اقتصاد ایران با تحولات لحظه ای همراه شده است. به نظر می رسد پیش بینی روندها تنها از راه رصد اظهار نظرهای مسوولان اقتصادی قابل پیش بینی باشد.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهمترین اتفاقاتی که باید در انتظار آن باشید می تواند این گمانه ها باشد:

 

موضوع

شرح

 

 

رشد سرمایه گذاری در کشور

با وجود اینکه اخرین گزارش صندوق بین المللی پول تایید می کرد میزان جذب سرمایه گذاری خارجی در ایران کمتر از موزامبیک بوده است ولی حضور هیات های خارجی در تهران و گمانه زنی هایی که از سوی مقامات نفتی در داووس انجام شده، امیدها را برای بازگشت سرمایه گذاران خارجی در ایران به وجود آورده است. صبح امروز هم یکی از معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت در برنامه زنده رادیو ایران از سرمایه گذاران امریکایی و اروپایی برای حضور در بازار ایران دعوت کرد. همزمان خبرهای دریافتی نشان می دهد تا پایان فصل بهار سال 93 حداقل سه همایش بزرگ با حضور سرمایه گذاران خارجی در تهران برگزار می شود. دولت هم قول تحقق رشد اقتصادی یک درصدی را داده است. بنابراین مقدمات لازم برای رسیدن به این عدد رشد در کشور باید ایجاد شود. مهمترین راه برای رسیدن به این نقطه جذب سرمایه گذاران خارجی است. اظهارنظرهای همراه معاونان دو وزارت خانه راه و شهرسازی و صنعت نشان می دهد که موانع حضور سرمایه گذاران در کشور برطرف می شود.  

 

 

میزان دستمزد افزایش می یابد؟

حداقل تیترهایی که خبرگزاری های کشور از قول وزیرکار منتشر می کنند نشان می دهد، تحولات عمیقی در مورد دستمزد رخ می دهد. علی ربیعی در دورانی که بیرون از دولت حضور داشت دو تجربه منحصر به فرد بدست آورد. او از سوی با تدریس در دانشگاه با اندیشه های روزدنیا آشنا شد و فرصت تجربه همکاری با جوانان را کسب کرد. همزمان ربیعی با حضور در نشست های خانه کارگر با بحران های مالی کارگران هم آشنا شد. در همین حال گمانه زنی هایی رسانه ای نشان می دهد ربیعی شرایط را برای افزایش میزان دستمزد سال 93 مهیا می کند. البته باید طی روزهای آینده منتظر ماند و دید او تا چه اندازه می تواند از سد کارفرمایان عبور کند. البته با توجه به بهبود فضای کسب و کار کشور کارفرمایان هم می توانند امیدوار به رشد درآمدهایشان باشند. به این ترتیب می توانند بیشتر از سال گذشته دستمزد بدهند.

  

مشکل پتروشیمی ها حل می شود؟

ورود وزیرامور اقتصادی و دارایی به موضوع قیمت گذاری خوراک پتروشیمی ها امیدهای این مجموعه های صنعتی را برای کاهش نرخ خوراکشان زنده کرده است. به نظر می رسد حداقل برای نجات بورس تهران از نزول دنباله دارد، تجدید نظری در قیمت خوراک پتروشیمی ها ایجاد شود.

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =