رادان تهدید تیم مذاکره کننده هسته‌ای را تایید نکرد/ کسی که مجوز حمل سلاح دارد، باید پاسخگوی شلیک باشد

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از پرداخت نیمی از بدهی ناجا به شرکت نفت خبرداد و گفت: این نیرو، در حال تصفیه حساب است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "احمدرضا رادان" در حاشیه اولین همایش ملی "پلیس، مدیریت کیفیت و تعالی سازمانی در خصوص استفاده از سلاح گرم در جمع خبرنگاران ، اظهار داشت: افرادی که دارای مجوز حمل سلاح هستند و براساس تشخیص خود عمل می کنند باید پاسخگو باشند. شرایط استفاده از سلاح برای کسانی که دارای مجوز هستند، بسیار اندک است.

وی ضمن هشداربه افرادی که به صورت غیرمجاز و بدون مجوز اقدام به حمل و استفاده از اسلحه می کنند گفت: این افراد در ردیف مجرمان قرار دارند و در صورت دستگیری، به دو دلیل تهیه و استفاده غیرمجاز از سلاح گرم به جرم آنها رسیدگی می شود.

پلیس در کشف انواع سلاح که البته بیشتر آن از نوع شکاری است تا جنگی نسبت به سال گذشته، رشد داشته و این رشد به دلیل کنترل بیشتر مرزبانی ناجا بر مرزهاست.

این مقام ارشد انتظامی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص حضور ماموران فوریت های پلیسی 110 نیز گفت: در گذشته هر تماسی که با مرکز فوریت های پلیسی گرفته می شد، فوریتی تشخیص داده شده و نیرو به محل اعزام می شد در حالیکه بخش اعظم تماس ها از جنس فوریتی نبود و رسیدگی به تماس های مردم با مشکل مواجه می شد.

رادان ادامه داد: میانگین حضور ماموران در صحنه نهایتا 7 دقیقه است که البته در برخی مواقع پلیس نیز مانند مردم در ترافیک می ماند؛ که با تهیه تجهیزاتی مانند موتورسیکلت توانستیم تا حدی این مشکل را برطرف کنیم.

 

استفاده از بالن در جاده ها، در آینده

جانشین فرمانده ناجا در خصوص استفاده از بالن در مرزها برای پایش هرچه بیشتر، اظهارداشت: ناجا برای استفاده از این وسیله نظارتی، مجوز گرفت تا در قسمت هایی که جزء ماموریت شان است، استفاده کند؛ این بالن ها قابلیت استفاده در ارتفاعات بالا را دارند و مجهز به دوربین بوده و از طریق یک مرکز فرماندهی و کنترل، نظارت های خود را انجام می دهند.

وی ادامه داد: این بالن ها بدون سرنشین هستند و جنس آنها به گونه ای است که در صورت تیراندازی صدمه ای به آن وارد نمی شود؛ این وسیله فعلاً در مرزها استفاده می شود اما می توان در آینده برای نظارت تصویری جاده ها نیز از آنها استفاده کرد.

 

ناجا در حال پرداخت بدهی شرکت ملی نفت ایران

رادان در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص بدهی 185 میلیون دلاری ناجا به شرکت ملی نفت ایران، گفت: استفاده نیروی انتظامی از نفت براساس مجوزهای رسمی بود و دولت نیز این مجوز را صادر کرده بود اما در خصوص بازپرداخت، ناجا بخشی از این مبلغ را پرداخت کرده و در مورد الباقی آن با دولت به توافق رسیده است.

وی تاکید کرد: ناجا در مورد مجوزهای صادر شده، کمک هایی نیز داشته است و این مبلغ بدهی نیز در حال تصفیه حساب می باشد.

 

برای تیم مذاکره کننده هسته ای تهدیدی وجود ندارد

این مقام ارشد انتظامی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص انتشار برخی ایمیل های تهدید کننده برای تیم مذاکره کننده، گفت: هیچ تهدیدی برای این تیم وجود ندارد و این تهدید به تایید پلیس و دستگاه امنیتی نرسیده است. در صورت اعلام گزارش پیگیری های لازم انجام می شود.

وی تاکید کرد: این تهدیدات که در فضای مجازی صورت گرفته، مورد تایید نیست واین مطلب برگرفته از برخی هیجانات است.

رادان در پاسخ به سئوال دیگری درخصوص ارتقاء تجهیزات پلیس نیز گفت: بودجه ناجا محدود است اما برای این مورد هماهنگ شده تا در یک برنامه زمانبندی شده تجهیزات خود را افزایش دهیم البته در این راستا از دیگر دستگاه ها نیز کمک می خواهیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335516

برچسب‌ها