در بررسی لایحه بودجه سال 93 مشخص شد که 300 میلیارد تومان بودجه برای سازمان اوقاف و 300 میلیارد تومان بودجه برای کمک به سازمان صدا و سیما در نظر گرفته شده است.

 

نماینده ماه‌نشان در مجلس با اعلام اینکه کار رسیدگی به بودجه ۹۳ در کمیسیون تلفیق به اتمام نرسیده است، خواستار توقف بررسی لایحه بودجه سال آینده در صحن مجلس شورای اسلامی شد.

 رضا عبداللهی نماینده مردم ماه‌نشان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه)‌ مجلس و در جریان رسیدگی به کلیات لایحه بودجه سال 1393 کل کشور، در تذکری با استناد به مواد 24، 18 و 186 آئین‌نامه داخلی پارلمان، اظهار داشت: کمیسیون تلفیق موظف بوده ظرف 15 روز گزارش خود را درباره بودجه 93 تقدیم هیأت رئیسه کند که این مدت دو هفته تمدید شده است، ولی هنوز کار کمیسیون تلفیق به پایان نرسیده است.

وی افزود: ما شب گذشته تشکیل جلسه دادیم و تعدادی از اعضای کمیسیون تلفیق پیشنهادات خودشان را مطرح کردند، ولی جلسه از حد نصاب افتاد و تعطیل شد و هنوز اعضای کمیسیون در تبصره‌های الحاقی پیشنهاداتی دارند که مطرح نشده است، بنابراین گزارش چاپ شده بودجه 93 گزارش کمیسیون تلفیق نیست.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: کمیسیون تلفیق گزارش خود را ارائه نداده است، چرا که هنوز بررسی بودجه 93 در این کمیسیون به اتمام نرسیده است،‌ اعداد و ارقام باید به رای اعضای کمیسیون گذاشته می‌شد، ولی این کار انجام نشده است بنابراین کار کمیسیون تلفیق هنوز به اتمام نرسیده است.

عبداللهی با بیان اینکه ردیف‌ها،‌جداول و بندها در کمیسیون تلفیق تصویب نشده است، گفت:‌ هیچ‌یک از جداول و ردیف‌ها به تصویب  تلفیق نرسیده است، قبل از توزیع این گزارش، باید از اعضای تلفیق رای‌گیری انجام می‌شد، اما انجام نشده است، بنابراین بهتر است بررسی بودجه 93 در صحن علنی متوقف شود و وارد دستور کار دیگری شویم.

نماینده ماهنشان در پایان خطاب به لاریجانی گفت: از آقای مصباحی مقدم رئیس کمیسیون تلفیق بپرسید که اگر بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق نهایی شده بنابراین دیگر تلفیق دیگر نباید تشکیل جلسه بدهد، ولی اگر نهایی نشده است، بررسی بودجه در صحن علنی را متوقف کنید.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده ماه‌نشان تاکید کرد: شما باید مسائلتان را در همان کمیسیون تلفیق مطرح و مشکلاتتان را حل کنید، ما در صحن علنی مجلس نمی‌توانیم مشکلات کمیسیون تلفیق را حل کنیم، گاهی در بررسی‌ها برخی موارد باقیمانده، بعد از ارائه گزارش اصلی تلفیق، تقدیم می‌شود، زمانی که شما رئیس کمیسیون تلفیق بودید نیز این کار را می‌کردید.

وی همچنین گفت:‌ وقتی با کمبود وقت مواجه هستیم، می‌توانیم این کار را انجام دهیم،‌کمبود وقت نداریم ولی آئین‌نامه داخلی مجلس فرصت زمانی را تعیین کرده که باید آن را رعایت کنیم، اجازه دهید بحث پیش رود، دلیل ندارد بی‌جهت عمل کنیم.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =