۰ نفر
۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲

فرید حسینیان نویسنده و شاعر معاصر رمان «زن درون آل‌پاچینو» را با مضمونی روانشاختی در مورد تعبیر تصنعی بون عشق‌ به زیر چاپ برد.

رمان «زن درون آل‌پاچینو» عنوان تازه‌ترین اثر تالیف شده توسط فرید حسینیان، نویسنده و شاعر معاصر است که از سوی موسسه انتشارات کتاب نیستان به زیرچاپ رفته است؛ رمانی با نامی عجیب که راوی نگاه فلسفی و انسان‌شناسی خاصی است که به تعبیر نویسنده‌اش می‌توان از آن به تعبیر تصنعی بودن عشق یاد کرد.

این نویسنده در گفتگو با مهر درباره این رمان و داستان آن اظهار داشت: در این رمان داستان خانواده‌ای در سه نسل از آن روایت می‌شود که برخی از اعضاء آن به خارج از ایران مهاجرت کرده و در رفت و آمد هستند و به نوعی اعضاء این خانواده در طی یک دوره در حال روایت از سه نسل از خود هستند. من این رمان را در 12 فصل نوشته‌ام که 6 فصل از آن از منظر شخصیت اصلی و 6 فصل دیگر نیز از منظر شش عضو دیگر خانواده مطرح می‌شوند.

وی در ادامه و درباره مضمون این رمان که در نام آن نیز نهفته است گفت: ترس از دست دادن مهمترین و محوری‌ترین مساله‌ای بود که من با استفاده از آن این رمان را نوشتم. ترس از دست دادن عشق، اعضاء خانواده،وطن و هر چیز دیگری.

حسینیان درباره عنوان عجیب این اثر تصریح کرد: موضوع این عنوان به تعبیری که خیلی از آدم‌ها درباره موضوعاتی مانند عشق و دوست داشتن دارند باز می‌گردد. مثلا خیلی از ما وقتی فردی را دوست داریم در واقع خود او را دوست نداریم بلکه آدم را که در تصور خودمان در درون او ساخته‌ایم دوست داریم. به عبارت دیگر وقتی شما زنی را دوست دارید احتمالا خود او را دوست ندارید بلکه شخصیتی که در درون او از فرد دیگژری ساخته‌اید را دوست می‌دارید و این مساله و ترس از دست دادن آن فرد درونی است که ما را بیشتر به مساله حساس می‌کند.

این نویسنده و شاعر تصریح کرد: منظور من از زن درون که در عنوان کتاب آمده است به نوعی تعبیر تصنعی بودن عشق‌های ماست و توجه به این نکته که ما معمولا باور عاشق خودمانیم نه طرف مقابلمان.

حسینیان همچنین از آماده انتشار بودن آثار دیگری از خود نیز خبر داد و گفت: مجموعه‌ای از اشعار من با عنوان «اجرای عاشقانه نارنج» و گزیده‌ای از ترجمه‌های من از اشعار چینی «هر قلبی بودای خویش است» از سوی نشر نصیرا در دست چاپ است و همچنین مجموعه شعر از جیمز جویس با ترجمه من با عنوان «موسیقی مجلسی» نیز در انتشارات هرمس به زیر چاپ رفته است.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =