فارس نوشت:

وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با یک روزنامه آلمانی با انتقاد شدید از مخالفان سوری، تصور حل بحران سوریه بدون رئیس‌جمهور این کشور را نوعی توهم دانست.

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «فرانکفورترآلگماینه» گفت که ایران خواستار آتش‌بس در سوریه چه در سطح عمومی و چه در سطح محلی است و حمام خون در این کشور باید پایان یابد.

وی وضعیت سوریه را «فاجعه» دانست و کمک‌های بشردوستانه برای همه مردم سوریه را خواستار شد.

وزیر خارجه ایران با انتقاد از مخالفان سوریه و حمایت‌های خارجی از آنها گفت: «این توهم را که تصور کنیم بدون اسد می‌توانیم (برای سوریه) راه حلی پیدا کنیم را باید دفن کنیم. ما اینجا درباره گروهی از افراد صحبت می‌کنیم که دست‌هایشان به خون مردم آغشته است و پول و تسلیحات از خارج از کشور دریافت می‌کنند. هیچ‌کس نمی‌تواند خود را فراتر از دیگران قرار دهد و این به خارجی‌ها مربوط نمی‌شود که درباره اینکه چه کسی بر سوریه حکمفرمایی کند، تصمیم بگیرند.»
29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم قدبیگ لو A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    7 2
    هم می دانیم که جمعیت سوریه 22 میلیون نفر هست و از این تعداد 3 میلیون شیعه علوی و 2 میلیون کرد و مسیحی و نزدیک به 17 میلیون اهل سنت حنفی پس میزان رای ملت هست جناب بشار اسد و خاندانش قرار نیست مانند خاندان آل سعود از پدر به پسر حکومت کنند و جایی در قران نیامده که باید فقط بشار اسد به سوریه حکومت کند
  • asad IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    6 4
    ماندن خاندان فاشیستی اسد هم در قدرت توهم است مستر ظریف اینو تو گوشتون فرو کنید...
  • بی نام A1 ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    6 3
    جناب ظریف اینقدر مطمین نباشید ،، ، پادشاهان زیادی مردند و رفتند و همه چیز سر جایش است
  • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    6 2
    اسد جنايت ميكند؛‌ ايران چرا حمايت ميكند؟
  • بی نام IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    0 5
    سرنوشت سوريه بدست مردم سوريه حل مي شودبهتراست انتخاباتي بامشاركت همه گروههاوافرادبرگزاربشه وازمداخله خارجي جلوگيري شودپادشاه عربستان بهتر همينطورفكركنه وبينديشه وازگروههايي حمايت نكنه