ایسنا نوشت:

شورای رقابت در جلسه روز چهارشنبه 16 بهمن ماه خود در صورتجلسه‌ای رسما به تعرفه واردات خودروهای 1500 تا 3000 سی‌سی را به کشور نهایی کرد.

در صورتجلسه این نشست آمده است، شورای رقابت در جهت تنظیم و بهبود بازار رقابت مربوط به صنعت خودروی کشور، به نحوی که موجب افزایش کیفیت و تعدیل قیمت‌ها شود تصویب کرد که تعدیل نرخ تعرفه خودروهای وارداتی را به شرح زیر به هیات وزیران پیشنهاد دهد:

- خودروهای وارداتی تا 1500 سی‌سی، 30 درصد

- خودروهای وارداتی از 1500 تا 2000 سی سی، 35 درصد

- خودروهای وارداتی از 2000 تا 2500 سی‌سی، 40 درصد

- خودروهای وارداتی از 2500 تا 3000 سی‌سی، 70 درصد

- خودروهای وارداتی بیش از 3000 سی‌سی، 100 درصد

همچنین شورای رقابت برای گسترش رقابت در بازارهای داخلی حذف موانع غیر تعرفه‌ای و همچنین در انحصار نبودن واردات خودرو را نیز مقرر کرده است. همچنین در این مصوبه اعلام شده تعرفه واردات قطعات خودرو تغییری نخواهد کرد و تعرفه‌ها به صورت پلکانی کاهش خواهد یافت.

در صورت وضع عوارضی علاوه بر تعرفه گمرکی، این عوارض از نرخ‌های تعرفه‌ای فوق کسر خواهد شد.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    3 0
    کاش ذکر می کردید قبلا چند درصد بوده ؟
  • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    20 1
    بنابراین مردم خودروهای با کیفیت جنرال موتورز آمریکا رو حجم موتور بیشتری دارند را باید با قیمت بیشتری بخرند و بازهم قطعه سازان وابسته به فرانسه براحتی میتونند به استعمارشون از ملت ادامه بدهند.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    171 6
    حالا پراید کیلو چند میشه؟
    • بی نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      20 2
      كيلويي 20 هزار تومن
    • بی نام A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      25 1
      پراید را مثقالی باید فروخت مانند طلا!!!
    • بی نام US ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      22 1
      کیلویی نیست، اونو فله ای میفروشن!
    • آریــــــا A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      52 1
      واقعا خجالت داره!!!!! یعنی اینقدر ویران خودرو و سایپا براتون مهمه؟؟؟؟؟؟؟ مردم بدبخت به خاطر یک ماشین معمولی 30هزار دلاری چیزی حدود 120 میلیون بدن؟؟ جدا از هزینه پلاک کردن و حمل و نقل!!! آدم تو افغانستان زندگی کنه والا خیلی بهتره!!
    • بی نام US ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      33 0
      تعرفه های واردات انقدر نجومی هست که پراید 25 میلیون هم بشه باز ملت میخرن. اگر تعرفه صفر میشد ممکن بود خودروهایی ژاپنی با قیمت 15 هزار دلار با قیمت 50 میلیون به بازار برسه و آنوقت قیمت پژو های قراضه تولید داخل افت میکرد به کانال زیر 30 میلیون و پراید ارزش خرید خودش را از دست میداد ولی با این تعرفه ها که هر سال فقط 5 درصد پایین میاد، حداقل تا 10 سال دیگه ما باید شاهد تولید قراضه هایی مثل پراید و پژو 405 باشیم. متاسفانه دست های در کار هست تا تضمین کند پراید و پیکان وانت و پژو 405 و پژو 206 که همگی خودرهای قراضه هستند همچنان به تولید خود ادامه بدهند.
    • بی نام US ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      27 1
      اصلن کدوم قراضه ساز داخلی خودرو 3000 سی سی تولید میکنه که شما تعرفه 100 درصد جدول کردی؟ تو شهرستان وانت و شاسی بلند قوی برای جاده خاکی لازم هست. واسه چی شما اینجوری تعرفه تعیین کردی؟ آیا قراضه سازی ما بلد هست وانت یا شاسی بلند به روز و قدرتمندی بسازه؟
  • ll A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    10 3
    ای رهمت وصد رهمت به رئیس شورای رقابت خیلی دوستتدارم حرف دل یک ملتو بعداز سالها انحصار خودرو به کرسی نشوندی خیلی خوشحالم دارم پر درمیارم امیدوارم تصویب بشه خدایا الفرج
  • بی نام US ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    39 1
    یعنی میشه یه روز ما تو ایران شرکت خودرو ساز نداشته باشیم کلا، راحت زندگی کنیم؟ ماشین روز بخریم سوار شیم، ماشینمون هوا رو آلوده نکنه، جیبمون رو خالی نکنه، جونمون رو نگیره؟
  • بابك A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    8 1
    واي ممنونم شوراي رفاقت.. من ميخواستم يه اسپرتج 2400 سي سي وارد كنم حساب كردم الان وارد كنم 2 ميليون ارزون تر از سال بعد ميشه ..تازه تحريم ها را ورداشتن...ارزش افزوده هم اضافه ميشه
  • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    25 1
    یک طوری محاسبه کردن که حداقل ماشین وارداتی حدود 70 تا 90 میلیون دربیاد که خودروسازان داخلی نگران نباشن ! به این میگن حمایت مطلق از تولید کنندگان داخلی و جفا به مردم عادی
  • حسین IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    6 0
    قبلا کیلویی بود.الان سبدیه!
  • بی نام A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    6 0
    قرار بود تعرفه ی خودروهای هیبرید و برقی رو بردارن ازون خبری نیس؟! یکی از راهکارهای برطرف کردن آلودگی هوا خودروهای با کیفیته
  • مهربان توسی A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    7 1
    عادلانش اینه تعرفه ها از 10 درصد باشه تا 50 درصد
  • رجایی A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    4 1
    احتمالا یک یا دو پاپاسی میشه. سایپا باید سماقهاشو واسه مکیدن آماده کنه.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    19 1
    نکنید این کارا رو، عمو سایپا ناراحت می‌شه.
  • محمد A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    12 1
    حالا ارزون ميشه؟!!
  • وحید21 IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    1 0
    300000ریال
  • بی نام US ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    7 0
    خه این چه رقابتی هست خودروی 1500 تا 2500 سی سی که عمده خودروهای وارداتی هستند باید 35 درصد گمرکی داشته باشه و 10 تا 20 درصد هم مالیات و هزینه های متفرقه؟
  • بی نام US ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    10 0
    هر چقدر مردم شکایت کنند و هر چقدر که کارشناس ها بگویند که درد بی درمان قراضه سازی در داخل کشور رقابتی کردن بازار هست باز شورایی ماند این شورا که وظیفه اش در عنوان و نامش موجود هست، فقط 5 درصد تعرفه خودرو را پایین میاره. در ضمن محض اطلاع شما که خودروهای 2500 سی سی ژاپنی با قیمت کمتر از 20 هزار دلار موجود هست که نصف پژو و پیکان داخلی مصرف سوخت دارند و به خاطر تعرفه 40 درصد و عوارض و مالیات ها، با قیمت بالای 80 میلیون به دست مصرف کننده میرسند.
  • بی نام US ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    25 0
    تا زمانی که تعرفه 40 درصد هست و عوارض و مالیات معادل 10 تا 15 درصد از خودروی وارداتی کسب میشود، انحصار پا برجا خواهند ماند. کاهش تعرفه باید عمده و قابل توجه باشد، به طوری که تعرفه واردات به زیر 10 درصد یا صفر برسد. از طرفی مالیات و عوارض جانبی قابل توجهی نیز اخذ میگردد که برای دور شدن از انحصار باید حذف گردد. برای حفظ منافع 75 میلیون ایرانی تعرفه باید صفر شود. خودروساز وطنی تعهدی به حفظ منافع مردم ندارد و قراضه های پراید و پژو را به چندین برابر قیمت میفروشد. ضمن اینکه تعرفه قطعات منفصله نیز به صفر کاهش یابد تا خودرساز خارجی تشویق به احداث خطوط مونتاژ و ایجاد اشتغال شوند.