منوچهر محمدی: پرداختن به خانواده شهدا دغدغه من است / نشست فیلم «میهمان داریم»

فیلم «میهمان داریم» به کارگردانی محمدمهدی عسگر‌پور پنجشنبه در اولین سئانس نمایش فیلم‌ها در برج میلاد روی پرده رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پرویز پرستویی، آهو خردمند، بهروز شعیبی، سهیلا گلستانی، معصومه قاسمی‌پور، مهدی صادقی و محمد صادقی بازیگران «میهمان داریم» هستند که در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

داستان درباره زوجی سالخورده (با بازی پرستویی و خردمند) با پسری جانباز (شعیبی) است. روزی زنگ در خانه به صدا درمی‌آید و خبر می‌رسد که قرار یک مهمان برای آن‌ها بیاید و...

پس از نمایش «میهمان داریم» نشست پرسش و پاسخ آن با حضور عوامل فیلم در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

محمدمهدی عسگر‌پور با اشاره به ایده اولیه قصه گفت: «این فیلم از یک طرح چند صفحه‌ای شروع شد. پیشنهاد طرح اولیه از طرف آقای محمدی مطرح شد. فیلم ما ماه‌ها پیش از جشنواره فیلم فجر فیلمبرداری‌اش تمام شد، اما تجربه نشان داده اگر فیلمی 9 ماه قبل از جشنواره تمام شود با فیلمی که یک ماه قبل از جشنواره فیلمبرداری‌اش تمام شود، در هر دو صورت به روز اول نمی‌رسند.»

منوچهر محمدی تهیه‌کننده این فیلم نیز با اشاره به غیبت پرویز پرستویی و سهیلا گلستانی در نشست پرسش و پاسخ گفت: «این دو بازیگر سر فیلمبرداری و در شمال کشور هستند. وضعیت راه‌های شمال در این روز‌ها مشخص است. بنابراین نتوانستند به این جلسه برسند.»

او ادامه داد: «اگر بخواهم حس خودم را بابت فیلم‌های اخیری که تهیه‌کنندگی کردم بگویم، باید اشاره کنم دو فیلم «بوسیدن روی ماه» و «میهمان داریم» در مورد خانواده شهدا هستند و واکنش ناخودآگاه من نسبت به این نوع قصه‌ها است که در ذهنم شکل می‌گیرد. پرداختن به خانواده شهدا که در راه انقلاب فرزندانش را از دست داده‌اند، دغدغه ذهن من است. شایسته یک مسلمان نیست که در مورد خانواده شهدا بی‌مهابا حرف بزند و در مورد آن‌ها هر طور که می‌خواهد حرف بزند.»

تهیه‌کننده «میهمان داریم» در پاسخ به این پرسش که این فیلم شباهت زیادی به فیلم «عشق» به کارگردانی میشائل هانکه دارد، گفت: «من خیلی فیلم خارجی نمی‌بینم. به هر حال در فیلم «عشق» پیرمردی همسرش را به دلیل بیماری می‌کشد. عشق در آن فرهنگ این‌طور معنا پیدا می‌کند، اما در فیلم «میهمان داریم» برای من تجربه پیوند زدن‌ آن عالم به این عالم جذاب بود.»

آهو خردمند بازیگر فیلم در ادامه گفت گفت: «بازی در این فیلم سخت بود چرا که فیلمنامه را کامل خوانده بودم. باید با فرزندانی که در میان ما نیستند بازی و فکر می‌کردم کنار ما هستند. کاری که کردم این بود که تمام مدت فکر کردم بچه‌ها بین ما زندگی می‌کنند و در کنار ما هستند.»

عسگر‌پور در پاسخ به این پرسش خبرنگار خبرآنلاین که چرا ریتم فیلم کند است، گفت: «ما زندگی یک پیرمرد و پیرزن را به تصویر کشیدیم. زندگی لختی است و باید این لختی را متوجه شویم. در مدت نوشتن کار و ساخت تمام مدت حواسم به ریتم قصه بود که با این لختی در داستان چطور مواجه شوم.»

او ادامه داد: «نمی‌گویم ریتم فیلم هیچ کاستی ندارد. من هم در حال تجربه کردن هستم اما حواسم به محاسبه ریتم فیلم بود.»

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    2 1
    اصولا یکی به من بگه تهیه کننده یعنی چی؟؟ پول این فیلمارو که حوزه هنری میگه پس این آقا چکارست؟؟