19 هزار و سیصد نیروی داوطلب به برگزاری بازی های المپیک زمستانی سوچی کمک می کنند اما تعداد زیادی از آنها حتی جای راحتی برای خوابیدن ندارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روس ها هم مثل همه میزبانان بازی های المپیک سه سال قبل از همه کسانی که می خواستند " والنتیر" شوند، ثبت نام کردند. از دویست هزار نفری که درخواست داده بودند فقط 19 هزار و سیصد نفر پذیرفته شدند. اولویت با کسانی بود که هم زبان انگلیسی بلد باشند و هم روسی، هرچند خیلی از آنها زبان انگلیسی نمی دانند. از بین این افراد هشت درصد، 2300 نفر خارجی اند و بقیه روس. میانگین سنی شان 23 سال است، پنج در صد بالای 50 سال و 70 درصد کمتر از 25 سال سن دارند. 70 درصد هم زن هستند.
قرار بود همه نفرات در دو دهکده، یکی ساحلی و یکی دهکده کوهستانی اسکان داده شوند اما روس ها که در ساخت بعضی از هتل ها زمان کم آوردند، برای ساخت این دهکده ها هم همین مشکل را داشتند. دهکده کوهستان ساخته شد اما دهکده ساحلی نیمه کاره ماند. والنتیرهایی که قرار بود در دهکده ساحلی باشند، به بعضی از هتل ها و هتل آپارتمان های ادلر اسکان داده شدند و بعضی هم به دهکده کوهستانی رفتند. در دهکده کوهستانی در آپارتمان های یک خوابه چهار نفر و در آپارتمان های چهار نفره هشت تا نفر جا داده شده اند. آنها می گویند جای خواب هرچقدر هم که راحت نباشد، دارند، اما مشکل اصلی استفاده همزمان این افراد از سرویس های بهداشتی است.
دهکده کوهستانی هم با اینکه به موقع آماده شده، اما مشکلاتی دارد؛ قطعی آب و برق، خرابی لوله های آب و....
غذایی هم که به این والنتیرها داده می شود، خیلی راضی کننده نیست و به قول خودشان " بخور نمیر و شکم سیر کن" است. سیب زمینی و برنج که هرزگاهی هم تکه مرغی کنارش دارد، به همراه ماست و سبزیجات برای ناهار و شام و بسته های آماده جود وآب با رول های نان و پنیر برای صبحانه.
تنها رضایت والنتیرها از لباس های یک دستشان است. روس ها کاپشن و شلور، کفش و ... را به آنها داده اند و والنتیرها را می شود از روی لباس هایشان تشخیص داد.
رفتن به دهکده والنتیرها هم مثل بقیه جاها راحت نیست. نیروهای امنیتی به جز خود والنتیرها به کسی اجازه نمی دهد که وارد دهکده آنها شود. دهکده کوهستانی در منطقه کوهستانی و بین خانه های قدیمی رزا خاتور است. آنها از این منطقه به دهکده ورزشکاران و خبرنگاران می روند. والنتیرها فعال ترین های دهکده هستند و به اندازه خود المپین ها هیجان دارند.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    1 0
    یه حور خود آزاری بوده پس
  • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    1 0
    یک توضیحی بدهید ببینیم این والنتیر دیگه چیه. فرقش با داوطلب چیه؟