پس از آخرین مرگ در ایستگاه‌های مترو اتفاق می‌افتد؛ ساخت درهای حایل بین سکوها و قطارهای مترو

۱۰ روز پس از مرگ یک دستفروش در تصادف با قطار مترو در ایستگاه گلبرگ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از نصب سیستم درهای حائل بین سکوها و قطارهای مترو خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شنبه هفته گذشته، مردی در ایستگاه گلبرگ به دلیل برخورد با قطار جان خود را از دست داد. در ابتدای دیماه هم چنین حادثه ای در ایستگاه چهارراه ولیعصر افتاد.

پس از این حوادث که البته اولین هم نبودند، حاشیه های تازه ای برای مترو بوجود آمد. اکنون اما معاون شهردار تهران از نصب دیوارهای حائل در ایستگاه های مترو خبر داده است.

آنطور که سید جعفر تشکری هاشمی گفته، به دستور محمدباقر قالیباف، شهردار تهران این اتفاق می افتد: با تاکید شهردار تهران بر انجام اقداماتی به جهت حفظ آرامش و تامین ایمنی مسافران، نظم و انضباط قطارهای مترو و بهره‌وری بیشتر از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی واگن‌های مترو، این سیستم در ایستگاه‌های متروی تهران اجرا می‌شود.

به گفته او کارهای مطالعاتی این پروژه که از مدتها پیش آغاز شده و به زودی نسبت به اجرای آن در ایستگاه‌های مترو اقدام می‌شود: در این سیستم صرفاً پس از توقف کامل قطارها، درب سکوها به موازات درب واگن‌ها باز می‌شود و مسافران می‌توانند از این طریق از واگن‌ها سوار و پیاده شوند.

در خبری که روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران دراین باره منتشر کرده است، خبری از زمان اجرای این سیسنم جدید نیست. 

۴۷۴۷

کد خبر 335103

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mmm IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    155 3
    ما که نفهمیدیم اونی سر از تنش جدا شد قضیش چی بود ولی این کار کاره خیلی عالییه اگه انجام بدن
    • بی نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      129 5
      می رند یه جنس آشغال از چین میارند و وصل می کنند و اون هم دوباره برا خودش داستان جدید میشه
  • آرمین IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    297 3
    یادتون باشه دیواری که می سازید ضد تخریب باشه , با فشاری که مردم برای سوارشدن به هم میارن همون روزهای اول دیوار خراب میشه میریزه رو سر مردم !!!!
  • بی نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    55 4
    اقدامی دریرهنگام اما عالی
  • بی نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    148 5
    خوب شماها كه سفر زياد ميريد حداقل يه نگاه به مترو بارسلون و دبي مينداختيد زودتر ميفهميديد كه اين كار لازمه انجام بشه!!
  • مهندس عمران SE ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    شهردار عزیز، در تمام ایستگاه های شلوغ دنیا این سیستم وجود دارد. کار مطالعاتی(!) هم نمیخواهد. بودجه میخواهد و کمی توان مدیریتی
    • بی نام US ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      23 68
      دوست عزیز شما که ظاهراٌ در کشور سوئد تشریف دارید می تونید بگید این سیستم در کدام ایستگاههای آن کشور وجود دارد. در کشورهای اسکاندیناوی فقط ایستگاههای مترو قطار بدون راننده دانمارک و تعدادی از ایستگاههای شلوغ در سایر کشورها از این سیستم برخوردارند.هزینه کردن برای افزایش ایمنی و پیشگیری از مرگ مسافرین طبق روال و قانون های حدود کنترل ریسک انجام می شود نه بر اساس سلیقه شخصی.
  • بی نام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    19 11
    کار مطالعاطی نمی خواد؟؟!!؟؟؟ خوب بله .....فقط یه کم آجر و سیمان می خواد آقای مهندددددسسسس
  • علیرضا IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    46 1
    زندگی مردم رو درست کنید... راه برا خودکشی زیاده
  • مهدی IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    20 18
    من متروی 3-4 کشور اروپایی رو دیدم ولی چنین چیزی ندیدم. آقا اگه کسی میخواد خودکشی کنه اگه اینجا رو هم دیوار بکشی هزار راه دیگه هست. خیلی احساس خوبی به این کار ندارم. هم هزینه داره و هم احتمالا یکی دو بار باید دیواره ها تعمیر یا عوض بشه تا درست بشه.
    • بی نام RO ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      14 9
      تا اروپا نياز نبود بريد واسه ديدن يك همچين چيزي تا همين دبي كه به قول يكي پيشرفت كنه انگار ايران پيشرفت كرده بايد ميرفتيد
  • بی نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    9 1
    باید ابتدا آمار ورودی و خروجی های ایستگاه های مترو در ساعات مختلف روز در ایام هفته برآورد بشه که با توجه به سیستم کنترل الکترونیکی بلیط به سادگی و در زمان کمی قابل انجام هست.حتی میشه با همین سیستم اگه درست و یکپارچه طراحی بشه از ظرفیت تقریبی قطاری که به ایستگاه می رسه آگاه شد.با توجه به شکل نسبتا ثابت ترافیک هم در هر زمان به اندازه طرفیت قطار اجازه عبور از گیت کنترل بلیط داده بشه تا این وضع ناراحت کننده بوجود نیاید.اون وقت میشه توقف قطار در ایستگاه طوری باشه که درب های ورودی قطار درست مقابل تونل های ورود و خروج یستگاه باز بشه
  • ایرانی IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    45 0
    اگه بتونن محکم و اصولیشو بسازن خوبه ولی اگه قرار چیزی بسازن که بایه فشار ازهم بپاشه و بیشتر به مردم اذیت کنه بهتره که نسازنش
    • علی ب A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      24 7
      بیشتر به مردم اذیت کنه؟! یعنی دیوار میاد مردم رو اذیت میکنه؟ قالیباف میاد تو ایستگاه مردم رو اذیت میکنه ؟ ولی اگه خود مردم (مسافرها) موقع سوار شدن فشار مضاعف به همدیگر وارد نمی کردند یا پشت خط می ایستادن نیازی به این دیوار ساختن نبود; در هر صورت بودنش بهتر از نبودنشه ... به شرطی که به مردم اذیت نکنه؟!؟!
  • جواد A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    6 44
    خوب نیست.خیلی ایستگاهها خفه میشوند و بد قیافه میشوند و با این سیستمهای تهویه تو قطارها اونها هم کم هوا و خفه میشوند.در کل بهتره یک صدم اون هزینه بکنند و برای عبور نکردن از خط قرمز(یا زرد) فرهنگ سازی کنند
    • سهراب A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      32 6
      نق زدن بخشی از فرهنگ ما شده
  • بی نام EU ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    44 4
    تو پاریس هم مترو ها دیوار حائل دارن. اگر ظریف کار کنند جنبه زیبایی شناختی هم پیدا میکنه
  • حسين IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    11 2
    از آقاي قاليباف انتظار ميرفت زودتر اينكارو انجام بدن اما حالا كه ميدونن راه هل چيه غفلت نكنن تورو خدا جون مردم با ارزش تر از پوله
  • موسی US ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    12 3
    شهرداری تهران لطف کنن اول یه فکری به حال پله برقی ایستگاهها بکنن که هشتاد درصد ایستگاهها فقط چاله ش رو دارن.والا تماشای پیرمرد پیرزن هایی که به زحمت از پله ها بالا میرن هم درد داره. گرچه این پروژه نمایشش بیشتره.خب بالاخره برای تبلیغات کاربردی تره.
  • محمد IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    1 0
    بسيار بسيار كار خوبيه . اگر در مورد ساير موارد و مسايلي هم كه منجر به حادثه ميشه اقدامات عملي و موثري انجام بشه هميشه دعا گوي شما خواهيم بود .
  • خورانی A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    5 0
    مسافرین محترم مترو به دو روز نمی کشه که کلاً خرابش می کنند یا از بالای دیوار برای سوار شدن استفاده می کنند یا درهایش را می شکانند زیرا خیلی عجله دارند برای سوار شدن ؟
  • بی نام A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    1 0
    بیشتر متروهای دنیا درب حایل دارند.متاسفانه برای کاهش هزینه ها مسوولان کوتاهی میکنند
  • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    1 0
    لطفا كمى رسيدگى شود.