سایت الف در یادداشتی نوشت:

معدود نمایندگانی هستند که در دوران هشت ساله دولت های نهم و دهم، وظیفه نظارت بر قوه مجریه را بطور مطلق فراموش و تعطیل و بلکه آنرا یک اصل غیر ضرور و اهانت به دولت کریمه عدالت گستر دانسته و معرفی می نمودند. نمونه بارز این امر، موضع رئیس اسبق دیوان محاسبات در قبال دولتیان بود، حضرتشان تا آن حد به تعطیلی نظارت بر دولت معتقد بودند که با استناد به گفتار یک مسلمان سوری، رئیس دولت را در زمره اولیاء و انبیاء معرفی می نمودند و در نتیجه، دولتش را مصون و مبرای از هر خطا و حتی اشتباهی می دانستند. با ارتقاء ایشان و گرفتن دستمزد حمایت های مجنون وار خود از دولت عدالت گستر، گروه اندکی که بعدها وکیل الدوله بودن را هم افتخاری برای خود می دانستند، ظهور و بروز نمودند. این طیف کوچک از که معمولا" صدای بلندی هم داشته و دارند، ضمن اینکه کمترین انتقاد و حساب کشی از دولت قبل را بر نمی تابیدند، که بر خطاها و تخلفات آشکار دولتیان نیز با گردن فراز و سیته فراخ، ماله می کشیدند. اینان که برخی از نخبگان را در قضیه فتنه با چوب ساکتین می نواختند، در جریان بلاهائی که خودکامگی رئیس دولت سابق بر سر کشور آورد نه تنها جزو ساکت ترین ساکتان بودند که با تفاسیر عجیب و غریب، به توجیه و حتی حمایت از آن روش و منش هم اهتمام داشتند.

همگان یادشان هست که در اتفاقاتی نظیر در رأس ندانستن مجلس، تمرد از قوانین و حتی ادعای قبول نداشتن برخی قوانین، عدم اعتناء به تفسیر مجلس محترم و یا شورای محترم نگهبان از قوانین عادی و مفاد قانون اساسی، عدم اجرای مصوبات، بی اعتنائی به جایگاه نظارتی مجلس، هجمه به جایگاه رفیع رهبری نظام و تمرد از احکام حکومتی و همه تخلفات ریز و درشت جناب دکتر احمدی نژاد، این گروه اندک یا جزو ساکتین بودند و یا حامیان رفتار ایشان، که با انصافترین شان به توجیه و وصله و پینه زدن خطاها و جفاها مشغول بودند.

برای همین تعداد اندک، از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم، به یکباره ورق برگشت، امروز برای این گروه، اصل و وظیفه نظارتی مجلس نان و آب دارد. برای مچ گیری و یافتن روزنه ای هر چند کوچک که بتوان نیشتری به گرده قوه مجریه فرو نمود، شبانه روز به واکاوی و از بر کردن بند بند شئون نظارتی مجلس و به کار بستن آن مشغولند. آنچنان در این مسیر گوی سبقت را از هم می ربایند که حتی فرصت مشورت و تقسیم تخصصی وظایف بین یکدیگر را هم پیدا نمی کنند. به یکباره فردی که فرق بین M.P.T ، N.P.T و M.P۳ را نمی داند، برای سازمان هسته ائی و مناقشات آن رهنمود تخصصی می دهد و راهبرد تعیین می کند. در مباحث مذاکرات ایران با گروه موصوف به ۱+۵ چنان حساسیتی از خود نشان می دهند که حتی به تعیین راهبرد و استراتژی ابلاغی رهبری گرانقدر انقلاب نیز اعتناء نمی کنند. در تاختن به دولت و خاصه وزارت خارجه و تیم مذاکره کننده تا آنجا پیش می روند که حتی تأیید و تحسین های ولی امر مسلمین نیز جلودارشان نیست. جالب آنکه این رفتار خود را هم عین ولایت پذیری و ولایتمداری می نامند و به دیگران نیز توصیه می کنند که در ولایت پذیری، راه خود را با شاقول اینان تنظیم و تصحیح کنند وگرنه به بی راهه میروند.

برای ما عوام الناس که ولایتمداری یعنی اینکه هرچه را ولی امرمان تأیید نمود، بی چون و چرا حامی باشیم و عمل کنیم تا مادامی که کلام دیگری از ولی مان بشنویم. ان قلت و چرا و اما و زیرا آوردن روی کلام صریح رهبری را حرام می دانیم. در مسئله مذاکرات جاری و تیم مذاکره کننده هم آخرین رهنمودی که از ولی مان شنیده ایم، تأیید راه و روش مذاکرات و تحسین و تأیید تیم ایرانی، آنهم به تصریح و وضوح بوده است. مانده ائیم آن عده معدودی که تسلیت می گویند، از جام زهر سخن میرانند، مطبوعاتشان را سیاه پوش می کنند و وا اسلاما سر می دهند، از کدام رهبر و ولایت، پیروی می کنند؟ در مسیر تخریب دولت تا بدانجا از جاده عدالت و انصاف خارج می شوند که حتی اوهام و آرزوهای خود را تعبیر به واقعیت می نمایند، بعنوان مثال از نگارش و ارسال نامه ائی توسط جناب دکتر صالحی به محضر ولایت امر و در مخالفت با تصمیمات گروه مذاکره کننده خبر می دهند و یا اینکه در سخنرانی هایشان می گویند، رهبری عزیز هم از روند مذاکرات راضی نبوده و در جلسه سران سه قوه با ایشان نیز به رئیس دولت تذکر داده اند، کانه یا روح آقایان در این جلسه حاضر بوده و یا اینکه محرمی در جلسه مذکور حاضر بوده و از محتوای آن خبر آورده است.

البته هر چند بعید است، آنانی که در برابر دهن کجی رئیس دولت محبوبشان نسبت به ولایت امر، خود را به تجاهل زده بودند و خم به ابرو نمی آوردند، جاده ولایت شان به ولایت سیدعلی برسد ولی باز هم دلمان نمی آید باور کنیم. چرا که خیمه ولایت را بسیار وسیعتر از ظرف بصیرت خود می دانیم و می شناسیم. امید آن داریم که این قبیل افراد، فریب عناوین خواص و نخبه بودن خود را نخورند زیرا اگر این عناوین نجات دهنده بودند که باید اکنون نام و یاد امثال منتظری ها در اوج می بود.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد KW ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    و بالعکس نمایندگان کاملا محترمی که در زمان دولت آقای احمدی نژاد در فکر مصالح مملکت بودند ، ذلیل الدوله شده اند.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    151 4
    با این مطلب شاید بعضی از مجلسی ها دهنه اسب به تاخت رو کمی شل کنند
  • بی نام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    290 4
    كاسبان تحريم.
    • شوشتر IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
      4 0
      فتنه گران واقعی همین ها هستند.
    • مبینا A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
      1 1
      عکس این موضوع نیز صادق است : به این معنی که وکیل الدوله هایی که در برابر دولت روحانی ساکت یا مدافع هستند،دیروز مچ گیر بوده اند ...
  • مهدی IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    165 3
    تا مادامیکه این گونه افراد در مجلس هستند این دولت روی خوش نخواهد داشت البته هردولتی مصون از خطا نیست و اشتباهاتی دارند
  • بی نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    حرف حساب
  • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    همینطور هم وکلایی که دائما مچ دولت نهم و دهم را میگرفتند و طرح سوال از احمدی نژاد از دغدغه هایشان بود الان وکیل الدوله شده اند .
    • m A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
      0 0
      واقعا همین هست و به شکلی دعوا و جنگ قدرت هست حالا حق رو به هر کدوم بدید به گونه ای طرفداری شاید شده باشد..
    • بی نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
      1 0
      به احمدی نژاد سالها فرصت داده شد. اول ریاست جمهوری اش تا مدتها همش تعریف و تمجید بود تا بالاخره پرده ها بر افتاد! اگر کسی شعار ولایت میده باید بیشتر از بقیه خودش رو عامل نشون بده. رهبری با بیان های مختلف گفتن که به دولت فرصت بدید و از دولت هم خواستن سعه صدر داشته باشن. الان کی بیشتر به حرف ایشون عمل کرده، دولت یا منتقدان؟
  • بی نام IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    141 4
    عالی بود
  • بی نام A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    211 3
    این روزها همه وجدان درد گرفته اند که طرفدار ملت و معیشت مردم بشوند !!!شما نمایندگان محترم چطور؟!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    236 4
    سایت الف: برخی نمایندگان مجلس، منافع شخصی خودشان را نمایندگی می کنند.(می دانید اون بالا خدای هست)
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    نویسنده کمبود داشت.
    • iman A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
      1 0
      حتما اگرباب میل شما می نوشت زیادهم داشت،برای شماوامثال شمامتاسفم
    • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      0 1
      نه تو خوبی کمبودم اصلاً نداری...
  • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    0 0
    اینها نمایندگان ملت نیستند
  • حسین IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    1 1
    با سلام اولا رهبری عزیز فرمودند بچه های انقلاب نه بچه های انقلابی : چون بچه های انقلابی همه چیز را نمی دهند و فقط 5 میلیارد بگیرند آنهم قسطی و با کلی شرط و شروط و ثانیا : چرا از توافق نامه ژنو طوری حمایت میکنند که حاضر نیستند کسی در برابر آن موضع بگیرد و آن را تا حد هولوکاست بالا بردند و چرا نمی آیند دقیقا به مردم بگویند که در ژنو چی دادیم و چه گرفتیم؟ تا به قول خودشان افراد بی سواد در این رابطه سخنی نگویند . بیایند و خودشان راست گویی خود را نشان دهند؟
  • سینا A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    0 0
    نمایندگان مجلس،نمایندگان مردم نیستند بلکه نمایندگان احزاب هستند.
  • حسین US ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    0 0
    به اسم ولایت به اسم دین به اسم مذهب نمی توان منافعه ایران را بخطر انداخت بجای همراهی و همایت از دولت از سود جویانی که سوء استفاده می کنند باید هوشیار بود و از ایران اسلامی همایت کرد ، در تاریخ اسلام امثال افرادی چون طلحه و دیگران زیاد بودن و عاقبت آنان ، تاریخ همیشه تکرار شده است سینه چاکن تظاهری همچون زمان امام حسن (ع) زیاد بوده اند باید درس گرفت و از رهبر تبعیت کرد.
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    0 0
    از ساکتین و کاسبین اختلاس های میلیاردی هیچ چیز بعید نیست حتی ....
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    0 0
    خدا خیرت بده که حرف دلمون زدی ... جالب این کسانی هستن که این همه توی هشت سال تحقیر شدن و بدبختی کشیدن بازم از این گروه دفاع میکنن . البته صددرصد اینها همه منافع مشترک دارن وگرنه هیچ کس از اینکه راحت زندگی کنه و هر روز دلهره جنگ و گرونی و ناامنی و طرشدن رو نداشته باشه بدش نمیاد ...
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    0 0
    شاید اینجوری می خوان نونی که تو تون 8سال خوردن! حلال بشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • صادق A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    0 0
    آقا هر دولتی ازین بادمجون دور قابچین ها داشته حتی همین دولت فعلی بنظرم باید حواسمون به دولت و مجلس حاضر باشه بجای اینکه گذشته رو شخم بزنیم
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    0 0
    نمی دانم باور کنم؟!! شما می گید به سایت الف باور کنم؟! حرفش حقه اما ...
  • وحید IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    0 0
    ای کاش قانونی تصویب می شد که : اگر نماینده ای پس از انتخاب توسط مردم یک شهرستان و ورود بمجلس ، از مواضع قبلی و انجام وعده های انتخاباتی خود عدول ومردم حوزه انتخابی اش را فراموش کرده و برای تامین منافع شخصی و خانوادگی خود مجذوب دولتی ها و اصطلاحا وکیل الدوله گردید، مردم آن حوزه بتوانند در اسرع وقت اورا عزل وفرد مناسبتری را جایگزینش کنندبه امید آن روز .
  • تارج IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    0 0
    مقصر مردم هستند نه نماینده زمانی که افراد ی بدون سوابق کافی جهت مجلس انتخاب می کنند نماینده شهر ما بالا ترین پستی که داشته مدیر دبیرستان بوده .حالا چطور انتظار داریم که این اقا بتونه وارد مدیریت کلان بشه وتصمیمات کلان بگیره مگر اینکه خودش رو وا بده به دیگران تا ببینه دیگران چه می گن.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    0 0
    صدا وسیما رو هم باید اضافه کنید
  • مسعود A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    1 0
    كاش از مراد و هدايت گرشان آقاي مصباح هم مي گفتيد كه اطاعت از رييس جمهور وقت را اطلاعت از خدا دانستند!
  • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    1 0
    نمایندگانی که با کمترین آرا داخل مجلس میشوند از پشتیبانی مردم شهر خود بی بهره اند و اگر بلعکش نماینده ای با بیشترین رای وارد مجلس شود میتواند قوی حرکت کند
  • ميثم A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    0 0
    به همين دليل مردم در انتخابات مجلس بايد دقت بيشتري بكنند.
  • سروش A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    0 0
    كاسبان فتنه
  • بی نام A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    1 0
    یکی منو راهنمایی کنه چطوریه که کسی برای نماینده شدن 600 میلیون تومان هزینه ی تبلیغاتی می کنه ولی درطول نمایندگیش 300 میلیون تومان درآمد دارد ؟!!!
  • roozbeh IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    0 0
    اینها نماینده نیستند عضو مجلس هستند، که منافع شخصی و گروهی خودشان را پیگیری میکنند و منافع ملی و مردم برایشان ارزشی ندارد.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    0 0
    مطلب بسیار جالبی بود
  • بی نام A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    0 0
    چون این گروه برای حفط منافع خودشان پا روی حق میگذارند
  • رضا A1 ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    0 2
    البته برعکسشم صادقه.وکیل الدوله هایی که پدر احمدی نزاد رو در میاوردن حالا توی دولت روحانی لال شدن
  • عبدی A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    الف رویکرد عجیبی داره ! یکی به میخ یکی به نعل . ولی بازم دمش گرم