فارس نوشت:

یکی از مقامات ارشد آمریکایی به «سی‌ان‌ان» اعلام کرد دولت آمریکا مباحثات در سطح عالی را با هدف اجرای عملیات قتل یکی از شهروندان آمریکایی که به گفته واشنگتن مظنون به ارتباط با القاعده است، آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، یکی از مقامات ارشد آمریکا به «سی ان ان» اعلام کرد که دولت «باراک اوباما» هم‌اکنون مذاکرات در سطح عالی درباره راه‌اندازی عملیات برای کشتن یک شهروند آمریکایی که با القاعده همکاری داشته و مظنون به توطئه برای اجرای حملاتی علیه دولت آمریکا، است را آغاز کرده است.

این مقام آمریکایی که از افشای اطلاعات بیشتر درباره هدف یا کشوری که در آن به سر می‌برد، خودداری کرد، اطلاعاتی که بار اول در آسوشیتدپرس منتشر شد را تأیید کرد.

این مباحثات درباره انجام عملیات علیه این فرد مظنون، با فرماندهان نظامی آمریکا و همچنین سازمان‌های امنیت ملی آمریکا مورد بررسی قرار گرفته است و موضوع بحث بر خطرات موجود و اهمیت هدف متمرکز بوده است.

بر اساس این گزارش، قبل از آنکه طرح انجام عملیات نظامی علیه یک شهروند آمریکایی به تصویب درآید، حتماً می‌بایست خطر فوری و قریب‌الوقوعی وجود داشته باشد و هیچ چشم‌انداز منطقی برای گرفتن هدف وجود نداشته باشد و در نهایت رئیس‌جمهور نیز می‌بایست اجازه اجرای این تصمیم را بدهد.

رویترز ادامه داد، آمریکا پیشتر نیز یک آمریکایی را هدف گرفته بود که وی در اصل یک آمریکایی یمنی‌الاصل بود و آمریکا او را به وابستگی به گروه القاعده متهم کرده بود و در سال 2011 در یک حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا کشته شد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =