ایرنا نوشت:

کوفی عنان دبیرکل سابق سازمان ملل متحد و رییس گروه متنفذین در دیدار با علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری فعال در منطقه است.

کوفی عنان در دیدار با رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت افزود: نلسون ماندلا وقتی زنده بود از اعضای گروه متنفذین بود و با هم فعالیت هایی را انجام دادیم.

وی با بیان این که مرحوم ماندلا به صورت علنی و خصوصی با گروه متنفذین همکاری می کرد، اظهار داشت: امیداورم در دیدار با علی اکبر ولایتی تحولات منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و تفسیر ایران را در این زمینه بشنویم.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با هیات متنفذین گفت: اعضای متنفذین هم مشهور و هم قدرتمند هستند و اکثر آنان از جمله آقای کوفی عنان در صحنه بین المللی نقش دارند.

ولایتی خطاب به کوفی عنان اظهار داشت: به خاطر دارم در دوره مدیریت شما در سازمان ملل متحد، همکاری های خوبی با هم داشتیم و پس از آن دوره نیز شما همچنان فعال بوده اید.

وی با یادآوری روند شکل گیری مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این مرکز 20 سال پیش تاسیس شد و همه مسایل راهبردی که مستقیم و غیر مستقیم به نظام مربوط می شود در این مرکز مورد بررسی و پژوهش قرار می گیرد.

ولایتی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی پیش از برگزیده شدن به ریاست جمهوری بر مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: مرکز تحقیقات استراتژیک معاونت های مختلفی دارد که در بخش های اقتصادی بین المللی، فرهنگی، اجتماعی و فناوری ایفای نقش می کنند.

کوفی عنان پیش از این با «حسن روحانی» رییس جمهوری، «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی، «آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی» رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، «محمدجواد ظریف» وزیرامورخارجه و «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرده است.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    2 0
    تا چه فعالیتی باشه!