۰ نفر
۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶

خبرگزاری فارس نوشت:

رهبر زندانی پ.ک.ک بر این موضوع تأکید کرده که در مبارزات خود هیچگونه نخواسته به خلق‌ها و اقوام مختلف توهین شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه تحلیلی خبری «ilkehaber» پس از آن که «بسه هوزات» یکی از دو رئیس شورای رهبری پ‌ک‌ک در یک گفت‌وگو، ارامنه و لابی آنها را به عنوان بخشی از دولت در سایه و یک نهاد تحت تأثیر ناتو توصیف کرد، انجمنهای سیاسی و فرهنگی ارمنی در ترکیه و ارمنستان انتقادات و گلایه‌های تندی علیه پ‌ک‌ک منتشر کردند و به همین خاطر حزب صلح و دموکراسی و پ‌ک‌ک از اوجالان خواستند تا آب بر این آتش بریزد. اوجالان برای آن که دل نهادهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ارمنی را به دست بیاورد نامه مفصلی خطاب به ارامنه نوشته که در نسخه امروز روزنامه «آگوس» منتشر شد.

«کردپرس» نوشت: وی در این نامه اعلام کرده که هم در طول دوران مبارزه و هم در دوران حبس، همواره به اهمیت احترام اقوام و خلق‌ها اهمیت داده و راضی نیست که به هیچ قومی توهین شود. وی همچنین به ارامنه پیشنهاد کرده که برای ادامه مبارزات خود از لابی‌های بین‌المللی سرمایه فاصله بگیرند.

پ‌ک‌ک در دوران فعالیتش، با توجه به اختلافات عمیق ترکیه- ارمنستان امتیازات فراوانی از ارامنه گرفت و بخشی از شهروندان ارمنی استانبول نیز روابط سیاسی و رسانه‌ای خاصی با حزب صلح و دموکراسی و نهادهای اقماری پ‌ک‌ک دارند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =