فارس نوشت:

دادگاهی در اسرائیل یک یهودی مخالف موجودیت دولت یهود را به اتهام تلاش برای برقراری ارتباط با ایران و جاسوسی برای تهران به چهار سال و نیم زندان محکوم کرد.
به گزارش بی‌بی‌سی، دادگاهی در بیت‌المقدس یک اسرائیلی را به اتهام پیشنهاد جاسوسی کردن برای ایران، به چهار سال و نیم زندان محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، «اسحاق برگل»، 46 ساله، به برقراری تماس با عامل خارجی و تلاش برای خیانت و کمک به دشمن اسرائیل متهم شده است. با این حال، دادگاه اعلام کرده او هیچ آسیبی به اسرائیل نرسانده است.

نکته اینجاست که «اسحاق برگل» عضو نهاد دینی «ناتوری کارتا»ست که نهادی یهودی ارتودکس است که با موجودیت دولت اسرائیل مخالفت می‌کند. اعضا این نهاد بر این باورند که تنها مسیح می‌تواند دولت یهودی برپا کند.

این دادگاه اسرائیلی مدعی شده، برگل سال 2011 به برلین پایتخت آلمان سفر کرده و در آنجا طی تماس با سفارت ایران، پیشنهاد جمع‌آوری اطلاعات درباره اسرائیل را مطرح کرده. طبق ادعای این دادگاه، او حتی بعد از بازگشت به اراضی اشغالی نیز با دیپلمات‌های ایرانی در تماس بوده است.

سرویس امنیت داخلی اسرائیل (شین‌بت) اعلام کرده، اسحاق برگل گفته اقدامات او از روی کینه و عداوت با اسرائیل بوده و برای منفعت مالی دست به این اقدام زده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =