۰ نفر
۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۳

تسنیم نوشت:

منابع خبری اعلام کردند که دادگاه عالی اداری مصر امروز به پرونده لغو تابعیت مصری رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان و فرزندش رسیدگی می‌کند.

به گزارش پانوراما الشرق الاوسط، اداره یکم دادگاه عالی اداری مصر، امروز برای اولین بار به دادخواست لغو تابعیت مصری «یوسف قرضاوی» و پسرش «اسامه قرضاوی» رسیدگی می‌کند.

پیش‌تر «سمیر صبری» از وکلای مصری با ارائه دادخواستی به دادگاه اداری مصر، خواستار لغو تابعیت مصری قرضاوی و فرزندش شده بود.

در این داداخواست آمده است که قرضاوی از طریق قرار دادن مردم بی‌گناه و ساده مصر، در برابر نیروهای پلیس و ارتش و کل جامعه، در حال ایجاد تفرقه و جنگ داخلی در این کشور است و باید تابعیت مصری وی و فرزندش لغو شود.

این در حالی است که وزارت خارجه مصر هفته گذشته کاردار قطر در قاهره را احضار و از وی درخواست کرده  که قطر افراد تحت تعقیب دستگاه قضایی مصر از جمله شیخ «یوسف‌قرضاوی» را تحویل مسئولان این کشور بدهد.

«بدر عبد العاطی» سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که پایبندی قطر به اجرای درخواست مصر برای تحویل افراد تحت تعقیب دستگاه قضایی مصر، ضروری است.

قرضاوی از زمان برکناری «محمد مرسی» رئیس جمهور سابق مصر، تاکنون بارها دولت موقت این کشور را مورد حمله و انتقاد قرار داده و حوادث تابستان گذشته که به برکناری مرسی منجر شد را کودتای نظامی در این کشور خوانده است.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان همچنین مردم مصر را به تظاهرات‌ و مقابله با ارتش و پلیس تا پایان یافتن کودتا ترغیب کرده است. به گفته وی ارتش رژیم صهیونیستی، بهتر از  ارتش مصر  است؛ چرا که علیه مردم خود دست نمی‌برد.

از سوی دیگر قرضاوی مردم مصر و همه همچنین مسلمانان جهان را به جهاد در مصر علیه نهاد نظامی در این کشور دعوت کرده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =