خلیج فارس، رضایزدانی و خاطره‌بازی/ گزارشی از کنسرت یک خواننده راک در بخش پاپ جشنواره موسیقی فجر

پیش از این که نوازنده‌ها روی سن بیایند و کارشان را شروع کنند، تصاویر انیمیشن روی پرده نمایش سالن همایش‌های برج میلاد جان گرفته بودند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اول تصویر انیمیشن نوازنده‌ها روی پرده نقش می‌بست و بعد با سازشان روی صحنه می‌آمدند تا چهارمین کنسرت بخش پاپ جشنواره موسیقی فجر را آغاز کنند.

نوبت که به تصویر رضا یزدانی رسید، صدای هواداران فضای سالن را پر کرد. او روی سن آمد تا پس از رضا صادقی، بهنام صفوی و شهرام شکوهی چهارمین خواننده‌ای باشد که در بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر در سالن همایش های برج میلاد روی صحنه می‌رود.

این خواننده راک تبجر خاصی در استفاده از نوستالژی ها در ترانه‌هایش دارد. این نوستالژی می تواند شهر تهران و خاطراتش باشد یا گراند هتل و یک پیکان قراضه. این کنسرت هم که با نیم ساعت تاخیر آغاز شد، پر از ترانه‌هایی بود که خاطرات گذشته را برای خاطرهبازها زنده می‌کرد.

کنسرت که دیر شروع شده بود،  بدون زمان استراحت(آنتراکت) تا پایان ادامه یافت تا رضا یزدانی و مخاطبانش شب خوبی را در برج میلاد پشت سر بگذارند.

جای خالی ترانه های جدید

رضا یزدانی که به تازگی آلبوم «ساعتا خوابن» را روانه بازار موسیقی کرده، ترانه‌ای از این آلبوم را برای کنسرت جمعه شبش آماده نکرده بود. دلیلش را هم خودش در فاصله بین اجرای ترانه‌ها گفت: «ما ترانه‌های این آلبوم را تمرین نکرده بودیم، اما در کنسرتی که روز های 11 و 22 اسفند در تهران داریم حتما ترانه‌های این آلبوم را هم اجرا می‌کنیم.»

با این حال اما او یک هدیه ویژه هم برای مخاطبان این کنسرت داشت؛ ترانه «ساعت صفر» که آن را برای سریال «یادآوری» خوانده بود.

شوخی رضا یزدانی با مدیر برنامه‌هایش

اواسط برنامه بود که علی اوجبی مدیر برنامه‌های رضا یزدانی روی سن آمد تا درباره کانون هواداران این خواننده و نوازنده صحبت کند. او زمانی که می‌خواست از تعداد کارهای رضا یزدانی نام ببرد گفت که ما تا به حال 6 آلبوم روانه بازار کرده‌ایم که یزدانی اشتباه او را تصحیح کرد و گفت:«ما هفت آلبوم داریم.»

بعد هم لطیفه‌ای را تعریف کرد در مورد مردی که از او می‌پرسند چند تا بچه داری و او می گوید 5 تا، بعد از او می پرسند تو که 6 تا بچه داشتی و طرف هم جواب می‌دهد که یکی از این بچه‌ها این پشت مشت ها قایم شده بود، ندیدم.

خوشحالم که در جشنواره فجر هستم

این خواننده در بخش دیگری از اجرایش خوشحالی‌اش را از حضور در جشنواره موسیقی فجر به زبان آورد.

اجرای ترانه «خلیج فارس» آخرین قطعه ای بود که یزدانی در این کنسرت اجرا کرد.

او طبق روال معمول کنسرت‌هایش، پیش از اجرای این ترانه از مخاطبانش خواست تا بایستند و  او را در اجرای این آهنگ همراهی کنند.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    8 18
    آلبوم جدیدت خاطره خوب آلبوم خاطرات مبهم رو ازبین برد
    • بی نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
      16 1
      سبك اصلى رضا يزدانى آلبوم ساعتا خوابنِ نه خاطرات مبهم، رضا يزدانى با اين آلبوم به خودش برگشت...
  • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ و کیسه IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    1 23
    خلیج فارس!!!!!!؟؟
  • hosseinh A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    4 11
    تمام آلبومهای ایشون رو گوش کردم ولی دقیقا متجوه نشدم کدوم آهنگشون رو راک خوندن که بابت اون حداقل بهشون بگیم خواننده راک! سبک ایشون بیشتر به پاپ بسیار بسیار ملایم میخوره تا راک. اصلا راک مگه اینطوریه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • کوروش A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
      5 0
      از آلبوم ساعت 25، آهنگ‌های اتاق یخ‌زده، هفت‌شنبه‌های بیمار و مشق خواستن؛ از آلبوم ساعت فراموشی، کارتن خواب، حرفای شخصی، آدم یه جاهایی رو مجبوره، ساعت، چمدون و چرا یادم نمیاد! از آلبوم جدید هم که هذیون، یخبندونای قطبی چشمات، تهران‌گردی، کسی از ما جهان‌آرا نمیشه، قوی سیاه و دیوونه ؛ و البته اکثر آهنگای دیگه‌اش که ارنجمنتشون کاملاً تو فضای راکه، حداقل ورژن اسلو و آروم ترش ... فکر می‌کنم کافی باشه برای اینکه رضا رو یه خواننده‌ی راک بدونیم! تازه این رو هم در نظر داشته باشیم که مجوز گرفتن برای آهنگای راک کار بسیار سختیه! با این حال رضا تونسته آهنگایی مثل چمدون، قوی سیاه و دیوونه رو که کاملاً از راک گذشتن و به متال رسیدن، با مجوز ارشاد منتشر کنه ... واسه همینه که انقدر کارش قابل تحسینه
    • بی نام A1 ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
      4 0
      ببخشید اگه اسم آهنگ هارو درست نمیگم ولی به عنوان مثال آهنگ مش رمضون یا کارتن خواب یا جردن نمونه های خوب کار های راک ایشون هستن که حداقل از نظر محتوای اعتراضی راک محسوب میشند.
    • red-sea-23 US ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
      0 0
      یعنی برج ، مش رمضون ، دنیای وارونه ، ساعت 25 شب ، ترسوترین مسافر ، کارتن خواب،چمدون و تو همین آلبوم قوی سیاه و دیوونه رو شما ((پاپ بسیار ملایم ))شنیدین؟؟!!!!!!!!!!! یا گوشات مشکل داره یا اصلا راک رو نمیشناسی :|
  • آرش A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    15 0
    به نظرم آلبوم جدید انتظارو رو برآورده کرد... یه سری بعد خاطرات مبهم خیلی ناامید شدن.. این آلبوم حرف نداره
  • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    7 0
    شوخی رضا یزدانی این نبود که! این بود: یه روز از یکی میپرسن چند تا بچه داری؟ میگه پنج تا (دستش رو در حالیکه چهار انگشتش رو نشون میده بالا میاره) بعد بهش میگن اینکه چهار تاست! طرف هم دستش رو برمیگردونه و با اشاره به انگشت شست ش پشت چهار انگشتی که نشون داده بود میگه: این یکی این پشت قایم شده بود ندیدمش. :-)
  • سامان A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    8 2
    عـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــتتاشــــــــــــــــــــــــــــــــــــقــــــــــــــــــــــــــــتم اسطوره ايران بعد انقلاب به يه اسطوره ي قوي احتياج داشت كه خدارو شكر اين اتفاق الان و تو اوج جووني ما رخ داد ديوونه وار دوست دارم آلبوم آخرت معركه اس معركه هركي ازش انتقاد ميكنه شك نكن سبك تورو به خوبي نميشناسه فقط اي كاش بازه با كارن همايونفر هميكاري داشتي هرچند كاراي خودتم بي نظيرن
  • حسین A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    " نوار" هم فوق العاده س