خبرگزاری فارس نوشت:

ورود حضرت امام خمینی(ره) به کشور و شکوفایی انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه از جنبه‌های درونی موجب تحول جامعه شده بود، چهره شهر را نیز دستخوش تغییراتی کرده بود که شاید در زمان شکوفایی انقلاب اسلامی آنطور که باید نظرها را به سمت خود جلب نکرده بود اما امروز مرور آنها بیانگر پیام‌های انقلابی افرادی است که با قلم سرخ خود انقلاب را رقم زدند.

دیوار نوشته‌های‌ زمان انقلاب اسلامی با ابزارهای گوناگونی مانند اسپری، رنگ، ماژیک ... نوشته شده‌اند و حتی بعضی از آنها با خون نقش بسته‌اند که فراتر از ظرفیت یک دیوار نوشته رهگذر را متاثر می‌ساختند.

شعارها و دیوار نوشته‌های دوران انقلاب اسلامی اوج احساسات و هیجانات درونی و خواسته‌های واقعی اقشار مختلف مردم بود که در سراسر کشور با لهجه‌ها و گویش‌های مختلف سر داده و یا نگاشته می‌شدند.

مهدی محسنیان‌راد، از جمله اساتید دانشگاه در زمان انقلاب اسلامی بود که در جمع آوری دیوار نوشته‌های انقلاب اسلامی اهتمام ورزید و در نهایت اثر وزینی را در قالب « کتاب انقلاب ارزش‌ها و مطبوعات» از خود به یادگار گذاشت.

محسنیان‌راد درباره چگونگی بروز چنین ایده‌‌ای به ذهنش در زمان برپا خواستن ملت در مقابل جور و ستم رژیم شاهنشاهی به خبرگزاری فارس اظهار داشت: در دانشگاه مشغول تدریس بودم که ندای انقلاب اسلامی از مردم سر داده شد و دانشگاه‌ها تعطیل شد؛ بر همین اساس به عده‌ای از دانشجویان خود گفتم که در زمانی که دانشگاه‌ها تعطیل شده، خوب است که فعالیتی ارتباطی داشته باشند به گونه‌ای که در خیابان‌‌ها تقسیم شوند و دیوار نوشته‌ها را جمع آوری کنند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =