قورباغه به گنجشک: با من عروسی می‌کنی؟/ بررسی مشکل شادی در ایران

چاپ دوم کتاب مصور «با من عروسی می کنی؟» و همچنین کتاب «شادمانی» از مجموعه کتاب های فرهنگ و شهر، روانه بازار نشر شد.

کتاب «شادمانی» اثر سید محسن موسوی از مجموعه کتاب های فرهنگ و شهر، کوششی برای بازشناسی مفهوم شادمانی روانه بازار شد. در کتاب شادمانی رویکردهای نظری، دیدگاه های متفکران و پژوهشگران این حوزه مرور شده است. این کتاب دربردارنده دو فصل کلی با عناوین بازشناسی مفهومی و نظری شادمانی و یافته های یک مطالعه تجربی است.

نخستین فصل کتاب شامل پنج بخش تاریخچه کوتاهی از مطالعات شادمانی، بازکاوی ابعاد و فضای مفهومی شادمانی و ارتباط آن با مفاهیم مرتبط، به ویژه مفهوم کیفیت زندگی،شرح و نقد برخی پژوهش های پیشین این حوزه مطالعاتی، ادبیات نظری و فصل آخر یک نتیجه گیری و تحلیل نهایی از مباحث این فصل را ارایه می دهند.

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: «در جامعه ایران، هرچند هنوز نبود شادی یک مساله اجتماعی به شمار نیامده و همچنان آسیب های اجتماعی نظیر جرم، طلاق، فساد، خشونت، اعتیاد و غیره، در صدر مسایل اجتماعی در این حوزه بازشناخته می شود، ولی باید گفت این مسایل همگی وجه منفی همان چیزی است که توجه و تمرکز بر وجه مثبت آن(که احساس شادمانی، بخشی از آن را تشکیل می دهد)، می تواند تا حد قابل توجهی از میزان و آثار مخرب این آسیب ها بکاهد و علاوه بر آن، با ایجاد فضایی بانشاط و امید بخش در میان افراد جامعه، جایگزین های جدید و پویایی را برای توسعه و پیشرفت پیشنهاد کند.» همچنین در بخشی از کتاب درباره تاریخچه پژوهش شادمانی آمده است: به گفته وینهون از دهه 1960 به بعد علاقه روزافزونی درباره این که مردم نسبت به زندگی شان چه احساسی دارند به وجود آمد و این علاقه در قالب جریانی موسوم به مطالعات خوشبختی ذهنی، صورت خارجی و عینی به خود گرفت. متغیر هسته ای این سنت پژوهشی، میزان ارزیابی کلی از زندگی (به عنوان یک کلیت) بود که به حسب معمول به مفاهیم شادمانی و رضایت از زندگی مربوط است، و این مهم بیشتر به وسیله گزارش خود افراد اندازه گیری می شود...

چاپ نخست کتاب شادمانی تالیف سید محسن موسوی در 190 صفحه با شمارگان یکهزار نسخه و بهای 7000 تومان از سوی انتشارات تیسا روانه بازار کتاب شد.

بنابراین گزارش، چاپ دوم کتاب «با من عروسی می کنی؟» به نویسندگی و تصویرگری ایزا تراپانی و ترجمه کیانگ این لی منتشر و روانه بازار کتاب شد. این کتاب یک عنوان از مجموعه قصه های نو برای من و تو است که داستان قورباغه جوان و خوش قیافه ای را برای کودکان بیان می کند که می خواهد با یکی از حیوانات جنگل ازدواج کند، اما هربار به دلیلی موفق نمی شود.

در بخشی از این کتاب آمده قورباغه جوان و خوش قیافه سراغ خانم گنجشک زیبا رفت و گفت: خانم گنجشک زیبا، با من عروسی کنید! من قول می دهم شما را راضی و خوشبخت کنم. خیلی خوشحال می شوم اگر همین الان درخواست مرا قبول کنید...

مجموعه قصه های نو برای من و تو شامل داستان هایی از زبان حیوانات است که به قلم نویسندگان مختلف نوشته شده است.

خرس کوچولو و ماهی آرزوها، رازهای بابابزرگ قورباغه، کی از گرگ بد گنده می ترسه؟ و گربه ماجراجو از عناوین دیگر این مجموعه اند که کیانگ این لی آن ها را از زبان کره ای به فارسی ترجمه کرده است.

کتاب با من عروسی می کنی؟ در 32 صفحه و شمارگان 2هزار و 500 نسخه در قطع مدیران به قیمت 55هزار ریال توسط واحد کودک انتشارات زعفران منتشر شد.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معین IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    2 2
    مشکل شادی در ایران به خاطر گرونیه