث تحریم طلای ایران هم شد بیشتر حائز اهمیت است.

 

* ایشان تاکنون و در هیچ جایی ادعا یا اشاره‌ای درباره تقلبی بودن محموله نکرده و حتی به طور ضمنی در مصاحبه‌ای به اصل بودن محموله 1500 کیلو طلا اشاره کرده بود از تعهداتش به موکلم به بهانه تقلبی بودن کالا بدون ارائه مستندات شانه خالی کرد.

 

 

* نکته‌ای که تاکنون به دلیل انجام نشدن تحقیقات لازم از سوی دادسرای رسیدگی کننده مکتوم مانده نقش فردی  در محموله طلا و شراکت وی در این محموله است. به حکایت اسناد در اختیار، وی به همراه زنجانی ویزای غنا را دریافت کرده بودند اما به این سفر نرفت. اسناد نشان از حضور پررنگ این فرددر این معامله داشته به طوری که وی بعد از بازداشت زنجانی تمام توان خود را برای استفاده از ارتباطات و فشار بر کسانی که در این جریان بوده و می‌توانستند دست بابک زنجانی را رو کنند، مصروف ساخته‌ است.

 

 

 

1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    79 1
    این داستان سر دراز دارد
  • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    24 56
    عجب مارمولكيه اين آدم،آبروي ايراني ها را هم برده و در سطح بين الملل بي اعتبار و بي آبرومون كرده،به خاطر اين هم بايد محاكمه بشه
  • همایون خان A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    46 1
    هر دم از این باغ بری میرسد
  • بی نام IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    136 4
    حالا هر چی در این چند سال روی داده به بابک زنجانی نسبت میدن. آخه تا کسی پشتوانه قوی نداشته باشه میتونه یک کیلو پرتقال از این کشور به کشور دیگه ببره؟؟!!! نه خداوکیلی کسی به این سوال جواب بده. تا حالا کجا بودن این شاکی ها!!!
  • عجب زاده IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    67 1
    اسم شاکی پرونده، بفرمایید کیست ؟ اگر آنهم پشت خط قرمز نشسته نباشه