حمایت تمام قد ابراهیم حاتمی‌کیا از فیلم «شیار 143» برخی از اعضای هیات انتخاب و مدیران جشنواره سی و دوم فیلم فجر را دلخور کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم «شیار 143» ابتدا از سوی هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر برای شرکت در این رویداد انتخاب نشد. اما پس از فضا سازی رسانه‌ای پیرامون این فیلم و دفاع اهالی هنر و منتقدان از آخرین ساخته نرگس آبیار، هیات انتخاب فیلم یاد شده را پذیرفت و آن را در بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) قرار داد.

نمایش این فیلم در کاخ جشنواره (برج میلاد) اما ماجرای دیگری را برای این فیلم رقم زد. هم اهالی رسانه و منتقدان دو بار در سالن نمایش، فیام را تشویق کردند و هم در گعده‌های دوستانه و نوشته های رسمی از این فیلم تعریف و تمجید کردند.

حاتمی‌کیا هم برای این فیلم که در حوزه دفاع مقدس ساخته شده، سنگ تمام گذاشت و فیلم خودش«ج» را به سازندگان آن تقدیم کرد.

او در جمع خبرنگاران هم حرف دل خیلی‌ها را زد، کسانی که در محافل خصوصی رویکرد جشنواره در زمینه انتخاب فیلم‌ها را نقد می کنند اما در فضای عمومی به دلیل محافظه کاری ترجیح می‌دهند سکوت کنند.

کاگردان «آژانس شیشه‌ای» اما این بار سکوتش را شکست و از مسئولان جشنواره و رفتاری که با فیلم‌های جوانان آینده دار انجام داده اند انتقاد کرد.

حرف‌های صریح حاتمی‌کیا گویا به مذاق برخی از مدیران جشنواره و هیات داوارن خوش نیامده ، هرچند هنوز سکوت کرده اند و به صورت رسمی پاسخی به این انتقادات نداده اند. 

شاید بهتر باشد که دبیر جشنواره این بار از در همدردی با حاتمی‌کیا و کسانی که دغدغه سینما را دارند ، درآید و از کار حاتمی‌کیا تقدیر کند. 

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    58 19
    آقایون بهتره از خودشون ناراحت باشن تا از حرفهای درست حاتمی کیا مورد تائید همه هست
  • ابوالقاسم IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    45 21
    برادر ارجمند حافظ خون شهدا ويادگار دفاع مقدس آقا ابراهيم عزيز سلام. دوستت داريم هم به جهت وقار ومتانت طبع وهم بخاطر زنده نگهداشتن لحظه هاي دفاع مقدس. حاج ابراهيم دستت را ميبوسم اي كاش ملاقلي پور هم زنده بود ودر كنار يكديگر باز هشت سال حماسه ودلاور مردي مردان وزنان اين مرز وبوم را به تصور درميآورديد.شما بسان بيان مقام عظماي ولايت ‌‌‌‌((زنده نگهداشتن يادشهدا كمترازشهادت نيست)) بحق ازشاهدان زنده هستيد.قدر ومنزلت خويش را بدانيد وبخود بباليد چون خداوند اين هديه را وديعه اي در دستان شما قرارداده تا بتوانيد ازكساني يادكنيد كه هرچه داريم ازرشادتهاي وشجاعتهاي آنهاست.انشالله زيرسايه امام زمان عاقبت بخير شويد.التماس دعا.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    0 0
    زنده باد استاد بزرگ سینما حاتمی کیا