عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز در هفتمین دور نشست گفت وگوی سازمان فرهنگ و ارتباطات و شورای جهانی کلیساها با یادآوری سابقه 20 ساله گفت و گوی ادیان گفت: در ترویج تعالیم الهی گام های موثری برداشته شود.

به گزارش خبرآنلاین حجت الاسلام دکتر علی اکبر صادقی رشاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در هفتمین دور نشست گفت وگوی سازمان فرهنگ و ارتباطات و شورای جهانی کلیساها گفت: در دوره های گذشته مباحث خوبی از جمله عدالت و صلح جهانی در دنیا مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت که با تدوین منظومه ای از مباحث در این حوزه می توان راهکاری را برای آینده پیش بینی کرد.

وی در مورد محور این دوره از گفت وگوی ادیان مبنی بر معنویت و مدرنیته گفت: با جمع بندی مباحث و تدوین منظومه مباحث هر بخش، حلقه ای از این منظومه را می توان برای آینده تدارک دید. گاهی مباحث و گفت و گوها تابع شرایط جهانی است، بنابراین باید آن موضوعات را در ارجحیت قرار داد.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ادامه گفت: ضرورت دارد در پایان دهه دوم گفت و گوی ادیان، کامیابی، ناکامی، آسیب و فراز و نشیبها مرور شود. بنابراین پیشنهاد می کنم کارگروهی برای شناسایی مباحث فوق در نظر گرفته و در نهایت دراین گونه نشستها راهکارهای مناسب برای تقویت و ارتقا موارد شمرده شده برای دهه سوم درنظر گرفته شود.

وی ظهار امیدواری کرد که همگان درراه پیشرفت و ترویج تعالیم الهی و گفت و گوی ادیان الهی گامهای موثری بردارند.

هفتمین دور گفت وگوی مرکز گفت وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای جهانی کلیساها هم اکنون با حضور حجت الاسلام یونسی دستیار ویژه رییس جمهوری ، آیت الله تسخیری مشاور رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام ، جمعی از اقلیت های مذهبی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مهمانان خارجی در حسینه الزهرای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز شد و فردا با ارائه سخنرانیها ادامه می یابد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =