ایسنا نوشت:

معاون پارلمانی و امور کنسولگری وزارت امور خارجه با بیان این‌که «رایزنی‌های لازم برای آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی از آغاز حادثه در حال پیگیری و انجام است» گفت: رایزنی‌های صورت گرفته در مورد موضوع اخیر همچون موارد مشابه قبلی تا قبل از حصول نتیجه رسانه‌ای نمی‌شود.

حسن قشقاوی در حاشیه نخستین کنفرانس بین‌المللی حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در جمع خبرنگاران در مورد آخرین پیگیری‌های صورت گرفته در رابطه با ربوده شدن تعدادی از مرزبانان ایرانی در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ورزارت امور خارجه، وزارت کشور و سایر ارگان‌های ذی‌ربط از آغاز‌ین لحظات وقوع این حادثه در حال پیگیری این موضوع هستند.

وی با ابراز امیدواری از رهایی گروگان‌های ایرانی افزود: نتایج رایزنی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته در مورد گروگان‌گیری اخیر همچون موارد مشابه قبلی تا زمان به نتیجه رسیدن رسانه‌ای نمی‌شود. ما امیدواریم که این حادثه همچون حوادث قبلی منجر به آزادی عزیزان‌مان شود.

وی هم‌چنین در واکنش به اظهارات اخیر غرب مبنی بر این‌که در مذاکرات آتی ایران و 1+5 به جز بحث پرونده هسته‌ای ایران بحث حقوق بشر نیز مورد بررسی و گفت‌وگو قرار می‌گیرد، اظهار کرد: همان‌طور که بارها آقای ظریف، خانم افخم و همه مسئولان کشور اعلام کرده‌اند بحث مذاکرات صرفا در مورد پرونده هسته‌ای ایران است.

معاون پارلمانی و امور کنسولگری وزارت امور خارجه با اشاره به مذاکرات آتی ایران و 1+5 با بیان این‌که «قطعا این دوره از مذاکرات،‌مذاکرات مهم و نفس‌گیری است» اظهار کرد: از آن‌جایی که عنوان مذاکرات آتی «مذاکرات جامع» است، هم طرف ایرانی و هم طرف مقابل بارها سختی کار را اعلام کرده‌اند. با این وجود من باردیگر متذکر می‌شوم که هرچقدر اجماع ما در داخل بیشتر باشد و در کشور ما شاهد همدلی و همبستگی ملی باشیم طرف ایرانی می‌تواند با موفقیت این مرحله را نیز پشت‌سر بگذارد.

وی در پایان با اشاره به تاثیر مذاکرات اخیر در خلق حماسه اقتصادی خاطرنشان کرد: هیچ‌ کسی در این تردیدی ندارد که پس از روی کار آمدن آقای روحانی تعامل کاملا مثبتی در عرصه دیپلماسی عمومی در فضای جهانی به وجود آمده است. همان‌طور که بارها اعلام شده کار تمام نشده است بلکه باید منتظر نتایج مذاکرات آتی باشیم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    7 0
    واقعا جای تاسف داره پس پهباد برای چی ساختید برای چی از پهباد ها برای مراقبت مرزی استفاده نمیکنید برای چی از یگان های کماندویی ورزیده در مراقبت مرز ها استفاده نمیکنید و از خون سرباز بدبخت مایه میگذارید برای چی پهباد های ایران مجهز به سامانه های دید در شب نیستند که اکثر تروریست ها در شب فعالیت می کنند چرا با پهباد های رزمی محل اختفای این اشرار در مرز پاکستان رو بمباران نمی کنید
    • حمید A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
      1 3
      مگه همینجوری میشه خاک یه کشورو بمباران کرد؟؟
    • بی نام A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
      0 0
      در جواب حميد اينكه اشتباهي كليد تاييد به فرمايش شما رو زدم
  • بیرانوند IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    133 2
    یعنی آقایانی که از تربون های نماز جمعه وعده خرد کردن دهان دشمنان نظام را می دهند نمی توانند در عمل دندان های یک گروهک تروریستی را خرد کنند؟ اگر ما در برابر این افراد ناتوانیم بدا به حال ایران و ملت ایران.امیدوارم فرزندان مملکت ما هرچه زودتر از دست این شیاطین نجات پیدا کنند.
    • بی نام IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
      10 0
      احسنت!!!! حرف شما کوبنده تر از "مشت محکم"یه عده بود! کاش قبل از اینکه بیشتر از این تاوان بدیم بیدار بشن
    • بی نام A1 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
      0 16
      اقا بفهم چیمیگی
    • بی نام IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
      10 0
      انشاالله كه هر چه زودتر به اغوش خانواده برگردند .
    • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
      5 0
      احسنت احسنت
  • فرهاد A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    7 0
    مسئولین محترم تا کی باید شاهد این وقایع باشیم.چرا به امنیت مرزهای شرقی به صورت اساسی رسیدگی نمیکنید.آیا شهادت سربازان درسروان در گذشته زنگ خطری برای شما نشد.خطر وهابیون تکفیری برای ایران واقعا یک مسئله مهم برای کل ایران است.
  • محمدرامهرمزی IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    7 0
    باید تروریست ها در داخل خاک پاکستان مورد حمله قرار دادمگر برادران سپاه مرده اند،باید مقر آنها که با پول عربستان اداره میشود را با خاک یکسان کرد.
  • meysamin IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    4 0
    حتى تو شطرنج هم هيچكس از زدن سرباز احساس افتخار نميكنه.
  • مرتضي A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    4 0
    چرا اين گرونگيري ها رخ مي دهد ان هم در كشور مان مشكل از كجا است ؟1 نبود اموزشهاي نظامي به روز و پيشرفته براي نظاميان 2 ببينيد هنوز اسلحه نظاميان كشورمان كلاش و ژه 3 سيصد سال پيش هست چرا از اسلحه پيشرفته خبري نيست 3- چرا سرباز وظيفه سپر ساير نظاميان شده است بي تجربگي اين افراد باعث شده تا به دام بيفتند مگر مرزهاي شرقي خيابانهاي تهران است كه اين عده رفتن تفريح كنند نمي شد به صورت پراكنده و با فاصله 200 متري از هم حركت كنند تا همه به يكباره به دام نيفتن مقصر اصلي نظاميان مافوق بي تجربه است كساني كه فقط سختگيري مي كنند ولي چيزي ياد افراد نمي دهند. بمب موشك و رادار و هواپيماي بدون سرنشين مي سازند ان وقت همين اش است و كاسه
  • بی نام NL ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    7 0
    اگر هم به امید خدا آزاد بشن نتیجه جوی هستش که ایرانیا تو فضای مجازی درست کردن و اینکه جیش العدل این فضا رو دیده و نمیخواد و نمیتونه جلوی کل ملت ایران بایسته پس شماها (مسئولین)به خودتون نگیرید خواهشاً
  • وحید A1 ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    7 0
    چرا مرزهای کشور را به امکانات بیشتری مجهز نمی کنید؟ چرا کنترل این منطقه را به دست ارتش نمی دهید؟ بچه های مردم رو به اسم خدمت سربازی می فرستید لب مرز و با حداقل امکانات و کمترین آموزش
  • بی نام IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    2 0
    مثل برادرهای خودم حتی عزیزتر دلم میخواد این سربازها زودتر برگردن! اما میخوام خیلی ها اینم یادشون باشه اینا اگه هدف اولیه شون کشتن بود خیلی راحت مثل اتفاق وحشتناک سراوان بمب میزاشتن سر راه گشت های مزری و یه دفعه 30 نفر رو شهید میکردن! اما ما چرا باز داریم از اون منطقه ضربه میخوریم؟..... اینبار با گروگانگیری که از مردن هم کمتر نیست... زشته برای ایران.... گروگانگیری خیلی زننده است از طرف هرکی میخواد باشه.... واقعا کسانی که ریگی رو تو هوا گرفتن این لعنتی ها رو نمی تونن پیدا کنن؟ دنبال خاوری میتونن برن کانادا... دنبال سربازهای که تو چنگ یه مشت وحشی اسیر شدن دوست ندارن برن؟ مذاکره واسه اینا معنی داره؟