تسنیم نوشت:

رئیس اتحادیه باغداران از وجود ذخیره مناسب و بیش از نیاز مرکبات در کشور خبر داد و گفت: صحبت اثر سرمای مناطق شمالی بر روی قیمت‌ها تنها گفته دلالان است و صحت ندارد.

مجتبی شادلو در مورد وضعیت توزیع میوه برای ایام عید با توجه به سرمای زمستان اظهار داشت: هیچ مشکلی در زمینه توزیع میوه و مرکبات نه در ایام عید و نه در حال حاضر وجود ندارد و اینکه برخی اعلام می‌کنند سرمای شهر‌های شمالی در دو هفته گذشته بر روی قیمت‌ها تدثیر می‌گذارد صحت ندارد.

وی با تأکید بر اینکه موضوع اثر سرما بر روی قیمت‌ها از سوی دلالان مطرح می شود، گفت: نباید اجازه دهیم این صحبت‌ها تأثیری بر بازار بگذارد زیرا ذخیره میوه و مرکبات به حدی است که بیش از نیاز بازار بوده و باید به فکر صادرات باشیم. همچنین هیچ فردی نمی‌تواند فرصت عید را از دست داده و اقدام به احتکار مرکبات کند.

رئیس اتحادیه باغداران با اشاره به اینکه توزیع میوه ذخیره شده برای نوروز در صورت نیاز از 20 اسفند ماه شروع و تا 20 فروردین ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: حجم سیب و پرتقال ذخیره شده برای طرح عید 100 هزار تن است و ده‌ها برابر این میزان نیز ذخیره وجود دارد که به مرور در حال توزیع است بنابراین با توجه به این حجم ذخیره‌ای که در کشور وجود دارد قطعا باید به فکر صادرات باشیم تا مشکلی رخ ندهد.

برای ایام عید، قیمت سیب ممتاز 3850 تومان، سیب درجه یک دماوند 3000 تومان و پرتقال شمال نیز از 1500 تا 1750 تومان تعیین شده است.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    5 2
    باید به داد باغداران غرب مازندران رسید ،باغات اونا ازبین رفت ومحصولاتشون از ارزونی دارن میریزن تو رودخانه ،کدام مسئول ونماینده مجلس دلش برای این مردم میسوزه ،نماینده های مجلس خجالت بکشند سیب زمینی 2800تومان پرتغال مرغوب شمال 1000تومان ،وای وای وای ...اونوقت پراید آدمکش 20میلیون ،چرا چون خودرو اوراق مسکن ودلار وطلا دست دولت است باید گران باشد تا از مردم بی پناه ایران پول در بیارن و.....لعنت به ظالم و...الملک یبغی مع الکفرولا یبغی مع الظلم....
  • بی نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    5 1
    از الان گرون شده داداش. موز کیلویی 5 تومان کیوی 4900 سیب 4700 تازه اینا قیمت تعاونیه
  • بی نام A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    6 0
    باید این محتکاران را در ملا عام شلاق زد