ترکیب ژن های انسان و حیوان چه خطراتی به همراه دارد؟

برخی دانشمندان اقدام به ترکیب ژن‌های انسان‌ها و حیوانات با یکدیگر کرده‌اند. این موضوع هرچند پیشرفت علمی شگرفی است، اما مردم دنیا را به شدت نگران کرده است.

ایرنا نوشت:

دانشمندان برخی از کشورهای جهان اقدام به ترکیب ژن های انسان ها و حیوانات با یکدیکر نموده اند. این موضوع بسیاری از مردم دنیا را به شدت نگران کرده است

در10 ساله اخیر، پروسه های ژنیتیکی تا حدی پیشرفت کرده اند که همگان را انگشت به دهان گذاشته است.

امروزه دیگر حتی یک دانشجو در اتاق خانه اش هم می تواند حیات ایجاد کند. متاسفانه قانون فرصت نمی کند بازی دانشمندان را کنترل کند.

لازم به ذکر است که ایجاد اشکال مختلف حیات غیر قانونی نشده است ولی می تواند تهدیدی برای انسان ها تلقی شود.

یکی از مشکلات اصلی این است که نمی توان پیش بینی کرد که پس از تولید مثل این موجودات جدید، چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد.

در عین حال، دانشمندان سراسر دنیا برای نشان دادن اکتشافات جدید خود به جهان که تا مدتی پیش تنها در دنیای خیالی امکان پذیر بود، ثانیه شماری می کنند.

به عنوان مثال: دانشمندان موفق شدند موش هایی با کروموزوم مصنوعی مغز انسان خلق کنند. اهمیت و شهرت این مسئله بدان خاطر است که این موضوع می تواند قدمی برای یافتن درمان برای بسیاری از بیماری ها باشد.

نشریه اینترنتی سلامت زندگی ˈLifenews.com ˈ در این زمینه نوشت: دانشمندان دانشگاه ویسکانسین آمریکا به موفقیت هایی چشمگیری در رابطه با پیوند سلول های رویان جنین انسان در مغز موش ها دست یافته اند.

این سلول ها به تدریج رشد کرده و بهره هوشی موش ها افزایش داده اند. این موش ها می توانند از ˈهزارتوˈ یا همان لابیرینت عبور کرده و علامت های شنیداری را سریعتر به خاطر بسپارند.

در اینجا یک سوال پیش می آید: پیوند سلول های انسانی به حیوانات بیشتر موثر و سودمند است یا خطرناک؟

*** رشد اعضای انسان در بدن حیوانات

در حال حاضر دیگر همگان آگاه هستند که رشد اعضای انسان در بدن حیوانات دیگر از محالات نیست و یک واقعیت ثابت شده است.

اکنون دانشمندان ژاپنی در حال پرورش و رشد اندام های انسان در بدن خوک ها هستند که این پروسه به یک سال زمان نیازمند است.

به نوشته ی وب سایت ˈInfowars.com ˈ، مهمترین هدفی که این آزمایشات آن را دنبال می کنند، تامین اعضای بدن مورد نیاز در علم پزشکی است .

ولی دولت ژاپن اهداف دیگری را نیز بر پیش روی خود قرار داده است. بدین ترتیب اکنون پروسه های مربوط به مطالعه بر روی جنین-رویان در حال پژوهش و بررسی است .

به گزارش پایگاه خبری ˈThetruthwins.com ˈ اگر اعضای انسان در بدن خوک رشد کنند دیگر نه این خوک 100 درصد خوک است و نه این عضو پرورش یافته 100 درصد عضو بدن انسان است. پذیرندگان چنین عضوهایی باید برای پیوند عضو هایی که در بدن دیگر موجودات پرورش یافته اند، رضایت دهند.

ایجاد موجودات ترکیبی از انسان و حیوانات می تواند تهدیدی برای بشر محسوب شود. مهمترین موضوع این است که به هیچ وجه نمی توان عواقب ناشی از چنین پیوند هایی را از قبل پیش بینی نمود.

گذشته از این، معضل دیگر که اکنون بر اهمیت این موضوع می افزاید این است که در اکثر کشورها، قانونی برای محدودیت خلق این موجودات وجود ندارد. این مسئله باعث می شود که هیچ کنترلی بر روی این پروسه صورت نگیرد. همچنین تا به امروز در رابطه با این که اگر این موجودات آسیبی به محیط اطراف و انسانها برسانند چه کسی پاسخگو خواهد بود، هیچ قانون و مجازاتی وضع نشده است.

به اعتقاد بسیاری، استفاده از حیوانات برای پرورش اعضای بدن انسان ، یکی از عواملی خواهد بود که آنچه را که طبیعت خلق کرده است را از بین ببرند.

روزنامه ی اینترنتی ˈDaily Mail ˈ در سال 2011 میلادی می نویسد:

ˈ دانشمندان بریتانیایی اقدام به خلق بیش از 150 نوع موجود مشترک میان انسان و حیوان نموده اند ولی انگار این مسئله به کسی مربوط نمی شود و کسی خودش را برای پیگیری این موضوع خسته نمی کند.ˈ

***بزهایی که شیر انسان تولید می کنند

مثال های دیگری نیز در این رابطه وجود دارد که نشریه ˈSlate ˈ در این باره می نویسد:

ˈبزهایی که شیر انسان تولید می کنند. دانشمندان موفق به ایجاد سیستم ایمنی بدن انسان برای حیوانات شده اند.ˈ

این اخبار تنها، موضوعاتی هستند که ما از آنها خبر داریم. ممکن است که هم اکنون فعالیت هایی در حال رخ دادن باشد که ما حتی فکرش را هم نمی کنیم. ترکیب انسان و حیوان امکان پذیر است. ولی باید این نکته را نیز در نظر داشت که آیا ادامه ی این موضوع ارزش ریسک را دارد یا خیر؟

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    هیچ خطری برای محیط اطراف نداره. چون هیچ موجودی خطرناک تر از انسان به وجود نمی آد!
    • بی نام A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      آفرین آفرین آفرین
    • yashar A1 ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
      78 13
      من به این فکر میکنم چرا بجای اینکه از ژن انسان به این موجودات بدیم چرا خودمون ازشون نگیریم؟به عنوان مثال ما انسان ها 60000 ژن داریم که هر ژن یک کد دستوری که حاوی آ،ت،ث،ج مختلف و قاطی و پاتی داره،هر کدوم یک دستور میدن،ما از نظر فزیکی نسبت به درندگان خیلی عقب مونده و ابتدایی هستیم ،ما میتونیم ژنی از اونها رو که حاوی کدی برای فیزیک بدنمون رو به خودمون منتقل کنیم که از لحاظ فیزیکی ارتقا پیدا کنیم،مثلا مارمولک خیلی عالی میتونی اندامی از بدنش که از بین رفته رو بازسازی کنه حالا فکرشو بکنید یک انسان معلول که قسمتی از بدنشون از دست داده رو به این شیوه بدست بیاره؟؟؟خیلی عالی میشه
    • شیوا DE ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
      22 16
      سلام به نظر من اگه بشه به حیوانات عقل و هوشی مانند انسان داد خیلی بد میشه آخه ما میدونیم قدرتشون از مابیش تره حالا اگه عقل داشته باشن ممکنه بگن آدم به درد نمیخوره و با هم دست به یکی بکنن انسان هارو نابود کنن
  • شهروند IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    پیش از این چنین ترکیب انسان حیوان از آغاز تاریخ بوده مثل نرون چنگیز هیتلر تیمور ودر این عصر افراد ی چون میلو سویچ در صربستان صدام در عراق ملا عمرو بن لادن و ...
  • بی نام NL ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    88 26
    تنها و تنها تفاوتی که باعث برتری انسان نسبت به جانواران شده، هوش است. اگر موجودات دیگر باهوش شوند، می توانند همپای انسان خیلی کارها را بکنند که این کار با تغییرات ژنتیکی امکان پذیر است!
    • اسماعیل A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
      28 12
      خب چرا بیایم ژن خودمونو با حیوانات تذکیب کنیم که باهوش بشن ؟ ژن حیواناتو باهم ارکیب کنیم خو
  • بی نام A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    58 12
    ژن حیوانات در مقایسه با ژن انسانی فابلیتهای بسیار کمتری دارد. به فرض که این دو ژن با هم ترکیب بشوند به حیوانات متکامل تری دست می یابیم اما اینها هیچوقت به پای انسان نمیرسند. در حقیقت به یه موجودی که حد وسط ایندو هست میرسیم. فرض کنیم که به موشهای متکاملتری دست پیدا کنیم. خطرش اینه که دیگه شهرداری با یه تله موش ساده نمی تونه جمعیت موشهای تهران رو کم کنه. من فقط نگران بودجه اینکار هستم. احتمالا شهرداری باید بیشتر تراکم فروشی کنه تا بتونه بودجه لازم برای تله موشهای هوشمند روانه خیابونهای تهران کنه.
    • بی نام IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      32 15
      فکر کن مغز انسان بدن موش !
    • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
      67 19
      به نظرم قالیباف باید استعفا بده
  • علم A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    11 22
    دغدغه اموزش و یاد دادن فن آدمیت هنوز در قرن 21 در آغاز کار است . چگونه خواهد بود تلفیق ادم وحیوان انهم با هوش قوی ! ثبات عالم بر شرافت انسان استوار است . وای بروزی که حیسان زکی ! بر قدرت مسلط شود ودکمه تخریب بدست بگیرد ! بهر حال نهادهای بین المللی ناظر ومراقب باشند .واگر نه تاریخ بشر بسته خواهد شد !!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    32 12
    حقیقتا خطرناکه. اولش فیلماش رو ساختن،حالا دارن ایده هاشون رو در عالم واقع عملی می کنن. مگه چیزایی که ژول ورن تو کتاباش طرح کرد، الان عملی نشدن؟
  • بی نام IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    42 3
    ازیه ور اینا ازیه ورم رباتها چه شود!!!!!
  • بهروز IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    31 11
    خبر آنلاین خودمونیم شما همه جوره سعی میکنید الکی جلوی نوشته های که مربوط به پروژه های علم ژنتیک هست سنگ اندازی کنید . خودتون هم خوب میدونید به جای نخواهید رسید قرن 21 قرن ژنتیک هست پس بی خودی با این جور نوشته ها خودتون رو خسته نکنید .
  • فرزین IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    23 8
    بنظرتون اگه فیل رو با گراز پیوند بزنن همه جارو نابود نمیکنه؟این یمثال سادست
    • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
      26 2
      مگه نزدن؟ من كسايي ميشناسم كه به مراتب خطرشون از اين نوع پيوند بدتره
  • كارون RO ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    10 6
    داستان فرانكنشتاين رو بخونيد
  • محمد علی US ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    19 3
    هیچ موجودی به خطرناکی انسان نیست ، اما اگر چنین اتفاقی در واقعیت بیافتد دنیای کنونی تبدیل می شود به دنیای فیلمها و کارتونها و داستانها که در حفیقت دنیایی است که انسانها آرزویش را دارند ؛ انسان ابتدا در فیلمها رویا پردازی می کند و پس تنقاط قوت و ضعفی که در فیلمها آورده می شود ، در واقعیت آن را می سارد ، مثل ماشین جیمز باند ، و بتمن ، ماشینی که هم در آب و هم در خشکی و هم در آسمان پرواز می کند ، اگر با علم ژنتیک بشود به انسانها بال داد ، چشمانی مانند عقاب داد ، اعضا قطع شده توانایی دوباره تولید شدن را داشته باشند ، زخمها با سرعت بسیار بالاتری خوب شو ند ، و ... ، از این قدرتها هم می شود استفاده خوب و بد کرد چون ذات انسانی در آن است ،
  • محمد علی US ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    11 2
    و اگر دنیایی مانند هری پاتر ، ارباب حلقه ، آلیس در سرزمین عجایب ، دنیایی که در آن پری دریایی ، اسب بالدار ، حتی اژدها و سانتوره نیمی انسان نیمی اسب ، چه احساسی خواهید داشت ؟
    • امیر A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
      4 4
      این که میگی به دنبای هری و داستان کتابهای تالکین بریم باید اول گفت اینها ربطی به ژنتیک و سلول های بنیادی نداره اینها رو باید در فیزیک و جهان های موازی پیدا کرد چطور جن وجود داره ولی ما نمبینیم خدا تو قرآن میگه شما فک کردید تنها مخلوق منید در جهان های دیگر هزاران موجود مانند ما هستن و ممکنه این داستان هاهم که به مغز ما میاد و آن را در واقعیت به نمایش میذاریم واقعا وجود داشته باشه کی میدونه انسان مخلوقی بود که خدا آفریدش به خودش گفت احسنت الخالقین گفت آفرین به به خودم عجب چیزی آفریدم اگه بخوام چندچیز اصلیشو بگم شماهم گیج میشید خدا از روح خود در انسان دمید و همینطور در جن انسان تصمیم گیرندس میتونه کنترل کنه همینطور جن حالا به من بگید چرا خدا انسانو بهترین مخلوقش میداند
  • انسان ستیز IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    9 4
    حیوانی خطرناکتر از انسان ندیدمبجای اینکارا ژن درندگی آدمهارو ازبین ببرید.
  • بی نام A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    5 9
    به نظر من خیلی بده چون مهربانی دلسوزی همه ازبین میدن و این تنها انسان هست که مهربون دلشوره وحیوان دیگه ای اونطورنیست میگم بیاین دست رودست بزاریم تانزاریم همچنین موجودات خطرناکی میان انسان ها باشه
  • دوست دار ژنتیک A1 ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
    22 2
    سلام دوستان .پیشرفت علم ژنتیک روز به روز بیشتر میشه و نمیشه اون رو انکار کرد .ما الان میتونیم از یک سلول انسانی یه انسان همانند اون انسان تولید کنیم .پیشرفت علم رو نباید با مسائل دینی قاطی کنیم .خداوند به انسان عقل و هوش داده که از آن به درستی استفاده کنه .پس میتوان با علم خیلی کارها کرد .چه بخواهیم چه نخواهیم کشور های دیگه به ژنتیک پیوندی دست پیدا میکنند .و این مسئله ای غیر قابل انکار نیست .ولی برای اثرات مخربش باید فکری کرد .هر رازی در این دنیا بهایی دارد .و وقتی که این راز فاش شد باید به فکر راهی برای حل کردنش باشیم .ولی اینرو هم باید بدونیم این علمه که دنیارو گسترش داد جون بیشتر آدمارو از بیماری نجات داد .با یه چاقو هم میتوان سر برید هم میتوان آشپزی کرد .
  • ویکتوریا DE ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
    10 1
    به نظر من ژنتیک پیوندی علم بسیار خوبیه به عنوان مثال مارمولک آگه یکی از اعضای بدنش قطع بشه. توانایی بازسازی اونو داره و من مطمئن هستم خدا اینو به عنوان الگو برای ما قرار داده تا برای انسان عملی کنیم اما در جهت درست. من خودم که الان یک محقوق هستم یکی از اهدافم به ثمر رساندن این کار هست از خدا هم یاری و توفیق میخواهم.
  • amin A1 ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
    6 3
    فکروشو بکنین:مرد عنکبوتیمرد موشی و...
  • استاد محمد اسمعی پور متخصص علوم متافیزیک IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
    13 8
    خب من همه حرفا و سوالاتونو خوندم..حالا می خوام راجب این ازتون بپرسم با اجازه..اگه ژنتیک گرگ رو با ژنتیک انسان پیوند بزنن امکانش هست یه جاندار گرگ نماگرگینه بدست بیاد؟..خب من از این همه تحقیقی که کردم فهمیدم امکانش هست شایدم واقعا ملیون ها هم گرگ نما وجود داشته باشه..پس من میگم همچین موجود افسانه ای وجود دارهشما چی میگین؟؟؟
    • آریا IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
      7 6
      حالا کی به تو مدرک استادی داده؟ آقای اسمعیلی ... مملکت ما پر شده از مثل تو که توهم استادی دارند
  • بی نام DE ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
    5 6
    به نظر من اگه بشه همه ژن های دارای صفات عالی حیوانات رو به انسان منتقل کنن انسان یک چیز واقعا شگفت انگیز می شه مثل عقاب ببینه پرواز کنه بشنوه درسته نظم بهم می خوره ممکنه ادم ها به جون هم بیفتن ولی باز بعضی از این صفات عااالیه عااااالی
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    1 3
    مثال میسی از نسل انسان با ببر است
  • sam CA ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    3 11
    بستگی دارد ژن خوب باشد یا نه.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    13 11
    به نظر من که این کار جالبیه من خودم هم تو فکر ترکیب ژن انسان و عقرب هستم و حدود ۸ ماه دیگه این پروژه را شروع میکنم لطفا نظرات خودتون را در مورد کاری که میخوام بکنم بفرستید
    • شیوا DE ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
      1 5
      به نظرم ایده ی جالبیه
  • دکتر محمدی DE ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    8 5
    ماشالله چقدر دکتر داریم اینجا همه تحصیل کرده رشته ژنتیک
  • محمد A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    11 5
    نه نباید ژن ها رو ترکیب کنن در دسر ایجاد میشن خطر ناکن