ولاسکو و کروش هر دو در یک روز وارد ایران شدند و حالا در یک روز، خبر رفتن آن‌ها منتشر شده است.

میثم بهرامی / روزی که کارلوس کروش و خولیو ولاسکو به ایران آمدند، تیم‌های ملی والیبال و فوتبال ایران شرایط فعلی را نداشتند. فوتبال که هنوز در غم از دست رفتن جام جهانی بود و والیبال هم هر موفقیتی کسب می‌کرد در حد آسیا بود. از آن طرف خود ولاسکو و کروش هم شرایط درخشانی در سطح بین‌المللی نداشتند. آن‌ها یکی دو سال خانه‌نشینی را تجربه کرده بودند و نه فوتبال اروپا به کروش اعتماد می‌کرد، نه والیبال اروپا و آمریکا به ولاسکو. آن‌ها سه سال سخت را در ایران گذراندند تا دوباره خودشان را به همه ثابت کردند. هزینه ثابت شدن دوباره این مربیان به فوتبال و والیبال دنیا، بالا کشیدن فوتبال و والیبال ایران در سطح جهانی بود. حالا تیم ملی آرژانتین، ولاسکو را می‌خواهد و چند تیم معتبر از جمله منچستر یونایتد، مشتری کارلوس کروش هستند. کسب اعتبار دوباره کروش و ولاسکو، همزمان بود با چهارمین صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی و قدرت گرفتن والیبال ایران در دنیا. حالا می‌شود به کروش و ولاسکو گفت: «حساب بی‌حساب.»

کارلوس کروش و خولیو ولاسکو، دو مربی مطرحی که دوران خوبی را با فوتبال و والیبال ایران پشت سر گذاشتند، حالا در آستانه رفتن از ایران هستند. آن‌ها همان‌طور که در یک روز و یک ساعت وارد تهران شدند، حالا در یک روز در آستانه جدایی از ورزش ایران قرار گرفته‌اند.
ظهر یکشنبه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه کارلوس کروش با فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی به توافق رسیده است. کروش گرچه تا پایان جام جهانی در فوتبال ایران می‌ماند و هدایت تیم ملی را در برزیل برعهده خواهد داشت، اما پس از آن فوتبال ایران را ترک خواهد کرد و انتشار خبری مبنی بر توافق او با فدراسیون آفریقای جنوبی، مهر تاییدی بود بر جدایی کروش از فوتبال ایران. خبر توافق کروش با فدراسیون آفریقای جنوبی را بخش آفریقای جنوبی سایت گل به نقل از یک منبع آگاه منتشر کرد و نوشت که قرارداد او از اول جولای بسته خواهد شد. کروش در سال‌های 2000 تا 2002 هدایت آفریقای جنوبی را برعهده داشته. البته فدراسیون فوتبال خیلی زود این خبر را تکذیب کرد. در خبری که روی خروجی سایت رسمی فدراسیون فوتبال ایران مخابره شد نوشته شده: «تمامی صحبتهای مطرح شده مبنی بر توافق کارلوس کروش با فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی، کذب محض بوده، گمانه زنی رسانه‌هاست و به هیچ عنوان صحت ندارد.»
این اولین بار نیست که بحث رفتن کارلوس کروش از ایران مطرح شده. پیش از این هم بارها بحث رفتن این مربی به منچستر یونایتد مطرح شده بود. کروش که سابقه همکاری با سر الکس فرگوسن به عنوان دستیار را دارد، با توجه به آشنایی قبلی که با منچستر دارد، می‌توانست گزینه خوبی برای سرمربیگری منچستر یونایتد باشد. به همین دلیل بود که کمتر از دو ماه پیش، شایعه حضور او در منچستر مطرح شد. حتی از تیم تاتنهام انگلیس هم به عنوان یکی از مشتری‌های کروش نام برده شد. این خبری بود که یکی از روزنامه‌های پرتغالی منتشر کرد. روزنامه «آبولا» چاپ پرتغال در گزارش خود نوشت که احتمال بازگشت کروش، سرمربی سابق رئال مادرید و دستیار سابق فرگوسن در منچستریونایتد به لیگ برتر وجود دارد.
ورزش ایران کم کم در حال کنار آمدن با ماجرای جدایی کارلوس کروش از تیم ملی فوتبال ایران بود که ظهر یکشنبه سایت رسمی فدراسیون والیبال اعلام کرد فدراسیون والیبال آرژانتین به دنبال جذب خولیو ولاسکو است. سایت فدراسیون والیبال در خبر خود نوشته: «چندی پیش با درخواست مردم و رئیس جمهور آرژانتین از رئیس فدراسیون والیبال این کشور مبنی بر نجات والیبال آرژانتین و درخواست حضور خولیو ولاسکو به عنوان سرمربی تیم ملی آرژانتین، فدراسیون والیبال این کشور با ارسال نامه‌ای از فدراسیون والیبال ایران در خواست کرد تا اجازه حضور ولاسکو در تیم ملی این کشور را صادر کند که مسئولان فدراسیون والیبال ایران به این درخواست پاسخ مثبت ندادند. آرژانتینی‌ها دست از اصرار خود برنداشتند و رئیس فدراسیون والیبال آرژانتین مجددا از داورزنی، همتای ایرانی خود درخواست کرد تا اجازه حضور ولاسکو در تیم ملی این کشور را برای نجات والیبال آرژانتین دهد، چرا که این درخواست مردم و رئیس جمهور کشورش است.» تا اینجا هیچ نگرانی وجود ندارد اما پاراگراف بعدی مطلب سایت فدراسیون والیبال ایران، نگران‌کننده است. در این پاراگراف نوشته شده: «مسئولان فدراسیون والیبال ایران هم اعلام کردند که این موضوع را مجددا بررسی می‌کنند، ولی تا مربی‌ای بهتر از ولاسکو یا همتراز وی پیدا نکرده‌اند با این موضوع موافقت نخواهند کرد.»
این نوشته نشان می‌دهد که فدراسیون والیبال ایران مخالف جدایی ولاسکو نیست و اگر فدراسیون بتواند با یک مربی درجه یک به توافق برسد، ولاسکو رفتنی خواهد شد. حالا که حدود سه سال از حضور ولاسکو در ایران گذشته، به نظر می‌رسد که نتایج درخشان تیم ملی والیبال برای مسئولان فدراسیون تکراری شده و خود ولاسکو هم تمایل چندانی به ادامه حضور در ایران ندارد. ولاسکو در طول دوران حضورش در ایران، روزهای طلایی و به یادماندنی را ثبت کرد. روزی که او سرمربیگری تیم ملی را برعهده گرفت، پیروزی مقابل تیم‌های درجه یک دنیا مثل لهستان، صربستان و ایتالیا در حد یک آرزوی دست نیافتنی بود اما به مرور تیم ملی نتایجی گرفت که برد مقابل ایتالیا برای هواداران والیبال ایران عادی شد و حالا سودای مدال گرفتن در مسابقات جهانی در ذهن اهالی والیبال دیده می‌شود.
حالا ولاسکو در آستانه جدایی از تیم ملی ایران قرار گرفته تا بعد از رفتن او یک موضوع برای همه روشن شود؛ اینکه والیبال ایران با پتانسیل خودش نتایج درخشان چند سال گذشته را گرفته یا با تجربه و درایت ولاسکو. وضعیت مشابهی هم در فوتبال ایران وجود دارد. کروش از تیم ملی جدا خواهد شد تا بعدها اهالی فوتبال متوجه شوند که آیا تیم ملی با تاکتیک‌های مربیان داخلی قدرت شکست دادن کره جنوبی در خاک این کشور را دارد یا اینکه برای چنین موفقیتی حتما به تفکر مربی بزرگی چون کروش احتیاج داریم.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 43
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ▐ آرمان ▐ A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    8 4
    نه توروخــــــــــــــدا :(((( آخه چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟ کفاشیان حالم ازت به هم میخوره که میذاری یکی از بزرگترین مربیانی که به قاره آسیا اومده به همین راحتی بره.... ولــــــاسکو هم که عاشقشیم و همیشه مدیون اون مغز خاصش میمونیم... خدانگهدار آقای خاص والیبال
  • بی نام A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    کاش قدر این دو نفر رو بیشتر می‌دونستیم، هر دو جلوی بازیکن سالاری ایستادند، هر دو تا آبد تو قلب مردم ورزش دوست ایران میمانند. دست حق به همراه‌شون.
    • بی نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
      23 16
      ولاسکو را با کیروش مقایسه نکن. ولاسکو جنتلمن و مودب و فنی بود و با وجدان کاری، همیشه لیگ والیبال رو دنبال میکرد و بازیکنان جوان فوق العاده ای ازش کشف کرد، اما کیروش درست نقطه مقابل این آدم. یه ماه یه ماه ایران نیست، وقتی هم هست جنجال درست میکنه، لیگ رو هم که دنبال نمیکنه. کیفیت بازی تیم ملی هم یادمونه که ضعیفترین بازیها رو ارائه داد.
    • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      7 0
      ما دو تا رو کجا می برین! ولاسکو کجا، کیروش کجا....
  • علیرضا IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    1 درصد فکر کن با مربی داخلی بتونیم کره و بخصوص ژاپن رو تو آزادی ببریم چه برسه تو خاک خودشون. بازی ایران کره با مربی گری قلعه نوعی جلوی کره با اون همه ستاره در اوج رو یادمون نرفته... الان هم که بازیکنان به قول ایشون اجنبی ستاره تیم هستن که دیگه هیچ...
    • بی نام A1 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
      9 15
      با اون همه ستاره در اوج؟ قلعه نویی جلال حسینی رو برای اولین بار بازی داد، رودباریان دروازه بان بود، ستاره کجا بود؟ در ضمن ایران تو پنالتی و با هنرمندی مهدوی کیا باخت. شما اگه به فکر ایرانی بهتره بازی با عربستان رو تو آزادی به یادت بیاری که عربستانها چطور رقصیدن، البته یک سال و نیم بعد تو عربستان، امیرخان با استقلال انتقام گرفت از عربستان با بردن قوی ترین تیم باشگاهیشون
  • پارسا IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    كروش رو زيادي باد نكنيد ! خودش به اندازه كافي پر باد هست! مربي كه كل ايران رو داره تحقير مي‌كنه و مسئولين براش سوت بلبلي ميزنن ! ولي ولاسكو بهترين مربي كه ايران تو واليبال به خودش ديده.
  • خزاعي A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    وقتي مدير و مسئول و جماعت ايراني براي تيمهاي ملي خودشان به هر بهانه و به هر نحو دل نميسوزانند چه انتظاري از اجنبي ها داريد ، مخلص كلام خلايق هر چه لايق
  • علی راستگو A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    16 0
    من به کروش کاری ندارم ولی تروخدا نزارین ولاسکو بره که یکی از بهترین مربیان تاریخ کشورمون رو از دست میدیم و پیدا کردن فردی در سطح ولاسکو فکر نکنم دیگه امکان پذیر باشه .
  • بی نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    12 0
    برای والیبال ایران نگرانم اما فوتبال را با این حال و روز و بیماریهایش دیگر فراموش کرده ام.
  • سعید رسولی پور A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    6 1
    این دو بروند پیشرفت را با خود خواهند برد..
  • آرمان IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    من نمی فهمم چرا (عدم) موفقیت فوتبال رو با والیبال مقایسه می کنید. شانسی رفتن به جام جهانی و ضعیف ترین تیم این رویداد بودن با بودن در بین 8 تیم برتر جهان در لیگ جهانی یکیه؟! فوتبال در خوشبینانه ترین حالت یه مساوی تو جام جهانی میگیره.
    • مهران IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
      22 1
      این بهترین مربی هائی بودن که تا حالا در ایران مربی گری کردن
    • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      12 2
      تازه ولاسکو همیشه با احترام و نه از موضع بالا با ملت ایران رفتار میکنه! اسم ولاسکو رو بردارید از تو تیتر همه تعجب میکنند که از کدوم روزهای خوش دارید صحبت میکنید!
  • بی نام IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    آقای بهرامی شما واقعا فوتبال را میفهمید؟ روزیهای خوش فوتبال با کیروش؟ تعریف روز خوش فوتبالی برای شما چیست؟ بردن کره و ازبکستان با ضدفوتبال و سیستم علی اصغری؟ باخت به لبنان و اربکستان؟ آیا این آدم مربی بزرگی است؟ آیا حرفه ای است؟ شما چطور ورزشی نویس شده اید؟
    • محسن IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
      9 8
      پس شما با قلعه نوعی و دایی خوش بودی!؟ خوبه معنی خوشی هم فهمیدیم
  • بی نام A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    گروهبان قندلی بشه سرمربی تیم ملی فوتبال و مایلی کهن هم بشه سرپرست تیم. والیبال رو هم بدن دست فتول زاده براش یه مربی بیاره
    • حمید A1 ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
      20 9
      شما ادبیاتتو ببر همون چاله میدون همونجا حرف بزن.میخوای انتقاد کنی بکن ولی مسخره کردن اسم ولقب گذاشتن نشونه ی بی ادبیه.
  • بی نام A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    حيف
  • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    9 5
    روز های خوش با "کروش" ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • گهرخاني IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    8 1
    زنده باد ولاسكو - زنده باد كيروش
  • محسن م A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    9 0
    با ولاسکو خوش بود ولی با کروش...!!!
  • mosi IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    21 0
    جون مادرت این ولاسکو ولش نکنین بره
  • سیدحامدسجادیفر IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    4 4
    من نمیدونم چجوریه که ایرانیان همه دنیا رو تو دست گرفتند وبا این مخی که دارند تو ورزش نمیتونند بدون مربی خارجی پیشرفت کنند.........
    • بی نام A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      2 1
      از موفقیت یه عده محدود که نمیشه گفت "ایرانیها" دنیا رو دست گرفتند
  • صدف IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    3 1
    موفقیتهای ورزشی تو این 8 سال قبل تکرار میشه؟
  • بی نام A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    6 9
    کروش برود تا امثال قلعه نویی که فوتبال را به قهقرا برده اند بشوند مربی تیم ملی واقعا بدا به حال فوتبال ما
    • بی نام A1 ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      5 0
      کروش برود یک مربی خیلی بهتر خارجی بیاید. این هم میشود نه؟
  • مازیار IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    9 3
    علی دایی رو بکنید سرمربی از عربستان تو آزادی ببازیم پروینم کنید رییس فدراسیون بخندیم
  • میلاد A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    7 0
    من فکر میکنم همون بلایی که سر تکواندو اومد بر سر فوتبال و والیبال مون هم بیاد.مهماندوست تیم رو قهرمان جهان کرد، اونو راحت از دست دادیم و فکر کردیم المپیک قهرمانیم الان حسرت دوباره همون قهرمانی جهان رو داریم. مثلا ولی حیف . این حکایت ورزش ماست . افسوس
  • علی . ر US ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    6 5
    درود بر کیروش درود بر ولاسکو
  • بی نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    16 3
    ولاسکو نره جون مادرتون، کی روش هرجا دوست داره بره خوش بگذره بهش، فوتبال چی داره که بخواهیم منت کی روشو بکشیم
  • بی نام A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    9 0
    چقدرپررویی؟کی روش فوتبال ایران رو سامان داد یافوتبال ایران کی روش را؟
  • عباس A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    4 2
    هيج وقت قدر داشته‌هامون رو تا از دست نديم، نمي‌فهميم....
  • بی نام A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    7 3
    قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری
  • بنده خدا A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    16 3
    کروش بسیار بسیار خوش شانس! پروپاگاندایی بیش نیست. ولاسکو کجا!؟ چاکرتیم ، مخلصتیم ، کوچکتیم ، نوکرتیم ، تیم ملی والیبال ایران را تنها نذار ، رفیق نیمه راه نشو ، افتخار مایی...
  • داود IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    9 2
    اگه کروش و ولاسکو از ایران بره معلوم نیست این موفقیت ها دوباره تکرار بشه یا نه بعد از هشت سال به جام جهانی رفتیم و در والیبال تیم های قدرتمند جهان را شکست می دادیم برای اولین بار به لیگ جهانی رفتیم تو خواب هم نمی توانستیم تصور کنیم اگه می گین بدون ولاسکو هم موفق می شدیم پس این همه سال چه کار می کردیم اگه ولاسکو بره دیگه معلوم نیست کی برد را مقابل ایتالیا تجربه کنیم ولی ولاسکو یه چیز دیگه بود .
  • بی نام A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    5 4
    تیم قلعه نویی دست بکار شده مافیا را بکنند مربی تیم ملی این خط این نشان
  • بی نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    7 3
    کیروش بازیکن پرستی(رحمتی عقیلی و...)رو از بین برد ولاسکو هم با درایت و فکرش قلب ملت رو تصرف کرد لیاقت کشور ما جهان چهارم هم نیست...غرور و بی کفایتی مسئولان ما همیشه و همه جا باید تو دنیا رتبه اول رو داشته باشه...
  • بی نام EU ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    21 0
    ولاسکو سلطانه
  • سعید CA ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    17 6
    مقایسه درستی نیست. ولاسکو با قلبش کار می کنه. من از رفتن ولاسکو خیلی ناراحت می شم ولی از رفتن کروش نه. کروش به فوتبال ما اضافه نکرد.
  • کمال پیروز IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    13 1
    ولاسکو رو با کیروش مقایسه نکنید ولاسکو چندین و چند افتخار آسیایی و جهانی برای ایران بدست آورد ولی حتی یه بار هم علیه کسی مصاحبه نکرد اما کیروش با وجود همه امکاناتی که داشت خون به دل همه کرد تا تیم رو به جام جهانی برد و هر روز همه با یکی از مربیان یا بازیکنان ایرانی درگیر بود به نظر من ولاسکو باید بمونه و کیروش برگرده کشورش خیلی بهتره
  • پوریا IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    5 1
    حیف میشه اگه برن. کاش قرارداد کیروش و ولاسکو تا 2018 تمدید میشد ولی اشکالی نداره بعد از جام جهانی باید یه مربی درجه یک دیگر که سابقه مربیگری در تیمهای مطرح اروپایی رو داره بیارن.