ایسنا نوشت:

وزیر نیرو گفت: همه مشکلات آب و برق مناطق برفگیر استان مازندران تا امشب حل می شود.

حمید چیت چیان که به منظور رسیدگی به وضعیت تامین آب و برق مناطق شمالی کشور، صبح امروز (چهارشنبه) به مازندران سفر کرده است، اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی کارکنان، هم اکنون برق همه شهرهای مازندران وصل شده و از حدود 150 روستا که دچار قطعی برق شده بودند، در زمان حاضر تنها برق 35 روستا وصل نشده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با باز شدن راه ها، برق این 35 روستا نیز وصل شود.

چیت چیان درخصوص آخرین وضعیت آبرسانی به شهرها و روستاهای مازندران نیز گفت: در همه شهرهای مازندران تمام منابع آب وارد مدار شده است و هیچ مشکلی به غیر از تامین آب شهر شیرود وجود ندارد.

وی ادامه داد: هم اکنون 20 درصد از 3800 مشترک شهر شیرود دسترسی به آب دارند و آب 80 درصد مشترکان نیز تا سه ساعت آینده وصل می شود.

وی با بیان اینکه از 145 روستایی که دچار قطعی آب بودند، اکنون تنها 22 روستا در منطقه اطراف تنکابن و عباس آباد آب ندارند، گفت: مابقی روستاها از جریان آب در شبکه برخوردارند.

وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد: در طی ساعت های آینده و در نهایت تا امشب، تمام مشکلات آب و برق مازندران برطرف شود و مردم بتوانند بدون نگرانی و دغدغه زندگی عادی خود را داشته باشند.

وی تصریح کرد: همکاران ما برفی با ارتفاع یک متر تا 1.5 متر را در مناطق کشاورزی و مزارع می شکافند و جلو می روند تا پای پیاده به روستاها برسند و جریان برق را برقرار کنند.

چیت چیان با بیان اینکه ممکن است در برخی خانه ها در اثر برف روبی یا شکستن درختان، سیمی قطع شود و دچار قطعی آب یا برق شوند، گفت: اینها ممکن است مشکلات موضعی باشد که بلافاصله با اطلاع به اداره های برق و آب، گروه ها می آیند و این مشکلات را برطرف می کنند.

وی در پایان از تلاش شبانه روزی و بدون وقفه کارکنان وزارت نیرو که با وجود برف سنگین کارشان را ادامه دادند، قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش، رییس‌ جمهوری شب گذشته به وزیران راه و شهرسازی و نیرو دستور عزیمت به مناطق برفگیر شمال کشور را صادر کرد تا در اسرع وقت ضمن رسیدگی به مسایل و مشکلات ناشی از بارش سنگین برف، از نزدیک پیگیری های‌ لازم برای بهبود شرایط مردم را به عمل آورند.

آب شرب اکثر روستاهای بحران زده غرب مازندران وصل شد

وزیر نیرو گفت: تاکنون با تلاش اکیپ‌های امدادی، آب شرب اکثر روستاهای بحران زده غرب مازندران وصل شده و در حال حاضر عمده‌ترین چالش قطعی آب مربوط به روستاهای شهرستان تنکابن است.

چیت چیان در جلسه‌ای که با حضور جانباز مدیرعامل شرکت آبفای کشور، تشیعی معاون نظارت بر بهره‌برداری این شرکت و عبداللهی مدیر عامل آبفار استان تشکیل شد بر ضرورت خدمات رسانی هر چه سریعتر به نقاط روستایی تاکید کرد و گفت: چون چنین حادثه‌ای تاکنون در مازندران رخ نداده، نحوه مدیریت بحران نیز کمی سخت تر شده است.

چیت چیان از اعزام 71 تیم امدادی از سراسر کشور به مناطق بحران زده غرب مازندران خبر داد و افزود: این گروه‌ها در حال فعالیت و خدمات رسانی به مردم به وِیژه در مناطق روستایی مازندران هستند.

در ادامه مدیر عامل آبفار مازندران گفت: 148 روستا با 35 هزار مشترک دچار قطعی آب شده بودند که با تلاش اکیپ‌های امدادی در حال حاضر شمار آن به 22 روستا کاهش یافت.

مجید عبداللهی اظهار کرد: هم اکنون مشکلات قطعی آب در شهرستانهای محمودآباد، نور، نوشهر و چالوس برطرف شده ولی در تنکابن و عباس آباد هنوز مشکل قطعی آب وجود دارد که تیم های امدادی در حال رفع بحران هستند.

وی با اشاره به ارسال و توزیع آب معدنی بسته بندی، دستگاه بسته بندی آب و دیزل ژنراتور از استان های معین اظهار کرد: به دلیل برودت هوا احتمال یخ زدگی لوله ها و کنتور آب و در پی آن قطعی آب وجود دارد که از مردم تقاضا می شود تا از کنتور آب و لوله ها محافظت کنند.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    3 0
    ما هنوز آب نداریم :(